نویسنده: افشین پیروزی
// جمعه, ۱۲ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۲۹

بررسی بازی Call of Duty: WWII از دید سایت‌های معتبر دنیا

Call of Duty: WWII نمره‌های بسیار خوبی دریافت کرده که خبر از یک شوتر اول‌شخص خوش‌ساخت می‌دهند. با مروری بر نمره‌های بازی همراه باشید.

در اینکه سری Call of Duty جزو محبوب‌ترین بازی‌ها در سبک شوتر اول‌شخص است، شکی نیست و با اینکه این مجموعه در چند نسخه اخیر خود عملکرد خیلی خوبی نداشته، اما هنوز هم هر ساله یکی از موردانتظار‌ترین بازی‌ها برای خیلی از گیمر‌ها به شمار می‌رود. جدید‌ترین نسخه این مجموعه با نام Call of Duty: WWII، امروز منتشر می‌شود و حال نمره‌های آن هم توسط سایت‌های معتبر دنیا منتشر شده‌اند که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت اما پیش از آن، بد نیست کمی بیش‌تر با بازی آشنا شویم. 

وظیفه ساخت بازی Call of Duty: WWII، برعهده استودیو اسلج‌همر گیمز (Sledgehammer Games) است و در این نسخه، دوباره شاهد برگشت سری کال آف دیوتی به جنگ جهانی دوم هستیم؛ اتفاقی که طرفداران مجموعه از مدت‌ها پیش خواستار وقوع آن بودند. داستان بازی Call of Duty: WWII در مورد سربازی به نام رونالد دنیلز است که در سن ۱۹ سالگی، به جنگ جهانی دوم اعزام شده است. بخش داستانی از نبرد مشهور نرماندی آغاز می‌شود که پیش از این هم در قالب مدیوم‌های مختلفی شاهد آن بوده‌ایم و پس از آن، گیمر وارد سفری در دل اروپای درگیر جنگ می‌شود تا به برلین برسد. البته با اینکه شخصیت اصلی بازی رونالد دنیلز است، اما در بازی شاهد کاراکتر‌های دیگری نیز هستیم و جنگ را از جنبه‌های مختلفی تجربه خواهیم کرد. 

اما در کنار بخش داستانی، Call of Duty: WWII یک بخش چندنفره نیز دارد که تغییراتی در آن به نسبت نسخه‌های اخیر این سری مشاهده می‌شود. برای مثال، یکی از ویژگی‌های جدید این بخش، حالت War است که تجربه‌ای جدید از رقابت‌های چندنفره ارائه می‌کند. همچنین اضافه شدن بخشی به نام Headquarters ویژگی جدید دیگری در بخش چندنفره بازی است. Headquarters در اصل شبیه به یک فضای مجازی عمل می‌کند که در آن، می‌توانید کار‌هایی از قبیل تمرین با اسلحه‌های مختلف، باز کردن جعبه‌های لوت و همچنین دوئل یک در برابر یک با دیگر بازیکنان را انجام دهید. به‌علاوه بخش زامبی هم مانند نسخه‌های اخیر سری در این نسخه هم وجود دارد و تفاوت آن با گذشته، در این است که این بار سازندگان سعی کرده‌اند داستان عمیق‌ترین در این بخش تعریف و حتی آن را به چیزی شبیه به بازی‌های ترسناک تبدیل کنند. 

به هر حال به نظر می‌رسد که بازگشت بازی به جنگ جهانی دوم، به معنی بازگشت آن را به روز‌های اوج نیز بوده و نمره‌های Call of Duty: WWII، خبر از یک اثر شوتر اول‌شخص خوش‌ساخت می‌دهند. پس در ادامه با زومجی همراه باشید تا نگاهی به بررسی بازی Call of Duty: WWII از دید سایت‌های معتبر دنیا داشته باشیم:

Call of Duty: WWII

  • سازنده: اسلج‌همر گیمز
  • ناشر: اکتیویژن
  • پلتفرم: پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان، پی‌سی
  • تاریخ انتشار: ۱۲ آبان
  • سبک: شوتر اول‌شخص

Call of Duty: WWII

گیمزبیت: ۹۴ از ۱۰۰

بخش چندنفره بازی به لطف حالت War تجربه‌ای عالی ارائه می‌کند و بخش زامبی هم پیشرفت خیلی خوبی داشته است. به‌علاوه بخش داستانی بازی، داستانی با محوریت شخصیت‌هایی روایت می‌کند که برای‌شان اهمیت قائل خواهید شد و با آن‌ها، وارد یک ماجراجویی عالی در بین تعدادی از مهم‌ترین نبرد‌های جنگ جهانی دوم خواهید شد. تقریبا تمامی نبرد‌های این بخش از بازی حس تنش و هیجان را منتقل می‌کنند و علاوه بر این، دقت سازندگان به تمامی جزییات ریز باعث شده تا تجربه بازی واقعا لذت‌بخش باشد. در کل، می‌توان گفت که Call of Duty: WWII یک کال آف دیوتی درست و حسابی است. 

هاردکور گیمر: ۹۰ از ۱۰۰

Call of Duty: WWII بازگشت این سری به روز‌های اوج و درخشان است و استودیو اسلج‌همر با دقت زیادی این نسخه را ساخته و آماده کرده است. با اینکه در بازی شاهد ایده‌های انقلابی نیستیم، اما Call of Duty: WWII به شکل خوبی هیجان ناشی از یک بازی شوتر اول‌شخص را منتقل می‌کند و آنقدر ویژگی جدید هم دارد که حس تکراری بودن به مخاطب دست ندهد. 

گیم‌اسپات: نمره اولیه ۹۰ از ۱۰۰

Call of Duty: WWII یکی از جذاب‌ترین و بهترین نسخه‌های این سری طی سال‌های اخیر است و شامل تمامی نقاط قوت این مجموعه می‌شود. Call of Duty: WWII بازی‌ای است که قطعا طرفداران آثار شوتر اول شخص از بازی کردن آن لذت زیادی خواهند برد. 

گیم‌اینفورمر: ۸۸ از ۱۰۰

با اینکه بخش داستانی بازی آنطور که باید تجربه‌ای عالی ارائه نمی‌کند، اما این بخش چندنفره است که Call of Duty: WWII را به اثری عالی تبدیل کرده است. وجود یک فضای مجازی جدید و همچنین بخش زامبی، مواردی هستند که باعث می‌شوند Call of Duty: WWII دوباره حس و حالی مانند نسخه‌های موفق مجموعه داشته باشد. 

گیمزرادار: ۸۰ از ۱۰۰

بخش تک‌نفره بازی Call of Duty: WWII مشکلاتی دارد اما در مجموع شاهد یک بازی شوتر اول‌شخص خوب هستیم که بخش‌های سرگرم‌کننده و یک سری ایده‌های جدید خوب دارد. 

پالی‌گان: فعلا فاقد نمره

بازی Call of Duty: WWII ایده بسیار جالبی دارد و شخصا برای اینکه ببینم سازندگان آن به چه شکل در قالبی مدرن به موضوع جنگ جهانی دوم خواهند پرداخت، هیجان‌زده بودم. با این حال بخش داستانی بازی، موفق نمی‌شود آنطور که باید تجربه‌ی خوبی ارائه کند و بیش‌تر شاهد داستانی کلیشه‌ای هستیم که نمونه آن را پیش از این بارها مشاهده کرده‌ایم. با اینکه Call of Duty: WWII بازگشت این سری به دوران جنگ جهانی دوم است، اما شاهد آن کیفیت عالی نسخه‌های موفق مجموعه در آن نیستیم. Call of Duty: WWII بیش از آنکه شبیه به یک ریبوت واقعی باشد، شبیه به کپی‌برداری تکراری است. 

نمره های CALL OF DUTY: WWII

نمره های CALL OF DUTY: WWII


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده