نویسنده: افشین پیروزی
// چهار شنبه, ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۰۳

بررسی بازی Hellblade: Senua's Sacrifice از دید سایت‌ های معتبر دنیا

بازی Hellblade: Senua's Sacrifice دیروز منتشر شد و نمره‌های خوبی هم دریافت کرده است. با مروری بر نمره‌ها و بررسی بازی Hellblade: Senua's Sacrifice از دید سایت‌ها همراه باشید.

بازی Hellblade: Senua's Sacrifice اولین بار در جریان کنفرانس سونی در نمایشگاه گیمزکام ۲۰۱۴ معرفی شد. این بازی توسط استودیو نینجا تئوری ساخته شده که تیمی ۱۳ نفره است و خودشان Hellblade: Senua's Sacrifice را یک بازی مستقل ولی با کیفیت بازی‌های AAA و بزرگ معرفی کرده‌اند. این بازی ابتدا برای پلی استیشن 4 تایید شد و در اوایل سال ۲۰۱۵ سازندگان اعلام کردند که بازی برای کامپیوتر نیز عرضه خواهد شد.

هل‌بلید داستان شخصیتی با نام سنوا را روایت می‌کرد که در تلاش برای زنده ماندن در یک جهان فانتزی است. سازندگان وعده داستانی غنی با محوریت این شخصیت و همچنین مبارزه‌هایی چالش‌برانگیز را در بازی داده بودند که به نظر می‌رسد تا حد زیادی هم به وعده‌های خود عمل کرده‌اند؛ چرا که Hellblade: Senua's Sacrifice نمره‌های خوبی از سایت‌های متبر دنیا دریافت کرده و می‌توان آن را یک بازی موفق دانست. همچنین دیروز خبری جالب در مورد بازی هم منتشر شد و آن هم اینکه اگر در طول بازی چندین بار کشته شوید، فایل‌های ذخیره شما پاک خواهند شد و باید بازی را از ابتدا آغاز کنید. البته این یک باگ نیست و سازندگان خودشان چنین ویژگی‌ای را در بازی قرار داده‌اند. 

در ادامه با زومجی همراه باشید تا مروری بر بررسی بازی Hellblade: Senua's Sacrifice و نمره‌های آن از دید سایت‌های معتبر دنیا داشته باشیم. 

Hellblade: Senua's Sacrifice

  • سازنده: نینجا تئوری
  • سبک: اکشن ماجراجویی
  • پلتفرم: پلی‌استیشن 4 و کامپیوتر 
  • تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد

Hellblade: Senua’s Sacrifice

گیمزبیت: ۹۵ از ۱۰۰

بازی‌ای مثل Hellblade: Senua's Sacrifice یک ایده بسیار بلندپروازانه برای استودیو کوچکی مثل نینجا تئوری بود. با این حال خوشحالم که آن‌ها موفق شده‌اند این ایده را به بهترین شکل ممکن به یک بازی تبدیل کرده و ارائه کنند. 

آی‌جی‌ان: ۹۰ از ۱۰۰

Hellblade: Senua's Sacrifice بازی‌ای با اتسمفر فوق‌العاده است که داستانی عالی روایت می‌کند و طراحی‌های فنی و هنری بسیار زیبایی هم دارد. با اینکه مشکلات کوچکی در بازی دیده می‌شوند، اما نینجا تئوری اهمیت زیادی برای سنوا و داستانش قائل بوده و توانسته بازی فوق‌العاده‌ای خلق کند. بازی‌ای که هرکسی باید آن را تجربه کند. 

گیم‌اسپات: ۸۰ از ۱۰۰

دستاورد اصلی بازی Hellblade: Senua's Sacrifice، پرداخت موضوعی بسیار مهم و جدی در قالب یک بازی اکشن / ماجراجویی سرگرم‌کننده است. داستان بازی در مورد سنوا است که سعی می‌کند بر بیماری‌اش غلبه کند و در طی این مسیر، به خودش و قدرتش ایمان می‌آورد. همین تلاش‌ها باعث می‌شوند تا او به رازی پی ببرد که در جهان امروزی هم خیلی‌ها با آن درگیر هستند. 

گیم اینفورمر: ۸۰ از ۱۰۰

معمولا در بازی‌های ویدیویی، از وضعیت روانی غیرطبیعی شخصیت‌ها برای توجیه رفتار‌های یک شخصیت منفی یا ایجاد مکانیزم‌های گیم‌پلی استفاده می‌کنند. اما Hellblade: Senua's Sacrifice پا را فراتر از این گذاشته و مشکل بیماری شخصیت اصلی را هسته اصلی داستان قرار داده و سپس روایتی با محوریت آن ارائه کرده است. همین مساله هم باعث به وجود آمدن لحظه‌ها یا موقعیت‌هایی در بازی شده است که می‌توانند کاملا مخاطب را تحت تاثیر قرار دهند. با این حال تمرکز بیش از حد روی جنبه‌های داستانی، باعث شده تا بازی در زمینه گیم‌پلی و مبارزه‌ها مشکلاتی داشته باشد. به همین دلیل هم وقتی به عنوان یک بازی به Hellblade: Senua's Sacrifice نگاه می‌کنیم، این مشکلات به چشم می‌آیند. 

پی‌سی گیمر: ۷۸ از ۱۰۰

هل‌بلید در صورتی که آزادی عمل بیش‌تری در گشت و گذار‌ها به کاربر می‌داد و تنوع بیش‌تری در زمینه دشمن داشت، قطعا به بازی بهتری تبدیل می‌شد. اما بازی در یک زمینه عالی عمل می‌کند و آن هم نشان دادن قدرت افراد در برابر مشکلاتی است که می‌توانند مانع‌شان شوند. 

دیستراکتوید: ۷۵ از ۱۰۰

استودیو نینجا تئوری بیش از آنکه یک بازی خلق کرده باشد، یک فیلم ساخته است. البته آن‌ها علاقه زیادی به اکشن دارند و از این المان‌های اکشن را هم در بازی شاهد هستیم. 

نمره بازی Hellblade

نمره بازی Hellblade


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده