نویسنده: سارا مرتضوی
// پنجشنبه, ۱۲ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۴۵

دو بازی Red Dead Redemption 2 و GTA V رقیب یکدیگر نخواهند بود

کمپانی Take-Two قصد دارد در آینده هر دو بازی Red Dead Redemption 2 و GTA V را هم‌زمان و در کنار هم رشد و توسعه دهد.

بازی Grand Theft Auto 5 از زمان انتشار تاکنون، توانسته لقب یکی از پرفروش‌ترین بازی‌های تاریخ را به خود اختصاص دهد؛ فروشی که در طول سالیان، حمایت مالی خوبی را برای کمپانی تیک-تو به همراه داشته است. از طرف دیگر همان‌طور که می‌دانید کمپانی توسعه‌دهنده بازی یعنی راک استار گیمز در حال کار روی ساخته جدید خود یعنی بازی Red Dead Redemption 2 است. با نزدیک شدن به زمان عرضه این بازی، حالا در گوشه و کنار نگرانی‌هایی از تاثیر منفی انتشار این بازی جدید بر فروش و عملکرد موفق بازی GTA V به گوش می‌رسد. 

GTA V

البته کمپانی Take-Two طی جلسه ارائه گزارش مالی خود عنوان کرد که هیچ جای نگرانی‌ای وجود ندارد و این دو بازی قرار نیست به هیچ‌وجه فروش یکدیگر را با افت مواجه کنند. استراوس زلنیک (Strauss Zelnick)، مدیر اجرایی کمپانی Take Two، در جواب به این سوال که «آیا فکر می‌کنید بازی Red Dead Redemption 2 باعث کاهش درآمد حاصل از بخش آنلاین بازی GTA V خواهد شد؟» پاسخ داد که این کمپانی به این بازی به چشم رقیب GTA V نگاه نمی‌کند؛ بلکه بیش‌تر عقیده دارد که بازار به اندازه کافی برای هر دوی این بازی‌ها ظرفیت خواهد داشت. استراوس زلنیک گفت:

زمانی که بیش از یک بازی در بازار موجود باشد، این امر باعث به وجود آمدن مزیت رقابتی در بازار می‌شود. بازار می‌تواند رقابتی باشد، اما این رقابتی است که در هر صورت بین تمامی بازی‌های موجود در بازار وجود خواهد داشت. حالا این بازی می‌تواند محصول کمپانی Take-Two باشد یا محصول کمپانی‌های رقیب.

وی سپس گفت:

ما واقعاً به بازی Red Dead Redemption 2 امیدوار هستیم. خیلی هیجان‌زده و مشتاقیم. در عین حال هم معتقدیم این شور و شوق به هیچ‌وجه قرار نیست تاثیری منفی بر عملکرد بازی GTA V و Grand Theft Auto Online داشته باشد.

زلنیک همچنین ادامه داد:

امروزه تمامی آثار سرگرم‌کننده در رقابتی سخت با هر آن‌چه که بتواند به طریقی وقت آزاد شما را به خود مشغول کند، به‌سر می‌برند. این عناوین سرگرم‌کننده تنها رقیب بازی‌های کمپانی ما یا هر کمپانی دیگری نخواهند بود؛ بلکه این رقابت بر سر همه‌چیز است؛ از فرستادن پیام گرفته تا سینما رفتن، کتاب خواندن و کار کردن. سرگرمی چیز خوبی است، اما نمی‌تواند اجباری هم باشد.

طبق آخرین خبرها، بازی Red Dead Redemption قرار است بهار سال ۲۰۱۸ میلادی برای کنسول‌های پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان عرضه شود.


منبع Gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده