// سه شنبه, ۵ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۳۸

گرافیک فوق‌العاده بازی Final Fantasy XV در ایکس‌باکس وان و ‌پلی‌استیشن 4

تیم  اسکوار انیکس سخت در تلاش است تا گرافیک بصری بازی Final Fantasy XV را در بالاترین سطح ممکن قرار دهند. به تازگی در مجله هفتگی ژاپنی فَمیتسو (Famitsu) تصاویر فوق‌العاده‌ای برای نشان دادن جزئیات چشم و مو‌های کار شده در این بازی منتشر شده  است. با زومجی همراه باشید.
اولین تصویر مربوط به طراحی زیبای چشم‌های شخصیت سیدنی (Cidney) است. در این تصاویر مدل سازی واقعی چشمان سیدنی و بازتاب نور از آن کاملا مشخص است.
بازتاب نور از چشمان سیدنی بازتاب نور از چشمان سیدنی
تصویر دوم مربوط به استفاده از تکنیک سایه‌زن پیشرفته چشم است. چشم چپ بدون این تکنیک و چشم راست با این تکنیک طراحی شده است.
تکنیک Shader استفاده شده در طراحی چشم‌ها تکنیک Shader استفاده شده در طراحی چشم‌ها
سومین تصویر مربوط به افکت پیشرفته در موهای شخصیت لونا است. برای طراحی موها از کلاه گیس‌های واقعی استفاده می‌شود و سپس به ظبط عملکرد آن می‌پردازند.
استفاده از کلاه‌گیس الیافی براق برای نزدیک شدن به واقعیت استفاده از کلاه‌گیس الیافی براق برای نزدیک شدن به واقعیت
در اطلاعات منتشر شده، موهای هر شخصیت از ۲۰ الی ۳۰ هزار پولیگان تشکیل شده است. اسکوار انیکس از تکنیک پراکندگی نور (Light Scattering) در موهای انسان برای شباهت موهای شخصیت لونا به انسان واقعی استفاده کرده و به همین منظور آقای استیفن‌آر مارشنر از الیاف براقی برای انعکاس طبیعی مو استفاده کرده است. موهای لونا توسط یک طراح حرفه‌ای مو، طراحی شده است. در هفته‌های اخیر اخبار زیادی در رابطه با کیفیت بصری بالای Final Fantasy XV دیده‌ایم. امیدواریم همان‌قدر که بازی از نظر گرافیک بصری عالی است، از نظر گیم‌پلی و داستان پردازی نیز خوب باشد. بازی Final Fantasy XV برای کنسول‌های پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس ‌وان منتشر خواهد شد. تاریخ عرضه‌ی بازی هنوز مشخص نشده است.  در هفته‌های گذشته انتشار تصاویر جدید و ویدیوی ۴۳ دقیقه گیم پلی  این بازی را در زومجی پوشش داده بودیم. منبع: DualShockers


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده