سونی از این که در بازار واقعیت مجازی در جایگاه اول قرار دارد، خشنود نیست
اندرو هاوس، مدیرعامل جهانی بخش سرگرمیهای سونی در مصاحبه اخیر خود گفته است که بازار واقعیت مجازی بازیهای ویدیویی نیازمند رقابت بیشتر است تا بتوان در آن مخاطب ایجاد کرد و برتری کنونی سونی در مقابل رقبایش در این زمینه موجب ناراحتی کمپانی شده است.
پلی استیشن VR از زمان عرضهاش در ۲۱ مهر سال گذشته تاکنون موفقیت چشمگیری به دست نیاورده است. در واقع، این هدست واقعیت مجازی در کمتر از هشت ماه تنها یک میلیون واحد فروخته که در مقایسه با آمار فروش ۴۰ میلیونی پلی استیشن 4 که زمان مشابه گزارش شده بود، بسیار ناچیز است. با این وجود، در حالیکه فروش یک میلیونی در مقایسه با فروش پلیاستیشن 4 چندان خوب نیست، در بازار واقعیت مجازی آمار فروش خوبی به حساب میآید و طبق آمار منتشر شده، فروش این هدست بسیار بیشتر از رقبای خود یعنی آکیولس ریفت و هدست HTC Vive است.
اساسا، سونی موقعیت برتری در این بازار نوپا برای خود ایجاد کرده به نظر میرسد این برتری، موجب نگرانی سونی شده است. هاوس میگوید:
طبق اطلاعات موسسه IDC، سونی در بازه زمانی سه ماهه که خرداد ماه به اتمام رسیده است، موفق به فروش بیش از نیم میلیون هدست شده است. آماری که طبق گفته موسسه مذکور به هیچ عنوان قابل قیاس با فروش آکیولس ریفت و HTC Vive نیست.
هاوس علاوه بر واقعیت مجازی، نظر کوتاهی هم در مورد کنسول ترکیبی جدید نینتندو یعنی نینتندو سوییچ بیان کرد و گفت که سونی هیچگونه تاثیری در فروش پلیاستیشن 4 به واسطه عرضه سوییچ در فروردین ماه احساس نکرده است.
از شما دعوت میکنیم برای مشاهدهی مشخصات فنی انواع هدست واقعیت مجازی و قیمت آنها از بخش محصولات زومیت استفاده کنید. پلیاستیشن VR، هدست های آکیولس و وایو HTC در کنار دیگر هدستهای واقعیت مجازی در این بخش در دسترس هستند.