نویسنده: نادر امرایی
// چهار شنبه, ۵ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۵۸

معرفی بازی رومیزی Through the Ages: A New Story of Civilization

بازی Through the Ages، یکی از بهترین بازی‌های استراتژی رومیزی است که وظیفه شما در آن، ساخت یک تمدن و تبدیل شدن به تمدن برتر بازی است.

اگر از گیمرهای قدیمی پی‌سی باشید، به طور قطع با بازی‌های استراتژی مانند Civilization که در آن باید یک تمدن را از قدیم بسازید تا به پیشرفت برسند و به تمدن برتر بازی تبدیل شوند، آشنایی دارید. بازی رومیزی Through the Ages: A New Story of Civilization نیز دقیقا چنین بازی‌ای است. شما باید با مدیریت منابع خود، تمدنتان را به سمت پیشرفت سوق دهید تا در انتها به عنوان تمدن برتر بازی شناخته شوید.

معرفی بازی رومیزی Through the Ages: A New Story of Civilization

نسخه اولیه این بازی که Through the Ages: A Story of Civilization نام داشت، در سال ۲۰۰۶ عرضه شده بود. این بازی، توسط ولادا چواتیل طراحی شده بود و از همان زمان عرضه‌اش، موفق شد به موفقیت‌های بسیار زیادی دست پیدا کند و جوایز متفاوتی را از آن خود کند. در سال ۲۰۰۷، جایزه بهترین بازی منتخب گیمرها را دریافت کرد و در سال ۲۰۱۰، به عنوان بازی برتر کشور لهستان شناخته شد. نسخه جدید بازی با نام A New Story of Civilization در سال ۲۰۱۵ عرضه شد که دارای بهبودهایی در کارت‌های بازی بود قوانین آن نیز به طور جزیی، تغییر کرده بودند اما هسته اصلی گیم‌پلی، بر همان پایه ساخت تمدن بود.

معرفی بازی رومیزی Through the Ages: A New Story of Civilization

بازی Through the Ages را دو تا چهار بازیکن می‌توانند تجربه کنند که البته تعداد بازیکن پیشنهادی، سه نفر است. برای اتمام هر دست از این بازی نیز شما نیاز به مدت زمانی بین ۱۸۰ تا ۲۴۰ دقیقه دارید. هر بازیکن، کنترل یک تمدن را بر عهده می‌گرد و باید در بخش‌های مختلفی مانند فرهنگ، دولت، رهبری، مذهب و علم و تکنولوژی، تمدن خود را به جلو ببرد. ساخت ساختمان‌های شهری،‌ دولت‌ها، افزایش جمعیت،‌ جمع‌آوری محصولات، مدیریت منابع و ساخت ارتش، از دیگر وظایف هر یک از بازیکنان در قبال تمدنشان هستند. 

هر دست بازی، در چهار عصر جریان دارد. بازی از دوران کلاسیک آغاز می‌شود و در طی این چهار عصر، به دوران مدرن می‌رسد. هر یک از گیمرها، باید سعی کنند با دقت و استراتژی منابع خود را مدیریت کنند، تکنولوژی‌های جدید کشف کنند، رهبران مناسب انتخاب کنند، شگفتی‌های معماری بسازند و یک ارتش قوی را تربیت کنند زیرا نشان دادن ضعف در هر یک از این بخش‌ها، باعث می‌شود که حریفان شما، به راحتی به شما حمله کنند و ضربات جبران ناپذیری به تمدن شما وارد کنند. 

معرفی بازی رومیزی Through the Ages: A New Story of Civilization

یکی از اصلی‌ترین مکانیک‌های این بازی،‌ کشیدن کارت‌های مختلف و استفاده از آنها است. تکنولوژی‌ها، شگفتی‌های معماری و رهبران متفاوت، همه از طریق کارت‌ها در دسترس قرار می‌گیرند و هر چه مدت زمان بیشتری از حضور آنها در بازی بگذرد، ساخت و استفاده از آنها آسان‌تر می‌شود. برای اینکه شما از یک تکنولوژی جدید استفاده کنید، نیاز به تعداد مشخصی «علم» دارید. برای بیشتر کردن جمعیت،‌ نیاز به غذا دارید و برای ساخت ساختمان‌های مختلف، نیاز به منابع مشخصی دارید که باید با یک استراتژی مشخص و هوشمندانه، تمامی این جنبه‌ها را در حالت تعادل به جلو ببرید. علاوه بر تمام موارد گفته شده، شما نیاز به یک ارتش قوی نیز دارید تا بتواند از شما در برابر حملات دیگر بازیکنان جلوگیری کند. ارتش، دقیقا مانند ساختمان‌های دیگر بازی ساخته می‌شود و بازیکنانی که دارای ارتش ضعیفی باشند، توسط دیگر بازیکنان به هدف تبدیل می‌شوند و به راحتی غارت می‌شوند.

بازی، فاقد نقشه است و به این ترتیب، شما در نبردها،‌ زمین، منطقه یا بخشی را از دست نخواهید داد اما در هنگام جنگ، بازیکنی که ارتش قوی‌تری دارد و برنده جنگ شود، می‌تواند منابع بازنده را بدزد، تکنولوژی‌های بازنده را برای خود بردارد، رهبران را به قتل برساند یا از جمعیت یا فرهنگ تیم بازنده، برای تمدن خود استفاده کند. با اینکه با یک ارتش بسیار قوی و بزرگ، برنده شدن در بازی بسیار سخت است، اما مطمئنا یک ارتش ضعیف، منجر به باخت شما خواهد شد. در انتهای عصر مدرن، تمدنی که از لحاظ فرهنگی از همه بالاتر و پیشرفته‌تر باشد، به عنوان تمدن برنده انتخاب می‌شود.

معرفی بازی رومیزی Through the Ages: A New Story of Civilization

علاوه بر جوایز بسیار زیادی که نسخه اولیه بازی از زمان انتشارش از آن خود کرده است، نسخه‌ای که در سال ۲۰۱۵ عرضه شد، توانست در مراسم گلدن گیک سال ۲۰۱۵، نامزد بهترین بازی سال و بهترین بازی استراتژی رومیزی شود. بازی Through the Ages: A New Story of Civilization در حال حاضر در وب‌سایت معتبر BoardGameGeek، با دریافت امتیاز ۸.۳۱۹، در رتبه دوم بهترین بازی‌های رومیزی قرار گرفته است. نسخه اولیه بازی،‌ بیش از پنج سال در میان پنج بازی برتر وب‌سایت بورد گیم گیک قرار گرفته بود. هفته پیش نیز بالاخره استودیو CGE Digital، نسخه دیجیتالی این بازی را برای پلتفرم‌های اندروید و iOS با قیمت ۹.۹۹ دلار عرضه کرد که نسخه دیجیتالی بازی، تا به اینجا توانسته نظر مثبت گیمرها را جلب کند.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده