نویسنده: محسن وزیری
// پنجشنبه, ۹ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۲۹

بازی موبایل Angry Birds Match برای اندروید و آیفون منتشر شد

شرکت Rovio در جدیدترین نسخه از سری Angry Birds، بازی موبایل Angry Birds Match را در سبک بازی کندی کراش برای اندروید و آیفون منتشر کرد.

بازی‌های موبایلی که در آن‌ها باید سه شکل مشابه یا بیشتر را کنار یکدیگر قرار دهید (به اصطلاح Match-3)، آن هم همراه با چالش‌های زمانی، از محبوبیت زیادی بین کاربران موبایل برخوردارند و شرکت Rovio نیز با بازی موبایل Angry Birds Match قرار است کاربران اندروید و آیفون را با این دو مورد جذب کند. تا به حال این پرندگان عصبانی شکل‌های متفاوتی به خود گرفته‌اند؛ از سبک‌ رانندگی گرفته تا پینبال و حالا هم مچ‌کردن پرنده‌ها با یکدیگر. مانند بازی Angry Birds Action که سال گذشته عرضه شد، بازی موبایل جدید شکل و شمایلی شبیه به انیمیشن Angry Birds دارد و کمتر به بازی‌های گذشته شبیه است.

بازی Angry Birds Match خلاقیت را سرلوحه قرار نداده و صرفا با یک گیم‌پلی تر و تمیز و خوش‌ساخت می‌تواند با دیگر نام‌های بزرگ این سبک رقابت کند. چند مرحله‌ی اول شما را با مکانیک‌های بازی و نیروهای ویژه آشنا می‌کند و به موانعی هم برمی‌خورید. مثل همیشه خوک‌های سبز برای تمام کردن مرحله‌ها مزاحمت ایجاد می‌کنند. با تمام کردن مراحل، تخم پرنده‌هایی پیدا می‌کنید که درون آن‌ها پرندگان کوچک و شخصیت‌های جدیدی از فیلم انگری بردز هستند. همچنین صندوقچه‌هایی در بازی وجود دارد که شامل نیروهای ویژه و الماس است. هنگام عرضه‌ی بازی، هشت دنیای مختلف از جمله ساحل و یک رستوران در بازی در دسترس هستند.

بعضی مراحل بازی زمانی هستند که باید در یک مدت زمان مشخص‌شده، به چند هدف برسید تا یک صندوق مخصوص را باز کنید. این صندوق‌ها و جوایزی که در آن‌ها وجود دارد فقط از طریق رد کردن این مراحل به دست می‌آیند. تمام این ویژگی‌ها جذاب به نظر می‌رسد، اما تصمیم‌های عجیبی هم در ساخت بازی گرفته شده است. به عنوان مثال شما نمی‌توانید مراحل را تکرار کنید که ناامیدکننده خواهد بود. همچنین در بعضی مراحل به جای پرندگان، باید دونات و بستنی را با یکدیگر مچ کنید که باعث می‌شود فکر کنید با کندی کراش طرفید. جنبه‌ی جمع‌کردنی‌های بازی نیز هنوز جای کار دارد؛ چرا که تخم پرنده‌هایی که جمع می‌کنید عملا هیچ کاربردی ندارند.

روویو سال خوبی را پشت سر می‌گذارد: درآمد آن‌ها در سه‌ماهه‌ی دوم سال ۹۴ درصد رشد داشته و به رقم ۱۰۱.۲ میلیون دلار رسیده که حاصل از فیلم Angry Birds و مجموعه‌ی بازی‌های این شرکت بوده است؛ بازی‌هایی که البته همه‌ی آن‌ها مربوط به این پرندگان خشمگین نمی‌شود. روویو اوایل سال بازی Battle Bay را عرضه کرد که یک بازی چندنفره‌ی پنج در برابر پنج است که اثری از هیچ پرنده‌ای در آن دیده نمی‌شود. البته تنها یک سال از اکران فیلم گذشته و با انتشار نسخه‌ی دوم فیلم در سال ۲۰۱۹، مجموعه Angry Birds همچنان منبع درامد اصلی این شرکت است. ورود به رقابت بازی‌های Match-3 برای روویو دیر به نظر می‌رسد، اما با یک بازی خوش‌ساخت طرفیم که می‌تواند جای خود را بین رقبا باز کند.

دانلود بازی Angry Birds Match


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده