آخرین اطلاعات تکمیلی از بازی Bloodborne - قسمت اول
هیدتاکا میازاکی، خالق باسابقهی بازی Bloodborne ابتدا در رابطه با درجه سختی این بازی صحبت کرده است:
با Bloodborne ما سعی کردیم از مرحلهی ایجاد چالش برای بازیکنان بگذریم و یک بازی سخت را تولید کنیم. با این درجه سختی، بازیکن زمانی که چیزی بدست آورد، احساس موفقیت به وی دست میدهد. انجام این کار یکی از بزرگترین چالشهای من در تولید بازی بود.
میازاکی همچنین در رابطه با نبود کلاسهای اصلی در بازی Bloodborne صحبت کرد:
به عنوان مثال در دو بازی Demon’s Souls و Dark Souls هم کلاس اصلی وجود نداشت و کلاس شما براساس دستاوردها و سلاحهای شما ساخته میشد. Bloodborne در زمینه ساخت شخصیت و انتخاب کلاس مانند همان دو بازی عمل میکند. براساس دستاوردها و سلاحهایی که دارید، شخصیت شما با دیگران تفاوت پیدا خواهد کرد.
میازاکی همچنین گفت براساس گیمپلی بازی، تنظیمات گاتیک گونهی آن انتخاب شده است. فرام سافتور دوست داشته در بازی جدید خود از سلاح گرم استفاده کند و بازی را جذابتر از عناوین قبلی خود کند. آنها همچنین قصد داشتند «کارهای خاصی» را با سلاحهای گرم انجام دهند که انجام آنها در بازیهای شوتر امکانپذیر نبوده است.
در حالی که کم کم به عرضه بازی Bloodborne نزدیک میشویم، میازاکی احساس میکند تنها ۳۰ درصد از مخاطبان از تجربه Bloodborne لذت خواهند برد و از تجربه ۷۰ درصد دیگر و احساسات آنها نسبت به بازی نگران و مضطرب است. با اینکه دو بازی Demon’s Souls و Dark Souls بسیار موفق ظاهر شدند، اما همین اتفاق در واپسین روزهای مانده به عرضه این دو بازی برای میازاکی افتاد. کارگردان Bloodborne این روزهای نهایی تا زمان انتشار بازی را در نهایت استرس به سر میبرد.
میازاکی از همکاری با سونی برای ساخت Bloodborne لذت برده و از آنها برای فراهم کردن پشتیبانی فنی تشکر کرده است:
در زمان ساخت Bloodborne برای راضی کردن سونی از نتیجهی نهایی این بازی نگران بودم. (میخندد و به ، یکی از مدیران سونی اشاره میکند). همانطور که مشاهده میکنید، کارمند سونی در آن گوشه نشسته و با چشمان ترسناک خود به من نگاه میکند. (میخندد)
میازاکی عقیده دارد Bloodborne شباهت و تفاوتهایی به دو بازی Demon’s Souls و Dark Souls، دو بازی قبلی این استودیو دارد. در زمینه سرعت و بخش اکشن، Bloodborne شباهت بیشتری به Demon’s Souls دارد، اما شکلی که تمام محیطها به یکدیگر مرتبط هستند شما را یاد بازی Dark Souls خواهد انداخت. همچنین باید توجه کرد بازی جدید فرام سافتور در بسیاری از زمینهها شبیه به دو بازی قبلی این استودیو و در بسیاری از زمینههای دیگر نسبت به آنها متفاوت است و چیز جدیدی را ارائه میدهد.
تنظیمات Bloodborne نسبت به نسخههای قبلی سری Soul's متفاوت است، اما شکلی که از کاربر میخواهد از قوهتخیل خود برای یافتن راههای مختلف و پاسخ سوالها استفاده کند، شکلی است که میازاکی دوست دارد داستان بازی خود را تعریف کند و این مسئله در Bloodborne هم تغییری نکرده است.
سراغ سلاحهای بازی میرویم. اگرچه تا امروز برخی از آنها را مشاهده کردیم، اما هنوز سلاحهایی وجود دارد که فرام سافتور برای سورپرایز کاربران از آنها رونمایی نکرده است. تمام سلاحهای بازی در مقایسه با بازیهای این سبک، متفاوت و منحصر به فرد هستند. همچنین باید بدانید تمام آنها قابل تغییریافتن (به عنوان مثال میتوانید داس بلند خود را به دو داس کوچک تبدیل کنید) دارند.
میازاکی از اینکه بازیکنان زیادی منتظر تجربهی Bloodborne هستند خوشحال است. بسیاری از گیمرهای مختلف سری Soul's که همه احساس میکنند برای مخاطبان حرفهای ساخته شده است را بازی کردند. اما میازاکی بازیهای خود را برای یک درجهسنی یا مخاطب خاص تولید نمیکند. کارگردان Bloodborne ابتدا دوست دارد بازیهایی که میسازد برای تمام گیمرها لذتبخش باشد. مهم نیست گیمر حرفهای، ساده یا پیر و جوان هستید، میازاکی بازیهای خود را با هدف ارائه ساعات لذتبخش به مخاطب تولید میکند.
اکثراوقات ناشران برای تبلیغ بازیهای خود، از سازندگان سوال میپرسند بازی آنها برای چه درجه سنی ساخته شده است. اما این مسئله شامل میازاکی و سونی نمیشود. در نتیجه اگر دقت کرده باشید، بازی Bloodborne موردتوجه بسیاری از گیمرها قرار گرفته و همین نکته کارگردان بازی را بسیار خوشحال میکند.
در حالی که میتوانید منتظر بخش دوم این اطلاعات از طریق زومجی باشید، در ادامه میتوانید برخی از تصاویر جدید منتشرشده از Bloodborne را هم تماشا کنید:
خالق Bloodborne، هیدتاکی میازاکی یکی از بزرگترین بازیسازان صنعت سرگرمی است. وی خالق بازیهایی مانند Demon’s Souls و Dark Souls است و از زمان پایان یافتن مراحل ساخت قسمت اول Dark Soul’s، کار ساخت Bloodborne را آغاز کرد. در حالی که From Software کار تولید این عنوان را برعهده دارد، اما استودیوی ژاپن سونی نیز در ساخت و توسعهی این عنوان با استودیو اصلی همکاری می کند. این همکاری بزرگ میتواند نتایج به مراتب قابل قبولتری را برای هواداران در پی داشته باشد.
شما همچنین میتوانید پیشنمایش Bloodborne را هم از طریق وبسایت زومجی مطالعه کنید.
منبع:Dualshockers- Dualshockers