// شنبه, ۱ فروردین ۱۳۹۴ ساعت ۰۵:۰۰

مایکروسافت تایید کرد: هیچ ادامه ای برای بازی Conker در دست ساخت نیست

هفته پیش خبری منتشر شد مبنی بر اینکه گروهی قصد دارند تا از طریق بازی Project Spark دنباله‌ای برای بازی Conker's Bad Fur Day بسازند، حال برای بعضی از طرفداران سوال پیش آمد که آیا روزی مایکروسافت و استودیوی ریر، سازنده اصلی آن، دنباله‌ای کامل و اصلی برای بازی خواهند ساخت یا خیر. با زومجی برای خواندن جزئیات خبر همراه شوید.
هرچند که این ابهامات به طور کلی رد نشده‌اند اما به گفته فیل اسپنسر رئیس ایکس‌باکس درحال حاضر هیچ استودیویی چه در داخل و چه در خارج از مایکروسافت بر روی Conker جدید کار نمی‌کند. اسپنسر در صفحه شخصی تویتر خود نوشت:
ریر درحال ساخت چیز دیگری است، جامعه‌ای که بازی Project Spark به وجود آورده واقعا پر است از خلاقیت. من مشتاقم که ببینم آن‌ها با استفاده از دارایی‌های بازی Conker چه چیزی خواهند ساخت.
او سپس از طریق تویت دیگری اضافه کرد که:
ما هیچ وقت نگفتیم که نخواهیم ساخت، مسئله این است که فعلا نه استودیوی ریر و نه هیچ استودیوی دیگری بر روی نسخه جدید کار نمی‌کند.
دنباله بازی Conker که توسط طرفداران آن ساخته شده است در تاریخ سوم اردیبهشت ماه سال ۹۴ از طریق بازی Project Spark بر روی پلتفرم‌های ایکس‌باکس وان و رایانه‌های شخصی قابل دسترس خواهد بود. بازیکنان از طریق این محتوای اضافه می‌توانند به ۲۰۰ تا ۳۰۰ آیتم از دارایی‌های قدیمی این بازی دسترسی داشته باشند که شامل کاراکترهای گسترده، آبجکت‌های کلاسیک، موسیقی‌ها و افکت‌های صدا می‌شود. در کنار این‌ها نیز خود شخصیت کانکر توسط کریس سیوور، طراح و نویسنده اسبق استودیوی ریر، صداگذاری خواهد شد. آخرین بازی استودیوی ریر با نام Kinect Sports Rivals برای کنسول ایکس‌باکس وان در سال ۲۰۱۴ عرضه شد که توانست نقدهای نسبتا متوسطی از منتقدان دریافت کند. شما می‌توانید نقد و بررسی کامل این بازی را در زومجی مطالعه کنید. با توجه به اطلاعات منتشر شده نیز پروژه بعدی استودیو، هم اکنون قابل بازی است چرا که خود اسپنسر در ماه نوامبر گذشته بازدیدی از استودیو داشت و گزارش داد نسبت به چیزهایی که مشاهده کرده بسیار هیجان زده است. او در تاریخ یازدهم نوامبر در این باره گفت:
امروز توانستم بازی جدید استودیو ریر را انجام دهم. همانطور که انتظار داشتم ریر درحال ساخت بازی منحصر به فرد و نادری (اشاره به نام استودیو = Rare) است. بازدید فوق العاده‌ای بود.

بازی Conker's Bad Fur Day در زمان عرضه خود یعنی سال ۲۰۰۱ بر روی پلتفرم نینتندو 64 جزو یکی از بهترین و موفق‌ترین بازی‌های آن دوران بود. متاسفانه بعد از خرید این استودیو توسط مایکروسافت ما فقط یک بار دیگر توانستیم این بازی را تجربه کنیم که آن هم به هیچ وجه نتوانست موفقیت‌های گذشته خود را تکرار کند. حال باید منتظر ماند و دید آیا استودیوی ریر که اکنون اکثر اعضای سابق و پر استعداد خود را از دست داده می‌تواند بازهم موفق باشد یا خیر. اخیرا کارکنان سابق این استودیو از بازی جدید خود رونمایی کردند که شباهت بسیار زیادی به Banjo-Kazooie یکی دیگر از بازی‌های موفق و قدیمی استودیوی ریر دارد و قرار است با استفاده از کیک استارتر حتی بهتر از آنچه که خود اعضای سازنده انتظارش را داشتند ساخته شود. نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

منبع: Gamespot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده