// چهار شنبه, ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۲۱:۴۵

نینتندو قصد دارد اولین بازی موبایلی خود را در سال 2015 منتشر کند

ساتورو ایواتا رئیس نینتندو امیدوار است که این کمپانی به کمک شرکت ژاپنی DeNA که در زمینه صنعت بازی‌های موبایل فعالیت دارد، اولین بازی جدید نینتندو برای دستگاه‌های موبایل را در سال ۲۰۱۵ عرضه کنند. با زومجی برای خواندن جزئیات خبر همراه شوید.
نینتندو دیروز در طی کنفرانس کوتاهی اعلام کرد که با کمک کمپانی DeNA قصد دارند تا با استفاده از IPهای نینتندو بازی‌های کاملا جدیدی مخصوص دستگاه‌های موبایل بسازند، یعنی که اینکه در آینده ما شاهد تبدیل بازی‌های 3DS یا Wii U برای اسمارت‌فون‌ها نخواهیم بود بلکه بازی‎های اشاره شده کاملا جدید و مختص دستگاه‌های مربوطه ساخته خواهند شد. بعد از کنفرانس که نوبت به بخش سوال و جواب خبرنگاران رسید از ایواتا پرسیده شد که چه موقع این دو کمپانی شروع به ساخت بازی‌ها خواند کرد و کدامشان وظیفه رهبری مراحل ساخت را خواهد داشت. ایواتا در جواب سوال اینگونه توضیح داد:
در رابطه با بازی‌های ویدئویی مربوطه و اینکه چه زمانی عرضه خواهند شد، ما از آن‌ها وقتی که آماده باشند رونمایی کرده و تاریخ انتشارشان را اعلام می‌کنیم. ما قصد داریم که برای امسال حداقل یک بازی، یا حداقل یک خروجی از کارمان منتشر کنیم، هرچند که اگر نتوانیم چنین کاری را انجام دهیم هیچ قصد و غرضی در همکاریمان وجود نخواهد داشت. همچنین در رابطه با نقش کمپانی‌ها بسته به هر بازی و نوع آن نقش‌ها و دخالت‌ها متفاوت خواهد بود.
همانطور که گفته شد این همکاری برای ساخت بازی‌های کاملا جدید است و هیچ قصدی مبنی بر پورت بازی‌های قبلی نینتندو برای دستگاه‌های موبایل وجود ندارد. نینتندو قصد دارد هنگامی که زمان عرضه بازی‌هایش فرا رسید در همان ابتدای کار چندین بازی بزرگ را منتشر کند. این کمپانی هنوز آماده نیست که اعلام کند ابتدا کدام بازی عرضه خواهد شد. همچنین طبق صحبت‌های انجام شده درون کنفرانس، نینتندو و DeNA به طور مشترک قصد دارند تا در سال جاری میلادی سرویس خدمات رسانی آنلاین جدیدی احداث کنند که از پلتفرم‌های مختلف مانند رایانه‌های شخصی، دستگاه‌های موبایل، تبلت‌ها و سخت افزارهای مربوط به نینتندو پشتیبانی کند.طبق اعلام نینتندو اطلاعات بیشتر در رابطه با عرضه این دستگاه در آینده منتشر خواهد شد. nintendo نینتندو مدتی قبل اعلام کرده بود که هیچ قصدی مبنی بر ورود به بازار بازی‌های موبایل و ساخت چنین بازی‌هایی ندارد، حال شاید برای برخی اینگونه تصور شود که این کمپانی اشتیاق و نوآوری خود در ساخت بازی‌های کنسولی را از دست داده باشد که نظرش برگشته است اما قطعا اینگونه نیست، چرا که به گفته ایواتا این توسعه در برنامه‌های شرکت تنها باعث قدرتمندتر و بیشتر شدن اشتیاق و نوآوری آن‌ها در ساخت بازی‌های مختلف شده است. برای اثبات این ادعا نیز ایواتا اعلام کرد که نینتندو درحال ساخت کنسولی کاملا جدید مخصوص بازی‌های رایانه‌ای است که طراحی و مفهومی کاملا تازه خواهد داشت و اسم رمز آن NX است. نینتندو قصد دارد تا در سال آینده اطلاعات بیشتری راجع به این دستگاه منتشر کند. مدتی قبل نینتندو حق امتیاز استفاده از صفحه نمایش‌های شکل پذیر را از کمپانی شارپ خرید، حال با توجه به طراحی Wii U و کنسول‌های DS که شامل صفحه نمایش دومی می‌شوند باید انتظار داشت تا کنسول جدید نینتندو طراحی خلاقانه و جالبی داشته باشد. جدا از این‌ها نیز بازار موبایل در طی این سال‌ها به شدت جان گرفته و احتمالا سودی برابر با صنعت کنسول‌های بازی برای سازندگان داشته باشد، لذا شاید آن چنان تعجب برانگیز نباشد که ببینیم در آینده کمپانی‌های بیشتری جذب آن شوند. برای مثال سگا اخیرا اعلام کرد که قصد دارد تا تمرکز بیشتری بر روی ساخت بازی‌های موبایل بگذارد و کمی از بازار بازی‌های کنسولی فاصله بگیرد. کمپانی‌های بزرگ مانند مایکروسافت و سونی نیز در ساخت بازی‌های خود هرچه بیشتر تلاش می‌کنند تا به یک نوعی بازیکنان موبایلی را به سمت خود بکشند، به عنوان مثال سونی قابلیت استریم بازی‌های پلی‌استیشن 4 را به دستگاه‌های موبایل خود مانند Z2 یا Z3 اضافه کرده است. باید منتظر ماند و دید که نینتندو چه وضعیتی در بازار بازی‌های موبایل خواهد داشت، فعلا که ظاهرا شروعی موفقیت آمیز داشته است چرا که بعد از اعلام این همکاری سهام آن‌ها به شدت افزایش یافت.شما همچنین می‌توانید برای آشنایی بیشتر با کمپانی DeNA به این لینک مراجعه کنید. نظرات خود را با زومجی به اشتراک بگذارید. منبع: IGN


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده