GDC 2015: تعداد کاربران بازی Destiny به ۱۷ میلیون نفر رسید
ماه گذشته تعداد کاربران بازی Destiny به ۱۶ میلیون نفر رسیده بود و این خبر نشان از محبوبیت این بازی تمام آنلاین در میان گیمرها میدهد. البته تعداد کاربران به این معنا نیست که بازی به این مقدار فروش دست یافته، چراکه برخی از کاربران با چند اکانت مختلف به انجام این بازی میپردازند. در گذشته اعلام شد میانگین ساعتی که بازیکنان روزانه به انجام بازی Destiny میپردازند حدود ۳ ساعت است.
جان هاپسون
، یکی از اعضای
بانجی
در جریان همایشگاه بازیسازان گفت تخمین آنها برای انجام بازی Destiny توسط هر کاربر روزانه ۳۹ دقیقه بوده و این آمار آنها را شگفتزده کرده است. همانطور که در ادامه مشاهده میکنید، محبوبترین قسمت بازی Destiny بخش Strike یا حملات به سیارات دیگر است. اگر بادقت به این آمار توجه کنید، زمان بازی کردن در هربخش تقریبا به صورت مساوی میان تمام بخشهای Destiny تقسیم شده است.
یکی از نکات جالب دیگری که هاپسون در طول صحبتهای خود به آن اشاره کرده، سیستم لوت بدنام بازی که بسیاری از آن شکایت دارند است.
بانجی
قبل از عرضهی بازی میدانست با این واکنش مواجه خواهد شد، اما باتوجه به اینکه تقریبا هر دقیقه یک بار بازیکنان میتوانند به جمعآوری لوت بپردازند، تیم آنها فکر نمیکرد این مسئله مشکلساز شود. هاپسون در ادامه گفت غارهایی که بازیکنان در آنها به جمعآوری لوت میپردازند، در هر ساعت کمتر از بازی کردن به صورت عادی به آنها جایزه میدهد. نکتهای که
بانجی
به آن توجه نکرده بود علاقهی بازیکنان برای جمعآوری لوت پرمحتوا پس از انجام یک کار بزرگ بود. رفتن به غارهای مخصوص جمعآوری لوت شاید سریعترین راه برای دریافت آیتمهای جدید نباشد، اما آسودهترین راه برای انجام این کار است. هاپسون در صحبتهای خود گفت برخی از بازیکنان از کاربران دیگر برای رفتار بد آنها در غارهای جمعآوری لوت شکایت میکنند. برخی از کاربران اکثر اوقات در این غارها به سر میبرند و موجب دریافت آیتمهای ناعادلانه نسبت به بازیکنان دیگر میشوند. خوشبختانه بانجی به درخواست طرفداران گوش داد و این غارها را برای همیشه قفل کرد. بانجی در سال ۲۰۱۰ و زمانی که از بازیکنان برای آزمایش بازی Destiny دعوت به عمل آورده بود، سیستم امنیتی شدیدی را برای حفاظت از بازی تشکیل داده بود. کاربران برای آزمایش بازی از سنسورهای مخصوص عبور میکردند و گوشیهای همراه خود را هم در زمان تست بازی تحویل میدادند. هاپسون همچنین گفت تیم آنها در این مدت هیچگاه کاربری را با بازی تنها نگذاشت. نظر شما در رابطه با این اطلاعات چیست؟
zoomg.ir/topics/gdc-2015
منبع: