// شنبه, ۱۶ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۰۰

در سال گذشته روزانه ۵۰۰ بازی برای iOS و ۲۵۰ بازی برای اندروید عرضه شد

ظاهرا وقتی که قضیه به بازاریابی در صنعت بازی‌های موبایل مربوط می‌شود، همه چیز به سازنده و ناشر بستگی دارد تا کاری کنند که بازی‌شان در جوامع عمومی دیده شود. با زومجی برای خواندن صحبت‌های یکی از اعضای با سابقه این صنعت همراه شوید.
مایک رز که در کمپانی تاینی‌بیلد وظیفه یافت استعدادهای این صنعت را دارد، این هفته در طی همایش توسعه دهندگان بازی در رابطه با دیده شدن و فروش خوب در هر یک از بازارهای دیجیتالی صحبت‌هایی کرد. با توجه به صحبت‌های رز، بازار فروش بازی‌های موبایل کمی ترسناک است، چرا که در سال ۲۰۱۴ روزانه حدود ۵۰۰ بازی برای سیستم عامل iOS و حدود ۲۵۰ بازی برای دستگاه‌های اندروید عرضه شد. همانطور که مشاهده می‌کنید بازار فروش در صنعت بازی‌های موبایل فوق العاده شلوغ است. رز صحبت‌های زیادی درباره اینکه کدام پلتفرم مکان بهتری برای عرضه بازی است، انجام داد و اینکه چگونه این مسئله می‌تواند منجر به بالا رفتن قابلیت کشف بازی شود و اینکه دوباره چگونه در نظر گرفتن تمامی این موارد می‌تواند بر روی فروش بازی تاثیر بگذارد. وقتی که درباره موبایل صحبت می‌کنیم، بازی‌ها باید جوری ساخته شوند که از فروش خوب لذت ببرند. در حقیقت ما تصویری از کنفرانس رز در GDC داریم که نشان می‌دهد چگونه نحوه نمایش بازی و پشتیبانی اپل یا گوگل بر روی فروش تاثیر دارد.

همانطور که مشاهده می‌کنید برای بالا بردن فروش بازی از دو هزار نسخه فقط باید یکی از قابلیت‌های اپل یا گوگل را به بازی خود اضافه کنید. واقعا عجیب است.

حال قضیه بر روی پلتفرم‌های دیگر چگونه است؟ بدون بازاریابی خاص و دریافت امتیازات ضعیف می‌توانید یک هزار، پنج هزار یا حتی ده هزار نسخه از بازی خود را به فروش برسانید. به نظر می‌رسد که بر روی موبایل وضعیت برای این بازی‌ها مانند لبه تیغ است: یا شکست یا موفقیت. حال این اوضاع بر روی کنسول‌ها، رایانه‌های شخصی و کنسول‌های دستی چگونه است؟ خیلی راحت بازی را عرضه کنید تا موفقیت زودگذری را تجربه کنید و تلاش در یوتیوب یا دیگر شبکه‌های اجتماعی به علاوه دریافت نقد‌های نسبتا مثبت می‌تواند منجر به فروشی قدرتمند یا حداقل میانه شود.

نظرات خود را با زومجی به اشتراک بگذارید.

منبع: technobuffalo


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده