// چهار شنبه, ۱۷ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۲۹

بیش از ۸۵ میلیون نسخه از بازی GTA V به بازار عرضه شده است

بر اساس گزارش مالی کمپانی تیک-تو اینتراکتیو، میزان عرضه بازی Grand Theft Auto V به ۸۵ میلیون نسخه رسیده است.

وقتی به جدول فروش بازی‌ها نگاه می‌کنیم، معمولا همیشه شاهد بازی Grand Theft Auto V هستیم. طبق جدیدترین اخبار بازی، کمپانی تیک‌ تو اینتراکتیو گزارش مالی خود تا پایان ماه دسامبر (هشت مهر ماه) را منتشر کرده است و در جریان آن آمار کلی عرضه بازی GTA V مشخص شده است. این بازی تا پایان ماه دسامبر توانسته به رقم ۸۵ میلیون نسخه عرضه شده در بازار برسد. این خبر در حالی است که تا پایان ماه می سال جاری ۸۰ میلیون نسخه از این اثر عرضه شده بود.

حال طبق اعلام تیک تو، بر اساس درآمد و نسخه‌های فروخته‌شده در پلتفرم‌های دیجیتالی و فیزیکی، بازی GTA V تبدیل به پرفروش‌ترین بازی در آمریکای شمالی شده که این مورد باعث شکسته شدن رکورد جدیدی از سوی این بازی محبوب استودیو راک‌استار نیز شده است. در گذشته بازی Wii Sports با فروش ۸۲.۸۳ میلیون نسخه پرفروش‌ترین بازی تاریخ صنعت گیم بود که حال، بازی Grand Theft Auto V این رکورد را از آن خود کرده است. هر چند لازم به ذکر است که Wii Sport همراه با کنسول Wii در یک پکیج قرار داشتند، اما GTA V توانسته به تنهایی به چنین فروشی دست پیدا کند.

GTA V

در بخش درآمد به دست آمده، کمپانی تیک-تو اینتراکتیو در این سه ماهه توانست درآمد خود را به ۴۴۳.۶ میلیون دلار برساند. این در حالی است که در همین بازه زمانی در سال گذشته، درآمد کمپانی تیک‌-تو اینتراکتیو ۴۲۰.۲ میلیون دلار بوده است. کمپانی تیک-تو اینتراکتیو در بخش هزینه‌های پرداخت شده از سوی مصرف کننده نیز رشد داشته است. منظور از این هزینه‌ها، پرداخت‌های درون برنامه‌ای و بسته‌های الحاقی هستند که کاربران برای آن‌ها هزینه‌ای پرداخت می‌کنند. نکته جالب اینجا است که این کمپانی در این بخش ۶۶ درصد رشد داشته است و ۴۸ درصد از درآمد کلی گزارش سه ماهه مالی تیک-تو اینتراکتیو، مربوط به بخش هزینه‌های پرداخت شده از سوی مصرف کننده است.

درادامه گزارش مالی کمپانی تیک-تو اینتراکتیو مشخص شد که بازی NBA 2K18 توانسته به عرضه ۶ میلیون نسخه‌ای دست پیدا کند و ۲۰ درصد نسبت به نسخه‌ی قبلی خود از نظر میزان عرضه در بازه زمانی مشابه بهتر عمل کرده است. همچنین هزینه کاربران پرداخت‌های درون برنامه‌ای برای این بازی نیز ۵۷ درصد بیشتر از بازی NBA 2K17 است. استراوس زلنیک، مدیرعامل کمپانی تیک-تو اینتراکتیو، در جریان گزارش مالی این کمپانی اعلام کرد که از عملکرد بازی NBA 2K18 روی نینتندو سوییچ بسیار راضی است. انتظار می‌رود این بازی بتواند به پرفروش‌ترین بازی ورزشی کمپانی تیک-تو اینتراکتیو تبدیل شود.

در کنار تمامی موارد ذکر شده، در جریان نشست گزارش مالی تیک-تو اینتراکتیو، مشخص شد که تا به حال ۷.۵ میلیون نسخه از بازی L.A. Noire نیز عرضه شده است. این بازی به تازگی برای نینتندو سوییچ، پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان عرضه شده است و نسخه واقعیت مجازی آن نیز در دست ساخت است. از دیگر موارد ذکر شده در این گزارش مالی نیز می‌توان به درآمد حاص از محتویات دیجیتالی بازی‌ها اشاره کرد که درآمد کمپانی تیک-تو اینتراکتیو در این بخش ۳۰۲.۹ میلیون دلار بوده است که نسبت به همین بازه زمانی در سال گذشته، ۳۱ درصد افزایش یافته است.

درآخر مشخص شد که بازی‌های قدیمی کمپانی تیک-تو (نسخه‌های مجموعه 2K و GTA) نیز همچنان به فروش قوی خود ادامه می‌دهند و درآمد ۳۱۰.۵ میلیون دلاری را برای این کمپانی رقم زده‌اند.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده