نویسنده: سعید نیکبخت
// یکشنبه, ۱۰ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۹:۱۵

چگونه یک تماس تلفنی بازی Batman: Arkham Knight را نجات داد

همان‌طور که طی روزهای اخیر مشخص شد، بازی Batman: Arkham Knight درجه‌ی سنی M (بزرگسال) را از نهاد ESRB دریافت کرد. این مسئله توجهات زیادی را به خود جلب کرد و در ادامه می‌توانید دلایلی که منجر به دریافت درجه‌ی سنی توسط این بازی موردانتظار شده است را مشاهده کنید. با زومجی همراه باشید.
دو بازی Arkham Asylum و Arkham City که از نسخه‌های قبلی سری Batman Arkham به شمار می‌روند، درجه‌ی سنی T (نوجوان) را دریافت کردند. با اهدای درجه‌ی سنی بزرگسال به بازی Batman: Arkham Knight، حتی سِفتون هیل، موسس استودیو راک‌استدی و کارگردان بازی هم سورپرایز شده است:
ما حتی دو نسخه‌ی قبلی را هم با درنظر گرفتن درجه‌ی سنی تولید نکردیم. زمانی که ساخت Arkham Knight را آغاز کردیم، اطمینان داشتیم که دوست داریم این داستان را با شخصیت‌های قدرتمند و روندی که همیشه شما را درگیر خود می‌کند را بیان کنیم. این مسائل شما را در بازی راهنمایی می‌کنند، چرا که با آن‌ها و دنیای آن‌ها آشنایی دارید.
بازی Arkham City که در بسیاری از نقاط روزهای تاریک عمر بتمن را نشان می‌داد، درجه‌ی سنی نوجوان را دریافت کرد. هیل در رابطه با اینکه چگونه Arkham Knight در زمینه‌ی روایت یک داستان تاریک Arkham City را شکست می‌دهد صحبتی نکرد، اما صحبت‌های جالبی را در رابطه با اتفاقات پیش‌روی بتمن کرده است:
به عنوان آخرین نسخه‌ی این سه‌گانه، تمام شخصیت‌های منفی گاتام برای از بین بردن بتمن با یکدیگر همکاری می‌کنند. جلوگیری از برخی اتفاقات ناخوشایند در این دنیا غیرممکن است. اما این به این معنی نیست که ما شکل کلی بازی را تغییر دادیم و به همین دلیل در بازی خون مشاهده نخواهید کرد. دوست داریم یک پایان بدون وجود هیچ‌گونه سوالی به مخاطبان ارائه دهیم و همین مسئله ما را به نقطه‌های تاریکی خواهد برد.
Batman Arkham Knight هیل در ادامه‌ی صحبت‌های خود گفت تم کلی بازی در برخی نقاط بزرگسال‌تر از نسخه‌های قبلی شده، اما همزمان بالانس لازم در تمام زمینه‌ها برقرار است. در بازی Arkham Knight، بتمن در اوج دوران خود قرار دارد و بازیکنان به راحتی می‌توانند حس قرارگرفتن در لباس بتمن را درک کنند. اما برای مقابله با قدرت بتمن، ضدقهرمانان بازی با روش‌های کثیف خود با قهرمان داستان مبارزه می‌کنند و وی را به تاریک‌ترین نقاط می‌برند. راک‌استدی زمانی که ساخت Arkham Knight را آغاز کرده بود، در همان هفته‌های ابتدایی ایمیل مهم و سرنوشت‌سازی را از کمپانی برادران وارنر دریافت کرد. در این ایمیل آنالیزهای لازم روی درجه‌ی سنی بازی توسط ناشر آن انجام شده بود و به سازندگان در رابطه با یکی از صحنه‌ها که شاید مشکل‌ساز شود اخطار داده شده بود:
این ایمیل واقعا من را وحشت‌زده کرد، چراکه راه‌حل رفع این مشکل حذف برخی از صحنه‌ها از بازی بود. اما این صحنه‌ها بخش‌های مهمی از بازی بودند، ما نمی‌توانستیم آن‌ها را از دست دهیم. زمانی که این ایمیل را دریافت کردم، احساس کردم این مسئله بازی و تمام چیزهایی که من نسبت به آن هیجان‌زده بودم را نابود خواهد کرد. من خودم را برای یک بحث درست و حسابی آماده کرده بودم و در آن روز تنها چند ساعت خوابیدم. روز بعد تماسی از سوی اَمِس کیرِشِن، مدیرتولید برادران وارنر با من گرفته شد. امس از من خواست هرکاری که دوست دارم با این بازی انجام دهم و این مسئله واقعا من را آسوده‌خاطر کرد.
Batman Arkham Knight (2) یکی از پتانسیل‌هایی که بازی Batman: Arkham Knight با درجه‌ی سنی M از دست می‌دهد، این است که افراد زیر ۱۷ سال نمی‌توانند به صورت قانونی این بازی را خریداری کنند و فروش بازی پایین می‌آید. هیل از این مسئله باخبر بود، اما برای سود و جذب مخاطبان بیشتر سرنوشت این بازی را به خطر ننداخت:
می‌دانم که این درجه‌ی سنی موجب می‌شود برخی از مخاطبان تجربه‌ی بازی را از دست بدهند. اما برای جذب مخاطبان بیشتر حذف بخش‌هایی از بازی و ارائه‌ی داستانی که به آن ایمان نداریم کار درستی نبود. در آن زمان احساس کردیم انجام این کار اشتباه است و به خود گفتیم ما عاشق این داستان هستیم و به هیچ‌وجه آن را به خطر نمی‌اندازیم.
Batman: Arkham Knight که یکی از مورد انتظارترین بازی‌های سال ۲۰۱۵ است و پایانی بر سه‌گانه‌ی Batman Arkham به شمار می‌رود، در تاریخ ۲ ژوئن (۱۲ خرداد ۹۴) برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و رایانه‌های شخصی عرضه خواهد شد. خریداران نسخه‌ی پلی‌استیشن 4 بازی همچنین می‌توانند از بسته‌ی الحاقی رایگان و انحصاری Scarecrow Nightmare Mission نهایت لذت را ببرند. علاقه‌مندان همچنین می‌توانند آخرین ویدیو این بازی با نام Gotham Is Mine را هم از طریق زومجی مشاهده کنند. در این ویدیو اکثر شخصیت‌های منفی بازی که قهرمان داستان ما را حسابی به دردسر خواهد انداخت را مشاهده خواهید کرد. منبع: IGN


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده