بازی The Walking Dead استودیو اُووِرکیل، مانند Payday اما در یک دنیای بزرگ تر است
کرکمن در صحبتهای خود در کنفرانس تعاملی سالانه فیلم و موسیقی که در آستین برگزار شد در مورد دنیای بازی The Walking Dead گفت:
به دلیل اینکه دو استودیو استاربیز و اُووِرکیل درحال ساخت این بازی هستند، حس سری بازیهای Payday به شما دست خواهد داد. اما به من گفته شده دنیای The Walking Dead وسیعتر از Payday خواهد بود. سازندگان درسهایی زیادی از این بازی آموختند که از آنها در نسخه جدید و متفاوت The Walking Dead استفاده خواهند کرد. به زودی منتظر اطلاعاتی در رابطه با این بازی باشید.
بازی The Walking Dead استودیو اُووِرکیل در ماه آگوست سال گذشتهی میلادی توسط استودیو
استاربیز
با یک تیزر کوتاه معرفی شد و از آن زمان هیچ اطلاعاتی از آن منتشر نشد. کرکمن در ادامه صحبتهای خود از بازیهایی که با اقتباس از فیلم و سریال آنها ساخته میشوند صحبت کرد:
کاری که ما با تلتیل و استاربیز انجام میدهیم که خوشبختانه بسیارخوب هم از آب در آمدند این است که درحال تولید بازی با استفاده از لایسنس این سری هستیم و اگرچه اکثر بازیهای این شکلی بد از کار در میآیند، اما خوشبختانه این اتفاق گریبانگیر بازی ما نشد. فکرکنم عامل موفقیت ما این است که کنترل ریک یا دریل که شخصیتهای محبوب این سری هستند را در دست ندارید و داستان متفاوتی را تجربه میکنید. ما داستان جداگانه و اختصاصی خود را در این بازیها تعریف میکنیم و همین کار عامل موفقیت ماست.
به عنوان مثال وقایع بازی Air که اقتباس سینمایی از فیلم آن است با اینکه در همان دنیا جریان دارد، اما شامل شخصیتهای آن نمیشود و داستان اختصاصی خود را دارد:
بنابراین به جای اینکه فیلم این بازی خوب بوده و شما هم مجبور به انجام همان کارهایی که در فیلم تماشا کردید باشید، ما درحال تولید تجربهی متفاوت و جداگانهای هستیم که جذابیت خاص خود را دارد و ارتباطی به وقایع فیلم Air ندارد. کار ما یافتن راهی برای جذاببودن بازی در دنیای خود و متعهدبودن به دنیا و موفقیت سری The Walking Dead است.
یکی دیگر از عوامل موفقیت
اسکایباوند
، کمپانی سازنده فیلمهای The Walking Dead این است که عرضه بازیها را به فیلمهای مرتبط به این سری متصل نمیکند. کرکمن عقیده دارد بازیهای باید زمان کافی برای نشان دادن و مستقل بودن خودشان را داشته باشند:
در اکثر بازیهای لایسنس شده، کمپانیها از آن به عنوان یک ابزار برای تبلیغات استفاده و عرضهی آن را همراه با فیلم خود میکنند. تبلیغاتی که برای بازی انجام میشود باید به صورت جداگانه انجام گیرد و بازی موردنظر باید جذابیت خاص خود را تولید کنید. بنابراین متصلنکردن تاریخ انتشار بازیهای با فیلمهای مرتبط به آنها یکی از دلایل موفقیت ماست. بسیاری از بازیهای لایسنس شده به دلیل اینکه باید در تاریخ مشخصی عرضه شوند دارای کمبودهای قابل توجهی هستند. اما ما به سازندگان زمان کافی برای ساخت بازی موردعلاقهی خود را میدهیم و آن را به یک تجربهی خوب تبدیل میکنیم.
کرکمن در انتهای صحبتهای خود، به سوال یکی از طرفداران در رابطه با ماهیت اصلی بازی The Walking Dead استودیو اُووِرکیل پاسخ داد:
The Walking Dead استاربیز یک بازی آنلاین و تعاملی خواهد بود. Payday یک بازی آنلاین و Co-op است و به همین دلیل The Walking Dead ای که سازندگان این سری تولید میکنند هم به همین شکل خواهد بود. این یک خبر خوب برای طرفداران The Walking Dead است.
آلمیر لیستو
، تهیهکننده سری بازیهای Payday در صحبتهای اخیر خود در رابطه با کارهایی که استودیو آنها مشغول آن است صحبت کرد:
اعضای اُوِرکیل تلاش زیادی را برای ساخت بازی The Walking Dead انجام دادهاند. این بازی تفسیر ما از کتابهای کمیک رابرت کرکمن است. همکاری با وی برای ما بسیار هیجانانگیز است. Storm یک بازی علمی-تخیلی و اول شخص دیگر با حس و حال سری بازیهای Payday است که در سال ۲۰۱۶ از سوی ما منتشر خواهد شد.
منبع: Polygon