نویسنده: سارا مرتضوی
// یکشنبه, ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۲۸

در بازی Friday The 13th دیگر نمی‌توانید هم‌ تیمی خود را به قتل برسانید

طبق اعلام کمپانی گان مدیا سازنده بازی Friday The 13th: The Game، قابلیت نابود کردن اعضای تیم به زودی از رقابت‌های آنلاین عمومی این بازی حذف خواهد شد.

بازی ترسناک Friday The 13th: The Game اقتباسی از سری فیلم‌های کلاسیک و مشهور Friday The 13th است. در این بازی گروهی، یکی از بازیکنان نقش قاتل سریالی مشهور، یعنی جیسون را بر عهده خواهد داشت و باید در طول بازی سایر بازیکنان را شکار کند. از طرفی هفت بازیکن دیگر نیز باید سعی کنند به دام این قاتل روانی گرفتار نشوند. البته این طور که به نظر می‌رسد، جیسون تنها شکارچی بازی نخواهد بود؛ سایر بازیکنان می‌توانند با استفاده از سلاح‌های متنوعی که در طول بازی بدست می‌آورند، یکدیگر را نیز به قتل برسانند.

شاید امکان نابودی سایر بازیکنان ویژگی‌ جذابی باشد، اما آن‌طور که به نظر می‌رسد این قابلیت مشکلاتی در بخش آنلاین عمومی بازی به وجود آورده است. از آن‌جایی که بازیکنان با استفاده از این قابلیت هم تیمی‌های خود را نیز به قتل می‌رساندند، کمپانی سازنده یعنی استودیو گان مدیا اعلام کرده که این ویژگی در بسته الحاقی بعدی از بازی حذف خواهد شد.گان مدیا تصمیم خود را در وب‌سایت ردیت این‌طور اعلام کرد:

بزرگ‌ترین مشکلی که از گروه‌های آنلاین به گوش ما رسیده، این است که بازیکنان اقدام به کشتن هم تیمی‌های خود می‌کنند، و این مشکل شامل بازیکنان تمام پلتفرم‌ها می‌شود. در حالی که قصد از طراحی چنین مکانیزمی در بازی، ایجاد فضایی بود که در آن بازیکنان در هر دور از بازی تلاش بیش‌تری برای زنده ‌ماندن کنند، اما به نظر می‌رسد این امر محقق نشده و بیش‌تر، بازی به یک زمین مبارزه تبدیل شده است. به همین دلیل تیم ما تصمیم گرفته مکانیزم موجود را تغییر دهد.

کمپانی گان مدیا در رابطه با بسته الحاقی جدید گفت:

بازیکنان دیگر نمی‌توانند در بازی‌های گروهی هم تیمی خود را با استفاده از سلاح به قتل برسانند. این بدین معناست که بازیکنان نمی‌توانند از سلاح‌هایی مانند شاتگان، کبریت و دیگر آیتم‌هایی که بازی در اختیارشان قرار می‌دهد علیه هم تیمی خود استفاده کنند. هرچند بازهم روش‌هایی برای نابود کردن هم‌تیمی خود در بازی وجود دارد، برای مثال بازیکنان می‌توانند به راحتی با ماشین از روی هم‌تیمی خود رد شوند. این قابلیت به این دلیل در بازی وجود دارد که برخی بازیکنان در نسخه بتا بازی با ایستادن جلوی ماشین بازیکن دیگر به راحتی مانع حرکت او می‌شدند.

گان مدیا ادامه داد:

به عقیده اعضای تیم ما، قابلیت آسیب رساندن به سایر بازیکنان در هر صورت امکانی است که این بازی به شدت به آن نیاز دارد، چرا که باعث بوجود آمدن هیجان بیش‌تر در بازی می‌شود. هرچند در عین حال نیز عقیده داریم وجود چنین قابلیتی نباید برای برخی از بازیکنان ایجاد نارضایتی کند.

اگرچه که قرار است این قابلیت از بازی‌های آنلاین عمومی کاملاً حذف شود، اما به احتمال قوی امکان نابود کردن سایر بازیکنان در حالت بازی‌های گروهی خصوصی به قوت خود باقی خواهد ماند.

علی‌رغم مشکلات داخلی بسیار، بازی Friday The 13th از زمان انتشار تاکنون توانسته به فروشی معادل ۲ میلیون نسخه دست پیدا کند. نسخه فیزیکی پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان بازی نیز قرار است در روز جمعه، سیزدهم اکتبر (۲۱ مهرماه) منتشر شود. خریداران با تهیه نسخه فیزیکی این بازی که قیمتی معادل ۴۰ دلار خواهد داشت، به اسکین جیسون و تعدادی لباس رایگان برای سایر بازیکنان نیز دسترسی خواهند داشت.

اخیراً کمپانی ناشر یعنی کمپانی ایلفونیک بسته الحاقی جدیدی برای نسخه ایکس‌باکس وان بازی منتشر کرد. در این بسته الحاقی، عملکرد بازی به میزان قابل‌توجهی بهبود پیدا کرده و نیز بسیاری از باگ‌های موجود در بازی رفع شده بود. بخش تک‌نفره بازی که کمپانی سازنده مدت‌هاست وعده آن‌را داده، کماکان در حال ساخت است و گان مدیا هنوز تاریخ انتشار دقیقی برای این بخش اعلام نکرده است.


منبع Gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده