نویسنده: محسن وزیری
// شنبه, ۲ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۳۷

مؤسس بایوویر به صنعت بازی‌های ویدیویی بازگشت

گِرگ زِشاک، یکی از مؤسسین بایوویر پس از گذراندن مدت بازنشستگی‌اش و دنبال کردن کارهای شخصی‌، به صنعت بازی‌سازی برگشته و فکرهای جدیدی در سر دارد. با زومجی همراه باشید.
زشاک مسیر متفاوتی را پیش گرفته و قصد ندارد به بایوویر بازگردد یا روی یک بازی نقش‌آفرینی جدید کار کند. او در حال حاضر رئیس یک استودیوی سازنده‌ی بازی‌های موبایل به اسم بیبا است که قصد دارد فناوری‌های تلفن‌های همراه را با زمین‌های بازی واقعی ترکیب کند. مقر اصلی این استودیو در ونکوور قرار دارد و با شرکت پلی‌پاور که تجهیزات پارک‌ها و فضای بازی آن‌ها را تولید می‌کند، همکاری کرده است. بیبا اهداف خود را این گونه توصیف می‌کند:
زمین‌های بازی به لاشه‌های سفینه‌های فضایی که بر روی زمین سقوط کردند بدل می‌شوند و بازیکنان با تعامل با دستیارشان که یک روبات است، زمین بازی را از چشم آن‌ها می‌بینند. بازی‌ها محیطی رنگارنگ دارند تا قوه‌ی تخیل کودکان سه تا نه ساله را پرورش دهند. سیستم «بازی تعاملی» در دستور کار قرار گرفته تا به کودکان کمک کند که در بازی‌هایشان بیشتر از بدن خود استفاده کنند. بازی‌هایی فیزیکی، سرگرم‌کننده و مناسب سن آن‌ها به وسیله‌ی انتساب امتیازها و نشان‌ها مورد تشویق قرار می‌گیرد که می‌توان آن‌ها را به صورت آنلاین نیز با دوستان به اشتراک گذاشت.
بخش دیگری در اپلیکیشن‌های بیبا وجود دارد که در آن موبایل‌ها در اختیار والدین است و کودکان باید کارهایی که از آن‌ها خواسته شده را انجام دهند. این برنامه‌ها همچنین اطلاعاتی از وسایل بازی هر زمین بازی در اختیار کاربر قرار می‌دهند. زشاک در مورد این برنامه‌ها می‌گوید:
اپلیکیشن‌های بیبا که برای بازی بیرون خانه طراحی شده‌اند، درست مثل تنفس هوای تازه هستند. پلی‌پاور و بیبا در حال ساخت دسته‌بندی جدیدی هستند، راهی خلاقانه که عادت‌های تازه‌ی ما در دنیای امروزی را با مزایا و لذت بازی‌های فیزیکی خارج از خانه ترکیب می‌کند.
هدف اصلی لین وندِویر، رئیس بازاریابی پلی‌پاور تربیت کودکانی سالم است:
فعالیت‌های خارج از خانه برای تربیت کودکان سالم، ضروری هستند. مشکل اکثر خانواده‌های امروزی فراهم کردن فعالیت‌های خارج از خانه‌ی کافی برای فرزندانشان است. راه حلی که پلی‌پاور به کمک بیبا اندیشیده، تلفیق دنیای تکنولوژیک امروزی همان طوری که کودکان انتظار دارند، با سرگرمی‌های خارج از خانه طوری که پدر و مادرها از دوران کودکی‌شان به یاد دارند خواهد بود. نگرانی والدین برای فرزندانشان به وسیله‌ی تحقیقاتی که نشان می‌دهد کودکان زمان زیادی را بی‌حرکت جلوی یک نمایشگر می‌نشینند و به اندازه‌ی کافی فعالیت نمی‌کنند، اثبات می‌شود. ما قصد داریم این رویه را به وسیله‌ی مشغول کردن آن‌ها به شیوه‌ی خودشان، تغییر دهیم.
کارهایی که زشاک مشغول انجام آن‌ها است دقیقاً به Mass Effect 4 مربوط نمی‌شود، اما در هر صورت درباره‌ی بازی‌‌ها است. در سپتامبر سال ۲۰۱۲ او گفت برای مدتی بر روی بازی‌ها کار نمی‌کند و احتمال بسیار زیادی وجود دارد که به این صنعت بازنگردد. این شاید چیزی نباشد که طرفداران از او انتظار داشتند، اما به هر حال دیدن بازگشت او خوشایند است. بیبا اولین اپلیکیشن‌های خود را در سال جاری منتشر خواهد کرد. منبع: Eurogamer


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده