نویسنده: علیرضا قاسمی
// پنجشنبه, ۱۶ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۵۹

کارگردان Playerunknown's Battlegrounds تصمیمی برای افزایش قیمت این بازی ندارد

برندن گرین، کارگردان PUBG، می‌گوید که هنوز تصمیمی برای افزایش قیمت این بازی نگرفته است. او فروش ۱۰۰ میلیون نسخه‌ای برای Playerunknown's Battlegrounds را هدفی محتمل دانست. 

بازی Playerunknown's Battlegrounds در مدت زمان کمی، به موفقیت بزرگی دست یافته است. این بازی شوتر که در سبک عطش مبارزه (Battle Royale) ساخته شده است، از ماه مارس تاکنون در قالب سرویس Early Access استیم، توسط استودیو بلوهول در دسترس کاربران پی سی قرار دارد و استودیو تا این لحظه با موفقیت توانسته ۱۰ میلیون نسخه از این بازی را به فروش برساند. این بازی همچنان در آمار فروش، رشد صعودی دارد و حالا در جدیدترین اخبار بازی، برندن گرین، کارگردان بازی PUBG، گفته است که ممکن است این بازی به آمار فروش بازی League of Legends هم دست یابد. 

League of Legends که یک بازی چندنفره‌ی آنلاین است و توسط شرکت ریوت گیمز توسعه یافته است، در سال ۲۰۱۶ توانست به عدد ۱۰۰ میلیون کاربر فعال ماهانه برسد و برندن گرین می‌گوید که این رقم برای بازی Playerunknown's Battlegrounds دور از دسترس نیست.

گرین در مصاحبه‌ای با وب‌سایت گیمز اینداستری گفت:

خطوط نمودار فروش ما به صورت صعودی است. این خطوط همواره در حال اوج گرفتن هستند و به هیچ وجه پایین نمی‌آیند. زمانی که شما در مورد رشد فروش در پلتفرم پی‌سی پرسیدید، نگاهم تنها به بازی League of Legends بود و اینکه بتوانیم به آمار ۱۰۰ میلیون کاربر فعال ماهانه برسیم. اگر تصمیم‌های درستی بگیریم، شاید بتوانیم به این هدف برسیم. 

از بازی Playerunknown's Battlegrounds تاکنون ۱۰ میلیون نسخه‌ فروخته شده و با احتساب هر نسخه ۳۰ دلار، درآمدی ۳۰۰ میلیون دلاری را نصیب شرکت سازنده‌ی این بازی کرده است. گرین همچنین در این مصاحبه گفت که هیچ برنامه‌ای برای افزایش قیمت PUBG، پس از انتشار رسمی آن ندارند. یکی از بازی‌های دیگری که به صورت Early Access منتشر شده است، بازی Ark: Survival Evolved است که برای عرضه‌ی رسمی آن، قیمتش از ۳۰ دلار، به ۶۰ دلار جهش پیدا کرده است و باعث انتشار نقدهای منفی از سیاست‌گذاری شرکت توسعه‌دهنده‌ی این بازی شده است. 

هنوز تصمیمی جهت افزایش قیمت بازی Playerunknown's Battlegrounds اتخاذ نشده است، اما گرین گفته است که این تصمیم می‌تواند هر لحظه‌ گرفته شود:

ما در حال حاضر راضی هستیم. ۳۰ دلار قیمت مناسبی برای آنچه که دریافت می‌کنید است و PUBG بازی‌ای است می‌تواند برای ۵ تا ۱۰ سال آینده دوام داشته باشد. شما اثری را خریداری می‌کنید که چیزی فراتر از یک بازی نهایتاً یک ساله است. 

شرکت بازی‌سازی بلوهول در حال توسعه‌ی Playerunknown's Battlegrounds برای کنسول ایکس باکس وان است و این بازی توسط مایکروسافت، در اواخر سال ۲۰۱۷ میلادی منتشر خواهد شد. بر خلاف ادعای مایکروسافت، استودیوی بلوهول اعلام کرده است که ممکن است این بازی در آینده برای دیگر پلتفرم‌ها هم توسعه پیدا کند؛ هر چند زمان مشخصی برای این موضوع اعلام نشده است. 

بلوهول همچنان به انتشار محتوای جدید برای نسخه‌ی پی‌سی این بازی ادمه می‌دهد. اخیرا هم تایید شد که نقشه‌ی بیابان PUBG بزرگ خواهد بود


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده