نویسنده: فریده صالحی
// دوشنبه, ۱۷ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۲۹

فیلم It رکورد دیگری را در بین فیلم های ترسناک شکست

بر اساس گزارش‌ها فیلم «آن» (It) اولین اثر در ژانر ترسناک است که توانسته مرز ۳۰۰ میلیون دلار را در باکس آفیس درهم بشکند و رکورددار فروش شود.

فیلم It (آن) اثری است که بر اساس کتاب معروف استفن کینگ به همین نام ساخته شده و توسط آندرس موچیتی کارگردانی شده است و چند هفته اخیر روی پرده سینماها به اکران عموم درآمد. حال در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون و در تازه‌ترین خبری که به دست ما رسیده مشخص شده که «آن» توانسته در زمان اکران پرقدرت خود، با فروش بیش از ۳۰۰ میلیون دلار در باکس آفیس، رتبه اول فروش داخلی را در میان فیلم‌های ژانر ترسناک طول تاریخ سینما کسب کند.

از همان زمانی که فیلم It به اکران عموم درآمد و در همان ابتدا و در اولین آخر هفته خود در ماه سپتامبر توانست ۱۲۳ میلیون دلار را از آن خود کند. در ادامه هیچ نشانه‌ای از اینکه It این روند رو به رشد خود را از دست دهد و کم کم به سمت فروش کمتری نسبت به قبل برود دیده نشد و فیلم It تا همین لحظه همچنان در باکس آفیس، پرقدرت باقی مانده است. این اثر تا به امروز توانسته رکوردهایی مانند بزرگ‌ترین و پرفروش‌ترین افتتاحیه در بین فیلم‌های ژانر ترسناک را بشکند و به نام خود ثبت کند. اما رکوردشکنی‌های این اثر محبوب به همینجا ختم نشد و رکوردهای دیگری هم با این فیلم شکسته شد؛ مانند رکورد پرفروش‌ترین فیلم‌های اقتباس‌شده بر اساس کتاب‌های استفن کینگ در طول تاریخ و پرفروش‌ترین فیلم ترسناک با درجه سنی بزرگسال در طول تاریخ که این رکورد در ابتدا توسط فیلم The Exorcist (جن‌گیر) در سال ۱۹۷۳ ثبت شد و به طرز شگفت‌انگیزی تا قبل از فیلم آن، به نام این اثر بود.

با اینکه درآمد این فیلم تا به امروز برای سینما دوستان و مخصوصا طرفداران ژانر ترسناک اتفاق جدید و جالبی است، اما می‌توان گفت که این اثر برای به دست آوردن موقعیتی برای رقابت با آثار خوبی مثل فیلم آرواره‌های استیون اسپیلبرگ هنوز راهی خیلی طولانی دارد

فیلم جن‌گیر از همان ابتدای اکران خود توانست به یک پای ثابت لیست پنج فیلم برتر باکس آفیس داخلی تبدیل شود، اما این صدرنشینی و رکوردشکنی تنها برای مدتی در دست این فیلم بود. اکنون فیلم It توانسته این رکورد را با فروش داخلی ۲۳۹.۵ میلیون دلاری خود بشکند و به نام خود ثبت کند. در حال حاضر با توجه به فروش روز افزون و پیشرفت پرقدرت این اثر، کارشناسان پیش‌بینی می‌کردند که این فیلم بتواند رکورد درآمد ۲۹۲ میلیون دلاری فیلم حس ششم (The Sixth Sense) را که یک اثر ترسناک با درجه سنی PG-13 بود و در سال ۱۹۹۹ اکران شده بود، بشکند و لقب پرفروش‌ترین فیلم ترسناک در آمریکای شمالی را به نام خود ثبت کند. همچنین با توجه به فروش بلیط‌های این اثر در ایالات متحده و سرتاسر جهان، اینطور به نظر می‌رسد که فیلم It، که داستان گروهی از کودکان را که در دهه ۱۹۸۰ و در شهر دری در ایالت مین زندگی می‌کنند حکایت می‌کند و نشان می‌دهد که آن‌ها چگونه توسط دلقک رقاصی به نام پنی وایز (با بازی بیل اسکارشگورد) تا حد مرگ ترسانده می‌شوند، هنوز قصد ندارد از روی پرده سینماها پایین بیاید و رکوردشکنی خود را به پایان برساند. 

بر اساس گفته‌های سایت خبری The Wrap، فیلم It در آخر هفته گذشته اکران خود که رتبه سوم را در باکس آفیس داخلی داشت، توانست فروشی بالغ بر ۹.۶ میلیون دلار را از آن خود کند. با احتساب این میزان درآمد می‌توان اینگونه اعلام کرد که این اثر تبدیل به اولین فیلم ترسناک، در میان تمامی درجه سنی‌ها، در طول تاریخ شده که توانسته مرز فروش ۳۰۰ میلیون دلار را رد کند. با این اوصاف می‌توان اینگونه اعلام کرد که تا به این لحظه فیلم آن در پنج هفته اکران خود توانسته فروشی بالغ بر ۳۰۴.۹ میلیون دلار در باکس آفیس داخلی به دست آورد و این یک دستاورد فوق‌العاده برای فیلمی است که بودجه تولید آن تنها ۳۵ میلیون دلار بوده است و تا به این لحظه توانسته چند برابر آن درآمد را به دست آورد. علاوه بر تمامی این موارد ذکر شده، فیلم It با میزان فروش بلیط آخر هفته گذشته خود توانست به گروه فیلم‌های گلچین و فوق‌العاده خوبی جذب شود که تا به امروز فقط فیلم Deadpool (ددپول)، فیلم The Passion of the Christ (مصائب مسیح) و فیلم تک‌‌تیر انداز آمریکایی (American Sniper) توانستند به این باشگاه وارد شوند. این باشگاه مخصوص فیلم‌های با درجه سنی بزرگسال است که توانسته‌اند مرز فروش داخلی ۳۰۰ میلیون دلاری را در هم بشکنند و از آن عبور کنند. 

علاوه بر رد کردن مرز ۳۰۰ میلیون دلاری در باکس آفیس داخلی، این اثر محبوب و فوق‌العاده پرطرفدار توانست با فروش بلیط‌های آخرین هفته خود در سرتاسر جهان مرز فروش ۶۰۰ میلیون دلاری در باکس آفیس جهانی را درهم بشکند و به نام خود ثبت کند. از روز یکشنبه تا به امروز این فیلم توانسته ۲۹۸.۸ میلیون دلار را از فروش بلیط‌های خود در کشورهایی به غیر از ایالات متحده به دست آورد.

با اینکه رقم‌ها و درآمدی که فیلم It تا به این لحظه توانسته از آن خود کند چیزی فوق‌العاده خوب و تاثیرگذار، حداقل برای این روزها و این دوره، است (با توجه به عملکرد ضعیف باکس آفیس و فیلم‌های آن در فصل تابستان)، اما باز هم این فیلم بسیار موفق هنوز راه زیادی دارد تا بتواند با آثار کلاسیک بسیار موفق و فوق‌العاده محبوبی که قبل از آن روی پرده سینماها به اکران درآمدند رقابت کند و موفق شود راه را برای رسیدن به جایی که بهترین آثار ژانر ترسناک قرار دارد برای خود باز کند. به طور مثال فیلم The Sixth Sense در آن زمان توانست ۲۹۳.۵ میلیون دلار از فروش بلیط‌های خود به دست آورد که این رقم در دوره امروزی با درآمد ۵۱۱.۸ میلیون دلار تطابق دارد و با این معیار سنجیده می‌شود. همچنین فیلم The Exorcist از نسخه سینمایی خود (این اثر نسخه‌های زیادی داشت، مانند نسخه کارگردان) توانست ۲۳۲.۹ میلیون دلار از باکس آفیس داخلی به دست آورد که این میزان درآمد بر اساس ارزش امروزی دلار معادل ۹۸۳.۲ میلیون دلار خواهد شد.

البته از همه این آثار که بگذریم فیلم Jaws (آرواره‌ها) به کارگردانی استیون اسپیلبرگ در زمان خود توانست درآمدی بالغ بر ۲۶۰ میلیون دلار در باکس آفیس داخلی به دست آورد که در آن زمان رقم هنگفتی بود و با احتساب تورم و بر اساس ارزش دلار امروزی، این رقم معادل ۱.۱ میلیارد دلار خواهد شد.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده