نویسنده: آرش محمدی
// پنجشنبه, ۴ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۳۰

مایکروسافت: عمر بازی های تک نفره به پایان نرسیده است

به گفته‌ی مدیر ایکس‌باکس، هنوز عمر بازی‌های تک نفره به پایان نرسیده است، اما وضعیت اقتصادی آن‌ها پیچیده است.

شنون لافتیس، که ریاست بخش توسعه‌ی بازی‌های ایکس باکس را بر عهده دارد، بیان کرد که بازی‌های تک‌نفره به پایان عمر خود نرسیده‌اند، اما با سختی‌هایی در زمینه اقتصاد روبه‌رو هستند که باید با آن‌ها مقابله کنند. با وجود اینکه داستان‌سرایی در بازی‌ها یکی از مهم‌ترین اصول است و بازی‌های تک‌نفره دارای داستان‌های خوبی هستند، این سبک بازی‌ها با مشکلات اقتصادی روبه‌رو هستند و وضعیت اقتصادی آن‌ها در صنعت امروز به دلیل پیشرفت مداوم بازار بازی‌های ویدیویی، پیچیده است. لافتیس بیان کرد:

بازی‌سازی در کل بر دو اصل استوار است: اول تجربه کردن و ایجاد تجربه و دوم ایجاد داستان و داستان‌سرایی. داستان‌سرایی، همانند گذشته، هنوز هم بخش مرکزی در صنعت بازی است.

بازی‌های تک‌نفره‌ی زیادی در بازار بازی‌های ویدیویی وجود دارند که بسیار موفق بوده‌اند. مانند بازی Fallout 4 از شرکت بتسدا، بازی Horizon: Zero Dawn از سونی و گوریلا گیمز و سری Ori از شرکت مایکروسافت. اما در کل، لافتیس بیان کرد که اگر تقاضا برای بازی با کیفیت بالا زیاد باشد، هزینه‌ی ساخت و توسعه بازی نیز زیاد خواهد بود. به همین دلیل، برخی از سازندگان بازی روی بازی‌های تک‌نفره سرمایه‌گذاری نمی‌کنند‌‌، زیرا برای ساخت اینگونه بازی‌ها سرمایه‌ی بزرگی نیاز است؛ در حالی که سود حاصل از فروش بازی، زیاد قابل اطمینان نیست و ممکن است بازی سود زیادی را به ارمغان نیاورد.

لافتیس گفت که سیستم عضویت مایکروسافت که شبیه سیستم نت فلیکس است، می‌تواند یکی از راه‌های کمک به سودآوری بازی‌های تک‌نفره باشد. در این سیستم با پرداخت ۱۰ دلار در ماه می‌توانید به بیش از ۱۰۰ بازی دسترسی پیدا کنید.

این مشکلات و بحث‌های اقتصادی تا حدودی می‌تواند دلیل وجود بسته‌های کوچک در کنار بازی‌های AAA را توضیح دهد. به ندرت دیده می‌شود که بازی‌های AAA در کنار بازی اصلی، موارد دیگری برای خرید نداشته باشند. یکی از این بازی‌ها، بازی Middle Earth: Shadow of War است که در بخش تک‌نفره‌ی آن، گیمرها می‌توانند با پرداخت هزینه‌ی بیشتر، مراحل را سریع‌تر پشت سر بگذارند. بسیاری از گیمرها وجود روشی برای افزایش سرعت عبور از مراحل را امری عجیب می‌دانند. دلیلی قطعی برای اینکه چرا شرکت مونولیث این سیستم را در بازی خود قرار داده است وجود ندارد، اما این امر یکی از روش‌های سودآوری است.

لافتیس بر این باور است که بازی‌های تک‌نفره در هیچ زمانی از بین نخواهند رفت و فقط رواج و گستردگی ‌آن‌ها کاهش خواهد یافت.

شما کاربران زومجی می‌توانید نظر خود را درمورد بازی‌های تک‌نفره با ما در میان بگذارید.


منبع gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده