نویسنده: افشین پیروزی
// شنبه, ۱ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۰۱

بررسی بازی NBA 2K18 از دید سایت‌های معتبر دنیا

NBA 2K18، جدید‌ترین نسخه از شبیه‌ساز بسکتبال کمپانی توکی گیمز، چند روزی است که منتشر شده و در این مطلب، مروری به نقد‌های آن خواهیم داشت. 

یکی از بازی‌های ورزشی که چند سالی است به انتشار سالیانه آن عادت کرده‌ایم، سری شبیه‌ساز بسکتبال کمپانی توکی گیمز یعنی NBA 2K است. بازی NBA 2K18 جدید‌ترین نسخه از این سری است که چهار روز پیش منتشر شده تا بتواند دوباره طرفداران این سری را برای یک سال سرگرم کند. سری NBA 2K در طی سال‌ها آن‌قدر تکمیل شده و پیشرفت داشته که حتی اگر توکی گیمز صرفا همان نسخه سال پیش را با یک سری تغییرات جزئی هم منتشر می‌کرد، می‌توانست باز هم طرفداران بازی را راضی کند. با این حال، این شرکت باز هم سعی کرده تا تغییراتی در بازی اعمال کند و حس و حال جدیدی به NBA 2K18 بدهد. از اضافه شدن حالتی به نام The Neighborhood گرفته تا حضور چهره‌های مطرحی چون کوبی برایانت و کوین گارنت در نقش تحلیل‌گیر بازی، تغییراتی هستند که سازندگان برای این بازی در نظر گرفته‌اند. 

همچنین بازی NBA 2K18 پیش از عرضه، با یک مشکل جالب هم دست و پنجه نرم می‌کرد؛ جایی که تصویر روی جلد این بازی، ابتدا تصویری از کایری اروینگ در لباس کلیولند کاوالیرز بود، ولی پیش از انتشار بازی، این بازیکن به باشگاه سلتیک پیوست و همین باعث شد تا سازندگان مجبور به طراحی کاوری جدید برای بازی شوند. همچنین NBA 2K18 اولین نسخه از این سری است که برای کنسول نینتندو سوییچ نیز منتشر می‌شود و البته برای تجربه آن روی این کنسول، حتما باید یک کارت حافظه مجزا نیز داشته باشید تا فضای کافی برای نصب بازی در اختیارتان باشد. 

در ادامه مروری به نمره‌ها و بررسی بازی NBA 2K18 از دید سایت‌های معتبر دنیا خواهیم داشت:

NBA 2K18

NBA 2k18

زومجی: ۸۵ از ۱۰۰

بازی NBA 2K18 با تغییراتی که روی داستان بازی اعمال کرده، فصل جدیدی از این بازی را برای مخاطبان خود به ارمغان آورده است. وجود یک بخش داستانی که حال و هوای بازی‌های نقش‌آفرینی و MMO را به شما می‌دهد در کنار گیم‌پلی غنی و کامل، سبب شده تا با یکی از بهترین بازی‌های بسکتبال روبه‌رو شویم. بازی NBA 2K18 شاید یک اثر کامل و بی‌نقص نباشد، ولی آن‌قدر محتویات گوناگون و سرگرم‌کننده دارد که تمامی سلیقه‌ها را راضی نگه می‌دارد. 

فوربس: ۹۱ از ۱۰۰

دقیقا زمانی که به نظر می‌رسد NBA Live توانسته فاصله خود را با NBA 2K کاهش دهد، شاهد انتشار بازی NBA 2K18 هستیم که باز هم با کیفیت بالا، خودش را ثابت می‌کند. تیم سازنده این بازی موفق شده است آن را به یک سطح کاملا جدید برساند که در بین بازی‌های ورزشی بی‌همتا است. البته که NBA 2K18 بازی بی‌نقصی نیست، اما با ایده‌های بلندپروازانه خود، گیم‌پلی بهبودیافته و ویژگی‌های مثبتش، بهترین بازی در سبک خودش به شمار می‌رود. 

گیم اینفورمر: ۹۰ از ۱۰۰

NBA 2K18 را می‌توان به یک بازیکن بسکتبال تشبیه کرد که شاید همه شوت‌هایش در سبد نباشند، اما درصد موفقیت شوت‌هایش بسیار بالا است. حالت‌های مختلف بازی باعث شده‌اند تا بتوانید برای ساعت‌های خیلی طولانی با NBA 2K18 سرگرم شوید و بازی داخل زمین بسکتبال هم کماکان تجربه‌ای عالی و غنی را ارائه می‌دهد. همچنین اگر سازندگان با انتشار آپدیت‌هایی مشکلات جزئی بازی را حل کنند، قطعا NBA 2K18 باز هم می‌تواند یک نامزد جدی برای کسب عنوان بهترین بازی ورزشی سال باشد. 

آی‌جی‌ان: ۸۴ از ۱۰۰

زمانی که NBA 2K18 را از حیث ارائه یک تجربه از بازی بسکتبال بررسی می‌کنیم، همه چیز عالی است. نحوه دریبل زدن، پاس دادن، حرکت کردن و شوت زدن در داخل زمین، کاملا عالی و طبیعی است و به همین دلیل هم بازی در زمینه گیم‌پلی، تجربه بسیار لذت‌بخشی ارائه می‌کند. اما با اینکه داخل زمین همه چیز عالی است، برخی حالت‌های بازی کیفیت پایین‌تری دارند و این مساله، اصلی‌ترین مشکل NBA 2K18 است. 

دوال‌شاکرز: ۷۵ از ۱۰۰

NBA 2K18 بیش‌ترین تغییر را در بین نسخه‌های این سری طی سال‌های اخیر داشته است و این هم خوب است و هم بد. حالت‌هایی مثل MyPlayer، کاملا پتانسیل تبدیل شدن به تجربه‌ای عالی و به‌یادماندنی را دارند، اما سیستم بد خرید‌های درون برنامه‌ای بازی و همچنین یک سری باگ‌های موجود در بازی، باعث شده‌اند تا بازی نتواند آن تجربه بی‌نقصی را که باید، ارائه کند. 

نمره بازی NBA 2k18

بررسی بازی NBA 2k18


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده