// سه شنبه, ۴ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۳۱

اعتصاب صداپیشه های بازی های ویدیویی به پایان رسید

به نظر می‌رسد که بالاخره پس از مدت طولانی ۱۱ ماه، اعتصاب صداپیشه‌های بازی‌های ویدیویی رو به اتمام است.

همان‌طور که قبلا نیز در اخبار بازی خوانده‌ بودید، در اکتبر (مهر) سال ۲۰۱۶َ، تعداد زیادی از صداپیشه‌های بازی‌های ویدیویی دست به اعتصاب زدند. حال پس از مدت ۱۱ ماه، به نظر می‌رسد که این اعتصاب رو به اتمام است؛ چرا که اتحادیه‌ی صداپیشه‌های بازی‌های ویدیویی، که با نام SAG-AFTRA شناخته می‌شود، امروز تایید کرد که آن‌ها به توافقی اولیه رسیده‌اند و اعتصاب‌شان در برابر ۱۱ کمپانی بازی‌های ویدیویی به پایان می‌رسد. از جمله‌ی این کمپانی‌ها می‌توان به اکتیویژن، الکترونیک آرتز و برادران وارنر اشاره کرد. اعتصاب ۱۱ ماهه‌ی اخیر، بلندترین اعتصاب در تاریخ اتحادیه‌ی SAG محسوب می‌شود.

قسمت‌هایی از توافق‌نامه‌ی جدید اتحادیه‌ی SAG-AFTRA را در زیر می‌خوانید:

  • شکل‌گیری ساختاری جدید که باعث پرداخت حقوق اضافه‌ای به صداپیشه‌ها می‌شود.
  • این پرداخت که باید قبل از تاریخ انتشار بازی انجام شود، بر حسب تعداد جلسه‌های ضبط صداپیشه‌ها بیشتر می‌شود.
  • پرداخت از ۷۵ دلار در اولین جلسه شروع می‌شود و تا ۲۱۰۰ دلار پس از ۱۰ جلسه افزایش پیدا می‌کند.

همچنین اتحادیه‌ی SAG-AFTRA برنامه‌ی جدیدی را در توافق‌نامه‌اش ذکر کرده است که طبق آن به ازای فروش هر ۵۰۰ هزار نسخه‌ از بازی‌ها پرداختی اضافه به صداپیشه‌ها تعلق می‌گیرد و این پرداخت تا فروش ۲ میلیون نسخه‌ ادامه دارد. ولی همان‌طور که شما نیز حدس می‌زنید، این سیستم به احتمال زیاد اجرایی نمی‌شود.

طبق قرارداد‌های قبلی SAG-AFTRA،‌ کمترین حقوقی که به صداپیشه‌های این اتحادیه تعلق می‌گیرد ۱۰۰ دلار در ساعت است. مدیر SAG-AFTRA، گابریل کارتریس، در این باره گفته است:

این پیشرفت خوبی برای ما در فضای بحرانی صنعت است. ما به چندین توافق برای افزایش حقوق صداپیشه‌ها رسیده‌ایم و مهم‌ترین آن‌ها سیستم ثانویه‌ای برای پرداخت حقوق بود که خواسته‌‌ی بسیاری از صداپیشه‌های مهم اتحادیه‌ی ما است. شجاعت و صبر اعضای تیم ما طی این مدت طولانی لایق تحسین است. ما همیشه در کنار هم قوی‌تر هستیم.

علاوه بر افزایش حقوق صداپیشه‌ها در توافق‌نامه‌ی اتحادیه‌ی SAG-AFTRA، بندها‌ی دیگری نیز ذکر شده است. طبق این توافق‌نامه، تمامی کمپانی‌های سازنده‌ی بازی از این به بعد وظیفه دارند که قبل از شروع به کار، سبک، نام و مجموعه بازی را مشخص کنند. همچنین اگر بازی دارای بخش‌های نامعقولی نیز باشد، قبل از شروع پروژه باید به صداپیشه اطلاع داده شود.

با توجه به آمار اخیر حدود ۲۵ درصد از کمپانی‌های سازنده‌ی بازی‌های ویدیویی از صداپیشه‌های اتحادیه‌ی SAG-AFTRA استفاده می‌کنند و این اولین بار است که صداپیشه‌های بازی‌های ویدیویی دست به اعتصاب می‌زنند. بسیاری از اعضای بلندپایه SAG-AFTRA، توافق‌نامه‌ی جدید را بردی بزرگ برای صداپیشه‌ها توصیف کرده‌اند. به احتمال زیاد این توافق‌نامه طی ماه بعد رسمی می‌شود.


منبع Gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده