نویسنده: فریده صالحی
// پنجشنبه, ۱۱ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۲۹

واکنش منتقدان به فیلم Thank You for Your Service - تشکر به خاطر خدمت‌تان

فیلم Thank You for Your Service با بازی مایلز تلر چند روزی است که اکران شده و نقدهای مختلف و مثبت زیادی دریافت کرده است. با زومجی و مروری بر نمره‌های این فیلم همراه باشید.

باز هم فیلم جنگی دیگری ساخته دست هالیوود و باز هم اثری تاریخی و واقعی از جنگ آمریکا و عراق. فیلم Thank You for Your Service یا در زبان فارسی همان تشکر به خاطر خدمت‌تان، جدیدترین اثر جنگی، درام و زندگی‌نامه‌ای کمپانی یونیورسال پیکچرز بوده که به کارگردانی جیسون هال ساخته شده است. در فیلم تشکر به خاطر خدمت‌تان بازیگران محبوبی همچون مایلز تلر، هیلی بنت، جو کول، ایمی شومر، بیولا کواله، برد بیر، کیشا کاستل هیوز، اسکات هیز، عمر درسی و چند تن دیگر حضور داشته و به ایفای نقش پرداخته‌اند. این فیلم از تاریخ ۲۷ اکتبر (۵ آبان) سال جاری در سینماهای مختلف جهان اکران شده و امتیاز ۶۸ را از بین ۳۲ نقد فیلم که در سایت متاکریتیک قرار گرفته، به دست آورده است. با توجه به این امتیاز، می‌توان Thank You for Your Service را فیلم خوبی دانست که اکثر منتقدان و بینندگان آن راضی و خشنود از سینما خارج شده‌اند. 

فیلمنامه اصلی این اثر را خود جیسون هال به رشته تحریر درآورده و داستان آن را از کتاب دیوید لوئیس فینکل که با نام Thank You for Your Service نوشته و عرضه شده، الهام گرفته است. جیسون هال پیش‌تر به عنوان نویسنده پروژه‌های مختلف ظاهر می‌شد و نویسندگی آثاری مانند فیلم Paranoia (توهم - ۲۰۱۳) و فیلم American Sniper (تک تیرانداز آمریکایی - ۲۰۱۴) را در رزومه کاری خود دارد. او همچنین ساخت فیلم The Virginian (ویرجینیایی) را در دستور کار خود دارد و علیرغم اینکه هیچ تاریخ اکرانی برای آن مشخص نشده اما قرار است هال به عنوان کارگردان و نویسنده بر سر این پروژه حضور داشته باشد. 

از آنجا که تقریبا چند روزی است فیلم تشکر به خاطر خدمت‌تان به اکران عموم درآمده، سایت‌های بین‌المللی معتبر و محبوب در زمینه نقد فیلم و سریال، نقد و امتیاز‌های خود را برای این فیلم منتشر کرده‌اند. در ادامه مروری بر نقد فیلم Thank You for Your Service از دید سایت‌های معتبر دنیا خواهیم داشت؛ اما پیش از آن می‌توانید خلاصه‌ی رسمی‌ داستان این فیلم را هم بخوانید:

گروهی از سربازان آمریکایی به‌تازگی از کشور عراق و جنگ آن به محل زندگی خود بازگشته‌اند. آنها به شدت در تلاش و کشمکش هستند تا در حالی که خاطرات غم‌انگیز و سخت جنگ را در سر دارند، بتوانند به زندگی معمولی و آغوش خانواده خود به طور کامل بازگردند به طوری که هیچ وابستگی ذهنی به جنگ نداشته باشند. آنها تصور می‌کنند که این خاطرات، تا مدت خیلی طولانی بعد از جنگ و میدان مبارزه همراه آنها خواهد بود و حتی ممکن است در طی این مدت کم کم آنها را نابود کند.

Thank You for Your Service

ریچارد روپر | شیکاگو سان تایمز 

۱۰۰ از ۱۰۰

ما این فیلم را قبلا تماشا کردیم؛ یا حداقل نمونه‌های مشابه آن و فیلم‌هایی که داستان آن تقریبا شبیه به این داستان بوده، زیاد روی پرده سینماها اکران شده است. اما به نظر می‌رسد که این یک مورد متفاوت‌تر از بقیه است. به لطف فیلم‌نامه نویسی خیلی خوب و زیبای جیسون هال، کارگردانی و هدایت حرفه‌ای او و همچنین علاوه بر تمامی این موارد بازی تاثیرگذار و نفس‌گیری که از مایلز تلر و بازیگران مکمل دیدیم، این فیلم را خیلی بهتر از نسخه‌های دیگر خود کرده و همین دلایل است که این فیلم را قدرتمند و بسیار زیبا ساخته است.

کریستین هولوب | اینترتینمنت ویکلی

۸۳ از ۱۰۰

فیلم Thank You for Your Service با داستان‌سرایی و عملکرد و هنرنمایی خیلی زیبای بازیگران خود توانسته به خوبی تاثیر جنگ عراق روی زندگی مردمان و سربازان آمریکایی را به تصویر کشیده و شدت این تاثیر را به بینندگان نمایش دهد.

کنث توران | لس آنجلس تایمز

۸۰ از ۱۰۰

فیلم Thank You for Your Service خیلی ناراحت کننده‌تر و تاثیرگذارتر از آن چیزی است که شما تصورش را می‌کنید و همین دلیل است که این فیلم را تبدیل به یک اثر خوب و دوست‌داشتنی می‌کند.

اوون گلیبرمن | ورایتی

۸۰ از ۱۰۰

به جرات می‌توان گفت که هیچ فیلم درامی نمی‌تواند ما را با مسئله «اختلال استرسی پس از ضایعه روانی» آشنا کرده و این موضوع را به ما بفهماند. اما در انتهای فیلم Thank You for Your Service شما کاملا می‌توانید عذاب و رنج و البته شجاعتی که در وجود سربازان ما نهفته بود را درک کرده و در پایان این اثر، این حس‌ها کاملا به شما نزدیک و قابل لمس خواهد بود. فیلمسازی جیسون هال مثبت، جسورانه و کاملا بی‌پروا و شجاعانه است.

کالوین ویلسون | سینت لوئیس پست دیسپچ

۷۵ از ۱۰۰

مایلز تلر با بازی در نقش شخصیت خیالی آدام، فیلم Thank You for Your Service تبدیل به یکی از بهترین آثار خود در رزومه کاری و حرفه‌ایش کرد. آدام در داستان این فیلم شخصیتی است که به خاطر انتخاب‌ها و تصمیماتی که در میدان جنگ گرفته کمی در کشمکش قرار دارد. از طرف دیگر بیولا کواله هم تلاش خیلی زیادی در ایفای هر چه بهتر نقش خود کرد و آسیب‌پذیری شدیدی به این نقش یعنی شخصیت سولو داد.

بیل گودی کونتز | آریزونا ریپابلیک

۷۰ از ۱۰۰

جیسون هال به عنوان یکی از کارگردانان ماهر و شایسته شناخته می‌شود و علاوه بر آن یک نویسنده حرفه‌ای هم هست و می‌تواند از هر موضوعی داستان‌های خوب بنویسد. البته منظور از این حرف مربوط به همه کارهای او نبوده و داریم درباره این یک مورد حرف میزنیم. از هر زاویه‌ای که نگاه کنیم فیلم Thank You for Your Service را نمی‌توان یک اثر عالی و فوق‌العاده دانست. اما فیلم خوب و زیبایی است و شاید مهم‌تر از همه اینکه یک اثر ضروری بوده و زمان آن بود که روی پرده سینما برود.

Thank You For Your Service

آلن شرستیو | ویلیج وویس

۷۰ از ۱۰۰

این گونه آثار و فیلم های درام اینچنینی همیشه قابل توجه و تاثیرگذار نیستند اما به عنوان مثال یک اثر نفس‌گیر و غم‌انگیز مانند فیلم Thank You for Your Service که مشکلات و کشمکش‌های هزاران خانواده آمریکایی را به تصویر می‌کشد، می‌توان یک پیشرفت خیلی مهم و خوب در این مسیر دانست.

فرانک شک | هالیوود ریپورتر

۷۰ از ۱۰۰

با توجه به اینکه به نظر می‌رسد دخالت و درگیری یک کشور مانند آمریکا در کشورهای آسیای میانه هیچ پایانی ندارد و حالا حالاها به پایان نخواهد رسید، می‌توان گفت که اکران این فیلم واقعا به جا و تاثیرگذار بوده است.

برد ویلر | گلوب اند میل (تورنتو)

۶۳ از ۱۰۰

در طی سالیان دراز، حتی یک بار هم پیش نیامده که یک نفر ماهیت و علت جنگ و دخالت کشوری در یک سری کشور دیگر را زیر سوال برده و اصل ماجرا را بپرسد. ما نمی‌توانیم به پاسخ‌های بزرگی که از سمت فیلمسازان دریافت می‌کنیم بسنده کنیم. از طرف دیگر به نظر می‌رسد نپرسیدن سوال‌های بزرگ هم به نوعی کوتاهی در انجام وظیفه است.

آلیسا ویلکینسون | وکس

۶۰ از ۱۰۰

فیلم Thank You for Your Service خیلی تکان‌دهنده و به طرز عجیبی صادق و تاثیرگذار بود. همچنین زمان اکران آن دقیقا در بازه زمانی‌ای اتفاق می‌افتد که موضوع اصلی آن با اتفاقات حال حاضر که در سرتاسر جهان در حال رخ دادن است، ارتباط غم‌انگیزی دارد.

کلودیا پوئیگ | وارپ

۵۸ از ۱۰۰

داستان این فیلم وظیفه نقل کردن موضوع غیر قابل انکار و ارزشمندی را برعهده دارد. اما با توجه به این موضوع فیلم Thank You for Your Service به داستان‌سرایی هرچه بهتر نپرداخته و در خیلی موارد صحنه‌هایی دارد که یکنواخت بوده و آن واکنشی که مورد نیاز آن سکانس به خصوص است، نمی‌تواند در مخاطب به وجود بیاورد. پیچیدگی‌های مربوط به اختلال استرسی پس از ضایعه روانی آنقدر مهم و زیاد است که سزاوار یک فیلم بهتر، متفکرانه‌تر و با لایه‌های بیشتری است.

در پایان هم باید اضافه کنیم که اگر شما از آن دسته افرادی هستید که به فیلم‌های زندگی‌نامه‌ای و جنگی علاقه دارید، فیلم Thank You for Your Service ساخته جیسون هال و با بازی مایلز تلر با میانگین امتیاز ۶۸ که جنگ سربازان آمریکایی در کشور عراق و دخالت‌های آنان در این کشور آسیایی را به تصویر کشیده و بیشتر از همه به مشکلات روحی این سربازان پس از جنگ و پیچیدگی‌های مربوط به اختلال استرسی پس از ضایعه روانی آنان می‌پردازد، می‌تواند گزینه خیلی خوبی برای شما سینما دوستان زومجی باشد.

Thank You For Your Service Meta Score


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده