نویسنده: حسین صدری
// چهار شنبه, ۱۷ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۳۵

پاسخ تیک تو به نگرانی طرفداران از خریدهای درون برنامه ای NBA 2K18

سیستم خریدهای درون برنامه ای بازی NBA 2K18 با اعتراضاتی از سوی کاربران همراه شده و مدیر این کمپانی در این باره صحبت می‌کند.

به گفته‌ی استراوس زلنیک (Strauss Zelnick) مدیر اجرایی کمپانی تیک-تو، (Take-Two) سیستم خریدهای درون‌برنامه‌ای بازی NBA 2K18 اندکی در میان طرفداران بازی بحث‌برانگیز شده، اما همچنان استقبال از این بازی بالا است.

زلنیک به این مسئله اشاره کرد که منتقدان و بازیکنان از بازی راضی هستند و از انجام آن لذت می‌برند؛ چرا که تعداد بازیکنان هر سال بیشتر و بیشتر می‌شود و همچنین فروش بازی نیز سالانه افزایش می‌یابد. طبق آخرین آمار تیک-تو، این کمپانی ۶ میلیون نسخه از این بازی را به فروش رسانده است.

زلنیک می‌گوید اگر این مسئله طرفداران ما را می‌رنجاند ما به آن توجه می‌کنیم و حتما تغییراتی را در این زمینه ایجاد خواهیم کرد.

ما بدون شک بازخوردهای طرفدارانمان را بسیار بسیار جدی خواهیم گرفت. مبحث درآمدزایی این روزها در صنعت گیم با مشکلاتی روبه‌رو شده است. خبر خوب این است که بازی به‌خوبی توسط منتقدان نقد شد و مردم نیز به آن علاقه‌مند هستند. مسئله‌ی دیگر این است که سرگرمی صنعتی است که مردم «دوست دارند از آن بهره‌مند باشند» و این‌گونه نیست که «مجبورند از آن بهره‌مند شوند».

مردم در نهایت با استقبالشان از بازی این مسئله را ثابت می‌کنند. به طور میانگین کاربران ماهانه‌ی این بازی حدود ۳۰ درصد افزایش یافته‌اند. فروش واحد به واحد این اثر نیز هر سال با رشد ۲۰ درصدی مواجه است. پس این‌گونه مردم ثابت می‌کنند که NBA 2K را دوست دارند و نقدها نیز این مسئله را تایید می‌کنند. لیکن همانطور که گفتم، ما به بازخوردها اهمیت می‌دهیم و روی انتقاداتی که از ما می‌شود بسیار حساس هستیم.

بی شک بیشتر حرف و حدیث‌هایی که پیرامون خریدهای درون برنامه‌ای این بازی شکل گرفته بر سر واحد پول مجازی بازی است؛ چیزی که در شماره‌های قبلی این سری معرفی شده بود، اما همانطور که در نقدها نیز به آن اشاره شد، این ویژگی این بار به صورت رایگان در بازی گردش نمی‌یابد؛ به طوری که بازیکن حس می‌کند باید برای ارتقا دادن کاراکترش پول خرج کند. منتقد وبسایت گیم‌اسپات در این باب در نقد خود چنین نوشته:

خریدهای درون‌برنامه‌ای همه جا دیده می‌شوند. تلاش برای پیشرفت بدون خرج کردن پول تقریبا غیر ممکن به نظر می‌رسد.

2K Sports از آن زمان در بخش واحد پول بازی تغییراتی ایجاد کرده. برای مثال آن‌ها ارزش مواردی چون مدل‌های مختلف مو و ریش و سبیل را کم کرده‌اند. از نظر عده‌ای این تغییرات به هیچ وجه کافی نیستند، اما باید منتظر ماند و دید 2K و مدیرانش واقعا تا چه اندازه به بازخوردها اهمیت می‌دهند.


منبع Gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده