دعوت مایکروسافت از شرکت های دیگر برای مذاکرات بازی بین پلتفرمی
در جدیدترین اخبار بازی، مایک ایبارا، معاون رئیس ایکس باکس، در مصاحبهای با VG247 گفت که مشتاق است تا از قابلیت بازی بین پلتفرمی (کراس پلی) بین ویندوز و ایکسباکس فراتر برود و با شرکتهایی مانند ولو و نینتندو برای انتشار بازیهایی که از کراسپلی بین پلتفرمها پشتیبانی کنند، گفتگو کند.
مایک ایبارا گفت:
بیشتر به نفع حق انتخاب کاربران است؛ ضمن اینکه مجموعهی بازیهایمان بیشتر در چرخهی بازی میمانند. برای من مهم نیست که کاربران روی چه پلتفرمی بازی میکنند، تنها میخواهم که مردم از بازیها نهایت لذت را ببرند؛ چرا که این به صلاح صنعت بازیسازی است. خواستههای کاربران و توسعهدهندگان تغییر کرده است. ما میخواهیم که تمام بازیکنان در یک محیط و در کنار یکدیگر به رقابت بپردازند. ما کاملا با ویژگی کراسپلی موافق و چشم انتظار دیگر توسعهدهندگان برای پیوستن به این گفتگو هستیم. در حال حاضر ما در حال گفتگو با ولو و نینتندو هستیم و به نقطه نظرات مشترکی هم رسیدهایم.
Ark: Survival Evolved ،Forza Horizon 3 و بازیهای در حال توسعهای مانند Crackdown 3 و Sea of Thieves از قابلیت بازی بین پلتفرمی پشتیبانی خواهند کرد.
مایکروسافت با بازی Minecraft نشان داد که کراسپلی بین پی سی و ایکس باکس وان و گوشیهای هوشمند و نینتندو سوییچ قابل انجام است. هرچند به نظر میرسد که شرکت سونی از طرفداران ویژگی کراسپلی بین دو کنسول خانگی رقیب پلی استیشن 4 و ایکسباکس وان نباشد.
ایبارا به سایانیکس، توسعهدهندهی بازی Rocket League، اشاره کرد و از این استودیو به عنوان شرکتی که علاقهمند به گفتگو در مورد کراسپلی بین پیسی و کنسولها است، یاد کرد. او گغت:
فکر میکنم که ناشر بازی Rocket League اولین توسعهدهندهای بود که به ما مراجعه کرد و گفت که میخواهد این بازی را برای تمام پلتفرمها منتشر و از ویژگی کراسپلی پشتیبانی کند. در آن زمان این بازی برای کنسول نینتندو سوییچ عرضه نشده بود، ولی آنها این کار را کردند. ما از این ایده استقبال کردیم و گفتیم که این موضوع باید عملی شود.
هماکنون کاربران Rocket League که این بازی را روی پیسی تجربه میکنند، این امکان را دارند تا با کنسولهای پلیاستیشن 4 و ایکسباکس وان به صورت کراسپلی به رقابت بپردازند، اما کراسپلی بین پلیاستیشن 4 و ایکسباکس وان به دلیل مخالفت سونی امکانپذیر نیست.