نویسنده: محسن حقانی
// پنجشنبه, ۲۰ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۲۹

هدست واقعیت مجازی Oculus Go معرفی شد

کمپانی فیسبوک از هدست واقعیت مجازی جدید و مستقل خود با نام Oculus Go رونمایی کرد.

مارک زاکبرگ، مدیرعامل کمپانی فیسبوک در جریان رویداد Oculus Connect در شهر سان‌خوزه ایالت کالیفرنیا از هدست واقعیت مجازی جدید این کمپانی با نام Oculus Go رونمایی کرد. طبق اعلام رسمی، کیت‌های توسعه هدست در ماه نوامبر سال جاری برای توسعه دهندگان ارسال و پس از آن هدست Oculus Go در اوایل سال ۲۰۱۸ میلادی با قیمت ۲۰۰ دلار عرضه خواهد شد.

هوگو بارا، رئیس بخش Oculus VR اشاره کرد هدست واقعیت مجازی Oculus Go دارای رابط صورت از جنس نوعی پارچه مخصوص است و به‌گونه‌ای طراحی شده است تا احساس راحتی به کاربر منتقل کند و دارای وزنی سبک باشد. Oculus Go از لنزهای ارتقا یافته‌ هدست آکیولوس ریفت (Oculus Rift) با همان میدان دید اما تشعشعات کمتر و قابلیت سوییچ سریع نمایشگر LCD از نوع WQHD و وضوح تصویر ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسل بهره‌مند است. درایورهای صوتی نیز درست درون هدست ساخته شده‌اند.

هدست واقعیت مجازی Oculus Go قیمتی بالغ بر کمتر از نصف قسمت هدست Oculus Rift دارد و همچنین این هدست پس از کاهش قیمت هدست‌های واقعیت مجازی Oculus و HTC عرضه می‌شود. هدست Oculus Rift و کنترلر‌های لمسی آن اوایل سال جاری در قالب یک باندل ۴۰۰ دلاری برای فروش قرار داده شده‌اند؛ همچنین کمپانی HTC نیز هدست واقعیت مجازی Vive را با کاهش قیمت ۲۰۰ دلاری از ۸۰۰ به ۶۰۰ دلار برای فروش قرار داده است.

پیرو اعلام مارک زاکربرگ مبنی بر هدف رسیدن به یک میلیارد مصرف کننده از هدست‌های واقعیت مجازی، در نظر گرفتن قیمت پائین برای هدست Oculus Go می‌تواند مردم بسیاری را برای امتحان کردن آن ترغیب کند. لازم به ذکر است که هدست Oculus Go از همان ابتدا با تمام بازی‌ها و برنامه‌های Gear VR سازگار است؛ این مساله در نوع خود یکی از اقدامات مهم برای جذب مردم به سوی این هدست محسوب می‌شود.


منبع Venturebeat
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده