ذخیره های بازی Hellblade: Senua's Sacrifice پس از چند بار مردن پاک میشود
بازی Hellblade: Senua’s Sacrifice، ساختهی جدید استودیو Ninja Theory که از سال ۲۰۱۴ در دست توسعه بود، سرانجام در تاریخ ۸ آگوست (امروز، ۱۷ مرداد) عرضه شد. البته مدتی قبل از زمان عرضهی جهانی، استودیو نینجا تئوری این بازی را برای عدهای از یوتیوبرهای معروف، به منظور بررسی و تهیهی راهنمای قدم به قدم ویدیویی از بازی، ارسال کرده است. طی یکی از این ویدیوها مشخص شد که استودیوی سازندهی بازی یک سیستم مجازات بسیار جالب برای آن در نظر گرفته است؛ سیستم مجازاتی که خیلی برای بازیکنان خوشایند نخواهد بود.
در این ویدیو مشخص شد که اگر تعداد مرگهای شما در بازی از حد مشخصی عبور کند، تمامی سیوها و پیشرفتهای شما در بازی از بین خواهند رفت و شما مجبور خواهید بود بازی را از ابتدا آغاز کنید. با اینکه این موضوع عجیب به نظر میرسد، اما واقعا این یکی از مکانیکهای این بازی است.
RabidRetrospectGames، یوتیوبر معروف که راهنمای ویدیوی بازی Hellblade را منتشر کرده است، در ابتدا این موضوع را کتمان و از خود سلب مسئولیت کرد؛ اما سپس جک آرمور، مدیر کانال RabidRetrospectGames در یوتیوب، در بخش کامنتها و در جواب به یک کاربر که پرسیده بود: «واقعا بعد از چند بار مردن در بازی تمامی سیوها پاک خواهد شد؟ واقعا این یکی از مکانیکهای این بازی است؟» این موضوع را روشن کرد.
او در پاسخ گفت:
تمام چیزی که من میدانم این است که سازندگان کاملا توانستند مرا با این بازی به زحمت بیندازند. اجازه بدهید بیش از این چیزی نگویم.
پس از آنکه تاییدیهای در رابطه با وجود این ویژگی در بازی منتشر شد، آرمور گفت:
خوشحالم که در ابتدا در این رابطه چیزی نگفتم. ممنون از اطلاعاتی که به اشتراک گذاشتید.
متاسفانه تاکنون مشخص نشده است که پس از چند بار مردن، ذخیرههای بازیکنان در بازی پاک خواهد شد. یکی دیگر از کاربران از آرمور در این رابطه پرسیده است: «خیلی کنجکاوم که بدانم بازیکن چند بار اجازهی مردن در بازی را دارد تا سیوهایش پاک نشوند. امیدوارم در روزهای آتی این موضوع روشن شود.»
آرمور در پاسخ به این سوال گفت:
مطمئنم که به زودی این موضوع برای همه ما روشن خواهد شد.
بازی Hellblade: Senua’s Sacrifice هماکنون به صورت جهانی برای پلی استیشن 4 و پی سی عرضه شده است. مدت زمان مورد نیاز برای به اتمام رساندن این بازی ۶ تا ۸ ساعت است که به نسبت بازیهای امروزی کمی کوتاه به نظر میرسد. ممکن است که استودیو Ninja Theory با قرار دادن این قابلیت در بازی قصد داشته تا ارزش تکرار آن را بالا ببرد.