نویسنده: رضا اکبری
// چهار شنبه, ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۰۲

بازی Minecraft قابلیت کراس پلی را به صورت بتا راه اندازی کرد

قابلیت Cross-Play‌ برای بازی Minecraft به صورت بتا برای ویندوز 10 و اندروید راه‌اندازی شد و به زودی برای ایکس‌باکس وان هم ارائه می‌شود.

صحبت‌های زیادی درباره آپدیت Better Together بازی Minecraft بود؛ آپدیتی که قابلیت بازی بین پلتفرمی (کراس پلی) را به این بازی اضافه می‌کند تا تمامی دستگاه‌هایی که توانایی اجرای ماینکرفت را دارند بتوانند با یکدیگر بازی کنند؛ البته به‌جز پلتفرمهای شرکت سونی. سرانجام حالا بازیکن‌ها می‌توانند از نسخه بتا و محدود قابلیت کراس پلی در بازی Minecraft لذت ببرند.

نسخه بتا در حال حاضر فقط روی ویندوز 10 و دستگاه‌های اندروید قابل اجرا است، اما شرکت مایکروسافت قول داده که به زودی این امکان برای کنسول ایکس باکس وان هم فراهم خواهد شد. بتا تستر‌ها در حال حاضر به بسیاری از‌ ویژگی‌هایی که در آپدیت کامل قرار است ارائه شود دسترسی دارند، اما هنوز برخی از ویژگی‌ها، مانند سرور‌های کراس پلتفرم با مدیریت کاربران، اضافه نشده‌اند. البته فروشگاه کراس پلتفرم عملیاتی شده و در حال فعالیت است.

برای عضویت در نسخه بتا‌ی ایکس‌باکس وان‌ یا ویندوز 10 نیاز به تهیه یک کپی از نسخه دیجیتال بازی دارید. بعد از این باید اپلیکیشن Xbox Insider Hub را دانلود کنید و به Minecraft Beta بپیوندید. برای اندروید هم می‌توانید از این راهنما استفاده کنید.

آپدیت کامل و نهایی در پاییز منتشر می‌شود و قرار است از قابلیت کراس پلتفرم روی نسخه‌های نینتندو سوییچ، iOS، هدست‌های واقعیت مجازی، ویندوز 10 و ایکس‌باکس وان‌ این بازی پشتیبانی کند. بسیاری از ویژگی‌های جدید در نسخه بتا منتشر شده که لیستی از آنها را در لینک منبع می‌بینید. در ضمن یک آپدیت گرافیکی هم برای این بازی در پاییز عرضه خواهد شد.

برای دانلود ویدیو از آپارات اقدام کنید


منبع gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده