نویسنده: فرشید معتمد
// پنجشنبه, ۱۴ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۴۵

زوتاک از استیم ماشین‌های قدرتمند خود رونمایی کرد

شرکت زوتاک که از مهمترین شرکای شرکت انویدیا و عرضه کننده‌ی کارتهای گرافیکی و مینی پی سی ها در دنیا است، امروز دستگاه استیم ماشین SN970 را معرفی کرد.
استیم ماشین طراحی انحصاری شرکت Valve برای رایانه های شخصی مخصوص بازی است که مدتها پیش نمونه‌ای از آن معرفی شد و تا به حال هم چندین شرکت با همکاری و تایید Valve، اقدام به تولید محصولاتی با این نام و سخت افزارهای منتخب خودشان کردند. تونی ونگ، مدیر عامل شرکت زوتاک  می گوید:
ما مفتخریم که در همکاری نزدیک با Valve، سیستمی را به گیمرها معرفی کنیم که بازیهای رایانه‌ای را دگرگون خواهد کرد. استیم ماشین زوتاک پلتفرمی کاملا بهینه شده را با تاکید زیاد روی گرافیک خود به نمایش می گذارد. ما آخرین فن‌آوری پردازنده‌های شرکت اینتل و تراشه های گرافیکی شرکت انویدیا را به خدمت گرفته ایم تا گیمرها بتوانند تنظیمات گرافیکی بازی‌هایشان را در حالت Ultra نگه دارند و از بازی روان در رزولوشن 4K لذت ببرند.
ption id="attachment_20842" align="aligncenter" width="640"]ماشین استیم شرکت زوتاک ماشین استیم شرکت زوتاک
با طراحی کاملا جدیدی که از محصول دیگر شرکت با نام ZBOX الهام گرفته شده، هر جنبه ای از ظاهر استیم ماشین زوتاک را می‌توان ترکیبی از آینده‌نگری و سازگاری با خانه‌های مدرن امروزی قلمداد کرد. همچنین این دستگاه قابلیت پشتیبانی از ۴ نمایشگر را به طور همزمان دارد که از فن‌آوری Sorround شرکت انویدیا و Big Picture سیستم عامل استیم برای عرضه‌ی تجربه‌ای همه جانبه به گیمرها روی صفحات بزرگ استفاده خواهد کرد. دیگر فناوری‌های اختصاصی انویدیا مثل VXGI، MFAA و DSR هم بطور کامل در دسترس خواهند بود. در این ماشین همچنین از پردازنده‌های نسل ششم اینتل و گرافیک‌های سری ماکسول انویدیا در رده‌ی GTX بهره‌گیری شده است. در بخش ذخیره سازی هم از یک دیسک ۶۴ گیگابایتی SSD در فرم M.2 و یک هارد دیسک ۲.۵ اینچی ۱ ترابایتی استفاده شده است. برای اتصالات شبکه، از وای‌فای سازگار با استاندارد 802.11ac ااستفاده شده است. سیستم عامل اختصاصی استیم با نام Steam OS هم تمامی امکانات یک کلاینت بازی تحت اکوسیستم استیم را در کنار ابداعات زیادی عرضه کرده است. این سیستم هنگام بوت به شیوه‌ای مانند کنسول‌ها، سیستم عامل استیم را بارگذاری می کند تا در زمان صرفه جویی کند. برخی از ابداعاتی که سیستم عامل مخصوص بازی استیم عرضه کرده را می توان استریم کردن بازی در شبکه ی خانگی، پخش چند رسانه‌ای و به اشتراک گذاری عناوین خریداری شده برشمرد. منبع: Zotac


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده