نویسنده: افشین پیروزی
// دوشنبه, ۶ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۵۹

جدول فروش هفتگی انگلستان: صدرنشینی Uncharted: The Lost Legacy در هفته اول انتشار

بازی Uncharted: The Lost Legacy توانست در هفته اول انتشار، به صدرنشینی‌های متوالی بازی Crash Bandicoot N.Sane Trilogy در جدول فروش هفتگی انگلستان پایان دهد. 

هفته گذشته بازی Crash Bandicoot N.Sane Trilogy برای هفتمین بار توانست در صدر جدول فروش هفتگی انگلستان قرار بگیرد تا به یکی از موفق‌ترین بازی‌های سال جاری میلادی تبدیل شود. با این حال این هفته و با انتشار بازی Uncharted: The Lost Legacy، این بازی جای خود را در صدر جدول، به جدید‌ترین ساخته ناتی‌داگ داد. جالب اینکه Uncharted: The Lost Legacy ششمین بازی انحصاری پلی‌استیشن 4 در سال ۲۰۱۷ میلادی است که موفق می‌شود در صدر جدول فروش هفتگی انگلستان قرار بگیرد. 

در جایگاه دوم جدول این هفته هم شاهد حضور یک تازه‌وارد دیگر یعنی F1 2017 هستیم که توانست در هفته اول انتشارش، فروش خوبی را تجربه و رتبه دوم جدول را تصاحب کند. این بازی شبیه‌ساز رانندگی نقد‌های خیلی خوبی هم داشته که در فروش عالی آن، بی‌تاثیر نبوده‌اند. در جایگاه سوم شاهد صدرنشین هفته گذشته یعنی Crash Bandicoot N.Sane Trilogy هستیم که این هفته با دو رتبه سقوط، در این جایگاه قرار گرفته است. Madden NFL18، شبیه‌ساز ورزش فوتبال آمریکایی الکترونیک آرتز، بازی‌ای است که در اولین هفته انتشارش توانسته در رتبه چهارم جدول قرار بگیرد. 

یکی از بازی‌هایی که این هفته و با انتشار بازی‌های جدید چند پله‌ای سقوط کرده، بازی GTA V است که یار همیشگی جدول فروش هفتگی انگلستان به حساب می‌آید و این هفته با سه پله سقوط نسبت به هفته پیش، در رتبه پنجم قرار دارد. بازی‌های بتسدا چند هفته‌ای است که در جدول فروش انگلستان جا خوش کرده‌اند و این هفته هم دو بازی Fallout 4 و Dishonored 2، به ترتیب در رتبه‌های ششم و هفتم قرار گرفته‌اند و البته بازی Doom که هفته گذشته در جایگاه ششم قرار داشت، از بین ۱۰ بازی پرفروش هفته خارج شده است. 

رتبه هشتم جدول این هفته در اختیار بازی Forza Horizon 3 است که دو پله نسبت به هفته قبل صعود کرده و در رتبه نهم شاهد Tom Clancy’s Rainbow Six: Siege هستیم که به لطف پشتیبانی خوب یوبی سافت، کماکان فروش خوبی را تجربه می‌کند. بازی Mario Kart 8 Deluxe هم با حضور در رتبه دهم، باعث شده تا نینتندو هم نماینده‌ای در بین ۱۰ بازی پرفروش هفته در انگلستان داشته باشد. 

در ادامه می‌توانید جدول ۱۰ بازی پرفروش انگلستان در هفته منتهی به ۲۶ آگوست (۶ شهریور) را مشاهده کنید:

رتبه فعلیرتبه قبلینام بازینکته قابل ذکر
۱-

Uncharted: The Lost Legacy

صدرنشینی در اولین هفته انتشار
۲-

F1 2017

هفته اول انتشار
۳۱

Crash Bandicoot N.Sane Trilogy

-
۴-

 Madden NFL18

هفته اول انتشار
۵۲

Grand Theft Auto V

-
۶۳

Fallout 4

-
۷۷

Dishonored 2

حفظ جایگاه هفته قبل

۸۱۰

Forza Horizon 3

-
۹۸

Tom Clancy's Rainbow Six Siege

-
۱۰۵

Mario Kart 8 Deluxe

-

نگاهی به بازی‌های تازه منتشر شده در این هفته:

Uncharted: The Lost Legacy

Uncharted: The Lost Legacy

Uncharted: The Lost Legacy اولین نسخه فرعی از سری آنچارتد است که شخصیت‌های اصلی آن، کلوئی و نیدین هستند و خبری از نیتن دریک محبوب در این بازی نیست. با اینکه برخی تصور می‌کردند که نبود نیتن دریک به کیفیت این بازی ضربه خواهد زد، اما نقد‌های منتشر‌شده از بازی کاملا خلاف این قضیه را ثابت می‌کنند و اکثر منتقدین، شخصیت کلوئی را یک پروتاگونیست خوب برای این نسخه از آنچارتد دانسته‌اند. بازی Uncharted: The Lost Legacy سفر کلوئی و نیدین به هند را نشان می‌دهد که در پی عاج گانش هستند، اما این ماجراجویی به این سادگی‌ها هم پیش نمی‌رود و این دو کاراکتر، با مشکلاتی رو‌به‌رو می‌شوند که آن‌ها را وارد ماجراجویی هیجان‌انگیری در هند می‌کند. 

بازی F1 2017

F1 2017

استودیو کدمسترز از گذشته توانایی خود را در خلق بازی‌های مسابقه‌ای و ریسینگ ثابت کرده و یکی از بازی‌های سالیانه این استودیو، سری F1 است که با محوریت مسابقات فرمول یک ساخته می‌شود و یک شبیه‌ساز عالی و دقیق از این مسابقات است. حال، جدید‌ترین نسخه از این مجموعه با نام F1 2017 چند روزی است که برای پلی استیشن 4، پی سی و ایکس باکس وان منتشر شده و می‌توان گفت که مانند نسخه‌های پیشین این مجموعه، یک شبیه‌ساز دقیق و یک بازی باکیفیت است که قطعا طرفداران فرمول یک و بازی‌های ماشین سواری را راضی خواهد کرد. 

Madden NFL 18

Madden NFL18

الکترونیک آرتز سالیانه بازی‌های ورزشی خود را در این فصل منتشر می‌کند و امسال هم اولین بازی ورزشی آن‌ها، بازی Madden NFL18 است که با محوریت ورزش فوتبال آمریکایی منتشر شده است. الکترونیک آرتز در این نسخه برای اولین بار از موتور فراست‌بایت در این سری استفاده کرده که نتیجه آن، جلوه‌های بصری عالی بازی است. از طرفی دیگر، بازی یک بخش داستانی هم به نام Longshot دارد تا این بازی هم مانند سری فیفا، صاحب بخش داستانی شود. 


منبع EuroGamer AOTF
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده