نویسنده: محسن وزیری
// جمعه, ۱۵ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۳۰

ولو: شاید Half-life 3 را برای هدست واقعیت مجازی بسازیم

این روزها بازار شایعات پیرامون Half-life 3 بسیار داغ است. مثل همیشه، ولو هیچ اطلاعاتی بروز نمی‌دهد اما حداقل از احتمالات صحبت می‌کند. با زومجی همراه باشید.

Half-life 3 یکی از بهترین گزینه‌ها برای «ویو»، هدست واقعیت مجازی ولو و اچ‌تی‌سی است، اما فعلاً تصمیمی در این باره گرفته نشده است. جیپ بارنت، یکی از برنامه‌نویس‌های ولو در مورد این احتمال می‌گوید:

ما نمی‌گوییم که این اتفاق نخواهد افتاد، ولی هنوز نمی‌دانیم کار درست کدام است. ارزشمندترین دارایی ما زمان است و ما زمان کافی برای همه‌ی افراد به منظور انجام دادن هر کاری را نداریم. آیا ما می‌خواهیم تمام مجموعه‌ی بازی‌هایمان را به واقعیت مجازی بیاوریم؟ قطعاً. اما زمان کافی برای این کار را نداریم. باید تشخیص بدهیم بهترین کار کدام است و چه چیزی باعث پیشرفت واقعیت مجازی می‌شود.

بارنت اعتراف می‌کند ولو زمانی که در حال آزمایش فناوری واقعیت مجازی بوده، نشانه‌هایی از Half-life بروز داده است و البته به این معنی نیست که محصولی در حال ساخت است. درست مثل دموی واقعیت مجازی ولو در همایش توسعه‌دهندگان که در محیط شرکت اپرچر ساینس اتفاق می‌افتاد و خبر از ساخت احتمالی Portal 3 می‌داد.

خب بله، ما اسلحه‌های اتوماتیک، پرتاب‌کننده‌ی نارنجک و همه‌ی این چیزهای جالبی را که در Half-life دیدیم امتحان می‌کنیم و خواهیم دید که چه کارهایی می‌توانیم با آن‌ها درواقعیت مجازی انجام دهیم. اما در حال حاضر، این یک وسیله است که با آن روش‌های مختلف طراحی بازی را آنطور که مد نظر داریم، می‌سنجیم.

بارنت می‌گوید آن‌ها در مورد اینکه کدام بازی بهترین نتیجه را می‌دهد، تصمیم مشخصی نگرفتند.

آیا Half-life مناسب است؟ آیا Left 4 Dead مناسب است؟ یا یک مجموعه‌ی جدید جواب خواهد داد؟ من هنوز نمی‌دانم. ما فعلاً سعی می‌کنیم که طیف عظیم‌ کارهایی که می‌توانیم انجام دهیم را بررسی کنیم و سپس، بر روی جزئیات پروژه‌ای که انتخاب شود تمرکز می‌کنیم.

ولو این هفته و در طول همایش توسعه‌دهنگان، هدست واقعیت مجازی خود را که با همکاری اچ‌تی‌سی ساخته شده معرفی کرد و همچنین از تکنولوژی Lighthouse که یک تجربه‌ی کامل واقعیت مجازی را ارائه می‌دهد، پرده برداشت. منبع: VG247


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده