// پنجشنبه, ۲۳ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۱۵

کارگردان بازی های Uncharted و The Last of Us استودیوی ناتی داگ را ترک کرد

بروس استرلی، که با کارگردانی بازی‌های The Last of Us و Uncharted شناخته می‌شود، امروز اعلام کرد که تصمیم بر ترک استودیوی ناتی‌داگ دارد.

بروس استرلی حدود دو دهه در استدیو ناتی‌ داگ فعالیت داشته است و یکی از مهم‌ترین اعضای این استودیو محسوب می‌شود. بسیاری از بازیکنان استرلی را برای کارگردانی بازی‌های موفق The Last of Us و Uncharted می‌شناسند. حال در جدیدترین اخبار بازی، او اعلام کرده است که به‌زودی استودیوی ناتی‌داگ را ترک خواهد کرد.

استرلی با انتشار پستی در وبسایت‌ ناتی‌داگ،‌ ترک این استودیو را یکی از مشکل‌ترین تصمیم‌های زندگی‌اش توصیف کرد:

من ناتی‌داگ را هنگامی ترک می‌کنم که دارای قوی‌ترین تیمی است که طی تاریخ این استودیو دیده‌ام؛ ولی بیشتر از استعداد افراد، دلم برای خود آن‌ها تنگ می‌شود. فرهنگ کار در ناتی‌داگ به نشستن و حل‌‌ کردن مشکلات کنار یکدیگر خلاصه می‌شود. همین موضوع به من اجازه داده است تا با افراد زیادی دوست بشوم و گرو‌ه‌های مهمی از مردم به من احترام بگذارند.

شاید به‌نظر بسیاری، کار ما در ناتی‌داگ فقط یک شغل معمولی باشد ولی فشار کارهای خلاقانه و مهلت‌ تمام کردن آن‌ها باعث می‌شود که یکدیگر را بهتر بشناسیم. من هم در لحظات سخت و طاقت‌فرسا سهم خود را داشته‌ام ولی بهترین قسمت کار من، دیدن افرادی در استودیو است که سعی در پشت سر گذاشتن مرزهای ممکن در بخش‌های مختلف تکنیکی و هنری دارند. همین موضوع باعث می‌شد که من هم با تمام قدرت به کارم ادامه بدهم. من افتخار می‌کنم که در تیم ناتی‌داگ حضور داشته‌ام و مشتاقم که کارهای آن‌ها در آینده‌ را نیز ببینم.

او در ادامه‌ی متن از افرادی از جمله‌ نیل دراکمن و امی هنیگ، که با هم روی بازی Uncharted کار می‌کردند، قدردانی کرد. از کسانی که او در متنش از آن‌ها نام برد می‌توان به مدیر قبلی استودیوی ‌ناتی‌داگ یعنی کریستف بالسترا، اوان ولز، اندی گیوین و جیسون رابین اشاره کرد. استرلی حدود ۱۸ سال با ناتی داگ همراهی کرده و اولین بازی آن‌ها Crash Team Racing در سال ۱۹۹۸ بوده‌ است. از کارهای دیگر او می‌توان به کارگردانی بازی آنچارتد 2 (به همراه هنیگ) و همچنین کارگردانی بازی The Last of Us و بازی Uncharted 4 (به همراه دراکمن) اشاره کرد.

ابتدا دراکمن و استرلی نقشی در ساخت بازی آنچارتد 4 نداشتند ولی پس از به پایان رساندن پروژه‌ی The Last of Us، این دو نیز به عنوان کارگردان به روند ساخت آنچارتد 4 پیوستند. چندی پیش نیز مشخص شده بود که استرلی وظیفه‌ی کارگردانی بازی The Last of Us Part 2 را به عهده ندارد ولی هنوز کسی خبر از جدایی او از ناتی‌داگ نداشت.

هنوز استرلی درباره‌ی آینده‌اش پس از جدایی از ناتی‌داگ صحبتی نکرده‌ است و پستش در سایت این استودیو را با این متن به اتمام می‌رساند:

وقتی که من این فصل از کتاب زندگی‌ام را با قلبی گرفته و احساس قدردانی برای تمام کارهایی که ناتی‌داگ در حق من کرده است، می‌بندم؛‌ با هیجان فصل بعدی را شروع می‌کنم تا به‌ خلق کردن ادامه بدهم. هنوز چیزی برای اعلام کردن ندارم ولی به‌زودی اخبار جدیدی از من خواهید شنید.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده