// سه شنبه, ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۰۶:۳۰

شایعه: Forza Motorsport 5 برای PC در GDC 2015 معرفی ‌می شود

مایکروسافت امسال در همایش توسعه‌‌دهندگان بازی (GDC 2015) حضور قوی و پررنگی را خواهد داشت که پیرامون ویندوز ۱۰ و دایرکت‌اکیس ۱۲ خواهد بود. حال شایعاتی به گوش می‌رسد که احتمال رونمایی از نسخه‌ی ویندوزی Forza Motorsport 5 را قوت می‌بخشند.
اگر GDC سال قبل را به خاطر داشته باشید، مایکروسافت برای به نمایش درآوردن قدرت دایرکت‌ایکس‌ ۱۲، دموی تکنیکی از Forza Motorsport 5 بر روی PC با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه اجرا کرد. در آن زمان، کریس تکتور، مهندس نرم‌افزار استودیو Turn 10، سازنده‌ی سری فورزا بر روی سن کنفرانس حضور داشت و در مورد نحوه‌ی اجرای این دموی تکنیکی صحبت جالبی کرد:
ما بسیار خرسند هستیم که می‌بینیم مراحل توسعه کنسولی با استفاده از D3D12 بر روی PC انجام می‌شود.
جالب است بدانید تهیه نسخه PC برای اجرا در GDC سال پیش، تنها ۴ ماه زمان برد و توسط یک تیم چهار نفره پیش برده شد. حال یک سال از آن رویداد گذشته و حضور تکتور در GDC 2015 تایید شده است. او قرار است در کنار دان باکس، یکی از مهندسین مایکروسافت، ارائه‌ای در مورد توسعه بازی‌ها بر روی ویندوز ۱۰ داشته باشند.نکته‌ی جالب در مورد این ارائه، زمان‌بندی آن است. صحبت‌های تکتور درست نیم‌ساعت بعد از سخنرانی فیل‌اسپنسر با موضوعیت «آینده‌ی بازی پیرامون اکوسیستم مایکروسافت» قرار است برگزار شود. همین برنامه‌ریزی، پتانسیل رونمایی از یک بازی را فراهم می‌سازد. مایکروسافت سیاست‌های خود را در قبال همه چیز مخصوصا بازی در ویندوز ۱۰ متحول کرده و می‌خواهد ویندوز دوباره تبدیل به پلتفرم اصلی برای بازی‌های رایانه‌ای شود. ظاهرا مایکروسافت قصد دارد بازی‌های طراز اول و بزرگ را مانند Fable که چند روز پیش خبر رایگان بودنش را گفتیم، به سمت ویندوز هدایت کند. سری بازی‌های رانندگی Forza همیشه جزو بازی‌های انحصاری کنسول ایکس‌باکس بوده و سابقه‌ای از حضور آن در ویندوز وجود ندارد. آیا شما مایل هستید Forza MotorSpo rt 5 را بر روی PC بازی‌ ببینید یا فکر می‌کنید این بازی باید در انحصار ایکس‌باکس وان باشد؟ باید تا روز کنفرانس مایکروسافت در GDC 2015 منتظر ماند.  
کلیه‌ی اخبار و مقالات GDC 2015 را در آدرس zoomg.ir/topics/gdc-2015 مشاهده کنید.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده