زمان بندی کامل کنفرانس های مایکروسافت در GDC 2015
در مقایسه با سونی، مایکروسافت حتی تعداد بیشتری از جلسههای حمایت شده را خواهد داشت. در این رویداد بزرگ، مایکروسافت درمورد دایرکتایکس ۱۲، تکنولوژی ابری، ویندوز ۱۰ و Cross-Platform (چند پلتفرمی) صحبت خواهد کرد. البته در این میان، آنها سازندگان مستقل را نیز فراموش نکردهاند و جلسهای با محوریت طرح ID@Xbox (طرح مایکروسافت برای سازندگان بازیهای مستقل) را برگزار خواهد کرد. فیل اسپنسر، رییس بخش ایکسباکس شرکت مایکروسافت در این جلسات حضور خواهد داشت و درمورد تولید بازیها میان ایکسباکس وان و ویندوز ۱۰ توضیحاتی را ارائه میکند. در زیر برنامهی کامل کنفرانسهای مایکروسافت و همچنین توضیحاتی راجعبه آن از زبان ردموندیها را مشاهده میکنید:
۱. آینده بازیها میان اکوسیستم مایکروسافت: ساخت بازیهای ویدیویی میان دستگاههای مختلف
سخنران: فیل اسپنسر | ایکسباکس
تاریخ
: چهارشنبه، ۱۳ اسفند
زمان؛
۲۲:۳۰ تا ۲۳:۳۰ به وقت ایران
قالب جلسه
: جلسه حمایت شده
موضوع
: تولید
فیل اسپنسر
رئیس بخش ایکسباکس و بازیهای ویدیویی در
مایکروسافت
، درمورد روشهای ساده ساخت تجربههای جدید در ایکسباکس وان و ویندوز ۱۰ صحبت خواهد کرد. وی درمورد پتانسیل اصلی ساخت یک بازی برای اکوسیستم کلی
مایکروسافت
، سخن خواهد گفت.
۲. Fable Legends : گیمپلی بر روی چند دستگاه به کمک ایکسباکس لایو
سخنرانان: ریموند آریفانتو و جولیان دیویس | مایکروسافت
تاریخ
: پنجشنبه، ۵ مارس (پنج شنبه، ۱۴ اسفند)
زمان:
۰۰:۱۵ تا ۱:۴۵ بامداد
قالب جلسه
: جلسه حمایت شده
موضوع
: برنامه نویسی ویندوز ۱۰ نه تنها قدرت ایکسباکس لایو را به رایانههای شخصی خواهد آورد، بلکه باعث میشود این تجربه جدید بر روی تمامی دستگاههای متصل به آن قابل دسترس باشد. در این جلسه، ما درمورد طراحی، پیاده سازی و دیگر ملاحظات در ساخت Fable Legends را که یک بازی میان پلتفرمی برای ایکسباکس وان و رایانههای شخصی است، بیان می٬کنیم تا یک پیکربندی بی نقص داشته باشد.
۳. توزیع بازیها میان تلفنهای مایکروسافت،رایانههای شخصی و بازار ایکسباکس
سخنران: اشیش ببر (Ashish Babbar) | مدیر اصلی گروه برنامه | مایکروسافت
تاریخ
: پنجشنبه، ۵ مارس (پنج شنبه، ۱۴ اسفند)
زمان:
۳:۳۰ تا ۴:۳۰ بامداد
قالب جلسه
: جلسه حمایت شده
موضوع
: برنامه نویسی، تولید ویندوز ۱۰ به زودی برای تلفنهای هوشمند، رایانههای شخصی و ایکسباکس عرضه خواهد شد و درون خود، یک روش کارآمد و بسیار مفید برای توزیع و تجارت بازیها در بازار رو به رشد
مایکروسافت
دارد. در این جلسه، به بررسی ویژگیهایی که به زودی عرضه میشوند میپردازیم که عرضه محصولات بر روی این سیستم را آسانتر از گذشته میکند و باعث میشود مشتریان بیشتری داشته باشید.
۴. تولید بازی برای ویندوز ۱۰
دان باکس (Don Box) | مهندس | مایکروسافت
کریس تکتور
(Chris Tector) | طراح نرم افزار | Turn 10 Studios
تاریخ
: چهارشنبه، ۴ مارس (چهارشنبه، ۱۳ اسفند)
زمان:
نیمه شب پنجشنبه تا ۰۱:۰۰ بامداد
قالب جلسه
: جلسه حمایت شده
موضوع
: برنامه نویسی بستر نرم افزاری ویندوز ۱۰ به گونهای طراحی شده است که به تولید کنندگان اجازه میدهد تا بازیهایی با عملکرد بالا را بسازند و در دستگاههای مختلفی آنها را عرضه کنند، فقط و فقط با استفاده از یک نوع کد. مهم نیست اگر شما یک بازی بزرگ AAA را در دست ساخت دارید یا بر روی یک بازی موبایل ساده در خانه خود کار میکنید، ویندوز ۱۰ انعطاف پذیری و قدرتی را که نیاز دارید، در اختیار شما میگذارد. این جلسه آخرین ابزار تولید شده
،
پلتفرمها، سیستمها و اکوسیستمهای
مایکروسافت
را به شما معرفی خواهد کرد. بهتر است در این جلسه حضور داشته باشید تا درمورد استفاده از الگوهای دایرکتایکس ۱۲ و API در WinRT برای ساخت بازیهای ایکسباکس و ویندوز، و اکوسیستم میان این دستگاهها اطلاعات جدیدی کسب کنید.
۵. تولید به وسیله ایکسباکس لایو برای ویندوز ۱۰
کریس چارلا
(Chris Charla) | رئیس ID@Xbox | مایکروسافت
تاریخ
: پنج شنبه، ۱۴ اسفند
زمان:
۲۱:۳۰ تا ۲۲:۳۰ به وقت ایران
قالب جلسه
: جلسه حمایت شده
موضوع
: برنامه نویسی، تولید ID@Xbox یک برنامه برای بازیسازان مستقل است که به آنها امکان انتشار بازیها را بر روی این کنسول میدهد. صحبتهایی که در این جلسه ارائه میشوند، یک نگاه کلی بر روی این موضوع خواهند بود که برنامه ID@Xbox در آینده چگونه کار خواهد کرد. در کنار آن، راهنماییهایی درمورد فرصتهای عرضه بازی در اکوسیستم
مایکروسافت
برای تولید کنندگان مستقل را نیز ارائه میکنیم.
۶.فرصتهای تازه برای تولیدکنندگان مستقل
سخنران: کریس چارلا
(Chris Charla) | رئیس ID@Xbox | مایکروسافت
تاریخ
: پنجشنبه، ۱۴ اسفند
زمان؛
۰۴:۳۰ تا ۰۵:۳۰ صبح به وقت ایران
قالب جلسه
: جلسه حمایت شده
موضوع
: برنامه نویسی، تولید ID@Xbox یک برنامه برای بازیسازان مستقل است که به آنها امکان انتشار بازیها را بر روی این کنسول میدهد. صحبتهایی که در این جلسه ارائه میشوند، یک نگاه کلی بر روی این موضوع خواهند بود که برنامه ID@Xbox در آینده چگونه کار خواهد کرد. در کنار آن، راهنماییهایی درمورد فرصتهای عرضه بازی در اکوسیستم
مایکروسافت
برای تولید کنندگان مستقل را نیز ارائه میکنیم.
۷. بهترین روشها برای عرضه محتویات مبتنی بر تکنولوژی ابری و ایکسباکس لایو
سیرا مکدونالد (Cierra McDonald) | مدیر ارشد برنامه | مایکروسافت
تاریخ
: پنج شنبه، ۱۴ اسفند
زمان:
۰۲:۰۰ تا ۰۳:۰۰ بامداد به وقت ایران
قالب جلسه
: جلسه حمایت شده
موضوع
: برنامه نویسی، تولید بازی نسل بعدی خود بر روی ویندوز ۱۰ را با قدرت سیستم ابری ایکسباکس لایو برای تجربه مواردی همچون Hero Stats، دستآوردها و دیگر موارد، ادغام کنید. با استفاده از این ویژگی، میتوانید تمامی بخشهای ایکسباکس لایو را بروزرسانی کنید. آمار جدیدی از سطح بازیکنان مختلف را به صورت همزمان در ویندوز ۱۰ مشاهده کنید و تجربههای قدرتمندی را خلق کنید. با حضور در این جلسه میتوانید در مورد مشکلات مشترک در پیکر بندی اصلی این سیستم، سیاستهای اصلی ایکسباکس لایو و چگونگی دریافت مجوز انتشار محتوا در این سیستم به صورت درست، کسب کنید.
۸. عملکرد و گرافیک پیشرفته در دایرکتایکس ۱۲
مکس مکمولن (Max McMullen) | مدیر اصلی بخش تولید | مایکروسافت
تاریخ
: پنج شنبه، ۱۴ اسفند
زمان؛
۰۵:۰۰ تا ۰۶:۰۰ صبح به وقت ایران
قالب جلسه
: جلسه حمایت شده
موضوع
: برنامه نویسی دایرکتایکس ۱۲ به بازیهای نسل بعد اجازه میدهد تا تا عملکرد بهتر، انعطافپذیری بالاتر و کنترل لذتبخش٬تری داشته باشند. این جلسه فنی، به اعماق مسائل APIهای دایرکتایکس ۱۲ و کاهش رندر شدن محتویات توسط پردازشگر مرکزی خواهد پرداخت. با استفاده از جدیدترین نسخه دایرکتایکس، میتوان منابع پردازشگر گرافیکی را به خوبی مدیریت کرد تا جدیدترین محتویات گرافیکی سه بعدی، در دستگاههای ویندوزی به خوبی قابل اجرا باشد. اگر برای ایکسباکس وان، تلفنهای ویندوز ۱۰ یا رایانههای شخصی بازی میسازید، بهتر است این مبحث را به هیچ وجه از دست ندهید.
۹. بخش چندنفره ایکسباکس لایو: معرفی سرویسهای جدید Cross-platform (چند پلتفرمی)، سیستم Matchmaking و گیمپلی
فردیناندشوبر (Ferdinand Schober) | مهندس تولید نرم افزار | مایکروسافت
تاریخ
: پنج شنبه، ۱۴ اسفند
زمان؛
۲۳:۰۰ تا نیمه شب به وقت ایران
قالب جلسه
: جلسه حمایت شده
موضوع
: برنامه نویسی ویندوز ۱۰ تمامی کاراییهای سرویس ایکسباکس لایو را به دستگاههای متصل شده شما، خواهد آورد. از ایکسباکس لایو و APIهای مخصوص تولیدکنندگان، در جهت خلق تجربههای جدید بر روی دستگاههای ویندوز ۱۰ استفاده کنید.
۱۰. قدرت بهتر، عملکرد بهتر: بازیهای شما در دایرکتایکس ۱۲
بنت سوربو (Bennett Sorbo) | مدیر نرم افزارها | مایکروسافت
تاریخ
: پنجشنبه ۱۴ اسفند
زمان؛
۰۱:۳۰ الی ۰۲:۳۰ بامداد به وقت ایران
قالب جلسه
: جلسه حمایت شده
موضوع
: برنامه نویسی Direct3D 12 عملکرد بازیهای شما را در ویندوز ۱۰ بهبود خواهد بخشید. در این جلسه حضور داشته باشید تا درمورد چگونگی کم کردن فعالیتهای اضافی CPU، بهره گیری بهتر از GPU و ثابت ماندن نرخ فریم در بازیها با استفاده از API جدید موجود در Direct3D 12، اطلاعات جدیدی کسب کنید. در اینجا درک بهترین از چگونگی ساخت یک موتور بهینه و با سرعت بالا، با استفاده از Direct3D 12 پیدا میکنید و خواهید دانست چه منابعی برای کار عمیقتر در این سیستم جدید، مناسبتر است.
۱۱. بازیهای رایانه شخصی در ویندوز ۱۰
سخنران: چاک والبورن (Chuck Walbourn) | مهندس طراح نرم افزار | مایکروسافت
تاریخ
: شنبه، ۱۵ اسفند
زمان:
۰۱:۰۰ الی ۰۲:۰۰ بامداد به وقت ایران
قالب جلسه
: جلسه حمایت شده
موضوع
: برنامه نویسی ویندوز ۱۰ ویژگیهای جدیدی را درخود دارد که بازیکنان موبایل، تبلت و رایانههای شخصی را هدف قرار داده است. با توجه به وجود برنامه جدید دایرکتایکس ۱۲ و دسترسی بهتر به این ویژگیها، اکنون ابزار بهتری برای ساخت و رفع باگ بازیها وجود دارد. در اینجا متوجه میشوید که چگونه بازیهای ویندوزی شما میتوانند از مزایا و قابلیتهای ویندوز ۱۰ بهرهمند شوند. همچنین درمورد اجرای بازیهای فعلی در ویندوز ۱۰ نکاتی را بیان خواهیم کرد.
۱۲. عملکرد پایدار بازیها در دستگاههای همراه چندهستهای
سخنران: یولان کالینو (Iulian Calinov) | مدیر اصلی برنامه | مایکروسافت
تاریخ
: جمعه، ۱۵ اسفند
زمان:
۲۳:۰۰ تا ۲۳:۳۰ به وقت ایران
قالب جلسه
: جلسه حمایت شده
موضوع
: برنامه نویسی دستگاههای موبایل و تلفنهای هوشمند درحال دستیابی به قابلیت محاسبات مواردی هستند که تا چند وقت پیش تنها با رایانههای شخصی امکان پذیر بود. گوشیهایی با ویندوز ۱۰ و قدرت پردازشی بالا، به زودی عرضه میشوند. با وجود پیشرفت در کاهش مصرف برق این دستگاهها، آنها هنوز هم میتوانند قدرت زیادی را به نمایش بگذارند. ویندوز ۱۰ و سخت افزار مربوط به آن به گونهای طراحی شدهاند که شرایط پایداری برای سیستم به وجود بیاورندو این کار را با کاهش عملکرد سیستم به وجود میآورند. دلیل این امر، کاهش گرمای ایجاد شده است که میتواند نتایج بدی برای سیستم داشته باشد. اما این کاهش عملکرد، تاثیر منفی بر روی روند بازی میگذارد. با ما در این جلسه همراه باشید تا به بررسی تحوه افزایش عملکرد و حفظ تعادل میان گرما و کیفیت، صحبت کنیم.
zoomg.ir/topics/gdc-2015
منبع: Dualshockers