نویسنده: سعید نیکبخت
// جمعه, ۲۹ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۰۱:۵۳

جنگ کوجیما و کونامی بر سر قدرت: جدایی کوجیما از کونامی پس از ساخت MGS 5 ؟

متاسفانه طی روزهای اخیر، بحث و جدال‌های زیادی میان هیدئو کوجیما و کمپانی کونامی صورت گرفته و خبرات تاسف‌ باری در این رابطه منتشر شده که در ادامه به بررسی جزئیات مفصل آن خواهیم پرداخت. با زومجی همراه باشید.
براساس گزارشات منتشر شده، اختیارات کوجیما در کونامی محدود شده و وی زمان کمی را برای اتمام مراحل ساخت بازی Metal Gear Solid 5: The Phantom Pain در اختیار دارد. جنگ قدرت میان کوجیما و کونامی باعث شده کونامی هر چند وقت یک‌ بار از کارمندان خود وضعیت کاری و پیشرفت‌های انجام شده را به دقت پرس و جو کند. در حال حاضر کوجیما تنها به عنوان یک کارمند معمولی در کونامی کار می‌کند و هیچ اختیاری از خود ندارد! یکی از کارمندان کونامی که میلی به فاش شدن نامش نداشت، به وبسایت گیم‌اسپات گفت کوجیما پس از پایان مراحل ساخت Metal; Gear Solid 5: The Phantom Pain کونامی را ترک خواهد کرد:
پس از پایان مراحل ساخت Metal Gear Solid 5: The Phantom Pain، آقای کوجیما و مدیران بالا مرتبه کونامی این کمپانی را ترک خواهند کرد. به من گفته شده قرارداد همکاری آن‌ها ماه دسامبر پایان خواهد یافت. در جلسه‌ای که کوجیما با تیم خود گذاشت، به تمام کارمندان گفت باوجود مشکلات پیش آمده، آن‌ها باید با فراموش کردن مشکلات Metal Gear Solid 5: The Phantom Pain را به یک بازی خوب برای طرفداران تبدیل کنند.
در طرفی دیگر، کونامی تمام نشان‌های کوجیما پروداکشن را از طراحی‌های سری Metal Gear و همچنین توئیتر، وبسایت رسمی Metal Gear و حتی دفتر خود در لس‌آنجلس حذف کرده است!
آیا زمان خداحافظی با کوجیما پروداکشن فرا رسیده است؟ آیا زمان خداحافظی با کوجیما پروداکشن فرا رسیده است؟
با وجود شایعات پیش آمده، کمپانی کونامی در بیانیه خود مبنی بر این شایعات گفت:
بخش سرگرمی‌های کونامی و آقای کوجیما همچنان به ساخت و حمایت از سری Metal Gear ادامه خواهند داد. لطفا منتظر خبرهایی که در آینده از سوی ما منتشر می‌شود باشید.
البته از طرف وبسایت زومجی یک نکته‌ی مهم را به خاطر بسپارید. کوجیما استاد بازی کردن با ذهن طرفداران است و ما هم احتمال می‌دهیم این اخبار «دروغ آپریل» کوجیما و کونامی باشد، چراکه کوجیما یکی از بازی‌سازان بزرگ صنعت بازی‌های رایانه‌ای است و ستون‌های اصلی کونامی روی دوش وی نهاده شده است. معرفی بازی Metal Gear Solid 5 را به خاطر دارید؟‌ کوجیما با باندپیچی کردن صورت یک شخص ناشناس و تشکیل استودیویی خیالی با نام موبی‌دیک هفته‌ها با ذهن طرفداران بازی کرد و سرانجام با معرفی رسمی Metal Gear Solid 5 از سایه بیرون آمد. احتمال می‌رود که این خبرهای منتشر شده دروغ آپریل کوجیما و کونامی باشد. نظر شما در این رابطه چیست؟ آیا کوجیما پس از سالیان سال سرانجام سری فراموش‌نشدنی خود را پشت سر خواهد گذاشت و کونامی را ترک خواهد کرد؟ Metal Gear Solid 5: The Phantom Pain که آخرین ساخته‌ی کوجیما به شمار می‌رود، در تاریخ ۱۰ شهریور برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن 3، پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس 360 و ایکس‌باکس وان منتشر خواهد شد. نسخه رایانه‌های شخصی در تاریخ دیگری عرضه می‌شود. منبع: Gamespot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده