// دوشنبه, ۲۷ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۳۱

کلیف بلیزنسکی: هر طور شده LawBreakers را زنده نگه خواهم داشت

سازنده بازی LawBreakers آقای کلیف بلیزنسکی در مورد تعداد کم بازیکنان و انتشار بروزرسانی‌های متنوع برای جذب بازیکنان بیشتر صحبت‌هایی را انجام داده است که به قسمتی از آنها می‌پردازیم.

کلیف بلیزینسکی، موسس استودیو Boss Key و سازنده بازی LawBreakers، اخیرا پیرامون این بازی و مشکلات آن صحبت کرده است که در ادامه به آن می‌پردازیم. با اوج گیری بازی‌های آنلاین و استقبال روز افزون بازیکنان از سبک شوتر آنلاین استودیو‌های زیادی دست به ساخت این نوع از بازی‌ها می‌زنند اما مساله مهمی که برای موفقیت این بازی‌ها وجود دارد، تعداد کاربران آنلاین آن است. کلیف بلیزنسکی به خوبی می‌داند که در حال حاضر تعداد کاربران بازی LawBreakers بسیار اندک است اما همچنان به این بازی و آینده آن امیدوار است. برای نمونه بازی Warframe در اویل عرضه با استقبال تعداد کمی از بازیکنان مواجه شد ولی با بروزرسانی‌های مختلف و متنوعی که برای آن عرضه شد، به مرور کاربران زیادی را به خود جذب کرد. به همین دلیل کلیف بلیزنسکی نیز با برنامه‌های متنوع، قصد دارد بازیکنان بیشتری را برای بازی LawBreakers جذب کند. البته از نظر او، نزدیکی زمان انتشار LawBreakers با بازی Destiny 2 نیز از عوامل کم بودن تعداد بازیکنان بازی LawBreakers است. 

بازی LawBreakers در تاریخ ۱۷ مرداد برای پی سی و پلی‌استیشن 4 عرضه شده و در سبک شوتر تیمی است. البته ممکن است حس کنید این بازی شباهت زیادی با بازی Overwatch دارد اما طبق صحبت های بلیزینسکی، او هرگز نمی‌خواهد LawBreakers با ساخته بلیزارد مقایسه شود. در زمانی که این خبر تهیه شده است، طبق چارت استیم، میانگین تعداد بازیکنان آنلاین در LawBreakers طی یک ماه، تنها ۳۱۰ نفر بوده‌اند که در بهترین حالت نیز این عدد به ۱۰۹۲ نفر رسیده‌است (نزدیک ۵۳٪ افت کاربر نسبت به ماه قبل) ممکن است این اعداد خیلی دقیق نباشند اما پر واضح است که بازی LawBreakers روی پی‌سی با استقبال بسیار کمی رو به رو شده است. هر چند طبق صحبت‌های بلیزنسکی نسخه پلی‌استیشن 4 بازی LawBreakers از این حیث خوب عمل می کند. 

مشکل بزرگی که برای این دسته از بازی‌ها با تعداد کاربر کم اتفاق می‌افتد، زمان طولانی برای پیدا کردن یک مسابقه آنلاین است. در واقع شما مجبور می‌شوید برای انجام یک مسابقه آنلاین، زمانی طولانی را صرف پیدا کردن آن کنید. در تستی که توسط وب سایت گیم‌اسپات در کشور استرالیا و با استفاده از کنسول پلی‌استیشن 4 روی بازی LawBreakers انجام شده است، پس از ۴۵ دقیقه هیچ مسابقه آنلاینی برای آن پیدا نشده است و این کار‌ بارها انجام شده است.

اما با توجه به صحبت‌های بلیزینسکی به نظر می‌رسد او برای جذب بازیکنان بیشتر و همچنین بازیکنانی که این بازی از دست داده است، برنامه‌های ویژه‌ای دارد:

پشتیبانی از LawBreakers شبیه مسابقه دو سرعتی نیست، بلکه شبیه به ماراتن است. بنابراین ما کار‌های زیادی را برای پشتیبانی ازآن در نظر داریم که به مرور زمان باید به ‌آنها بپردازیم. ما نمی‌خواستیم بازی پر از کلیشه‌هایی شود که هر کسی آن را تجربه کرده است، بلکه هدف ما ساخت شوتری است که تجارب جدیدی را به ارمغان بیاورد و بهترین شوتر برای علاقه‌مندان به این سبک باشد.

کلیف بلیزنسکی معتقد است اتفاقی که برای بازی Warframe افتاد و به مرور زمان و با بروزرسانی‌های متعدد و متنوع تعداد بازیکنانش به شدت افزایش پیدا کرد، برای LawBreakers نیز خواهد افتاد. از نظر او بازاریابی بازی نیز باید تغییرات اساسی به خود ببیند تا به جذب بازیکنان بیشتری در سراسر دنیا منجر شود.

ما باید به بازیکنان نشان دهیم چه کار‌های بزرگی را می‌توانیم با LawBreakers انجام بدهیم تا متوجه شوند این بازی بسیار بزرگ را نباید از دست بدهند. من امیدوارم در آینده‌ای نزدیک بازی به لیست ورزش‌های الکترونیکی و مسابقات جذاب آن نیز اضافه شود و آنجا را نیز تسخیر کند. شما می‌دانید که من باید LawBreakers را زنده نگه دارم.

بازی LawBreakers اولین تجربه استودیو Boss Key است که کلیف بلیزنسکی پس از ترک استودیو Epic Games آن را تاسیس کرد و در حال حاضر ۶۵ نفر در این استودیو فعالیت می‌کنند. LawBreakers هم اکنون با قیمت ۳۰ دلار در استور استیم و پلی‌استیشن 4 به فروش می‌رسد، هر چند شایعه‌هایی از عرضه بازی روی کنسول نینتندو سوییچ و ایکس باکس وان نیز شنیده ‌می‌شود اما هنوز کلیف بلیزنسکی در این مورد به اظهار نظر نپرداخته است.


منبع Gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده