نویسنده: مهرداد داودی
// جمعه, ۶ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۵۸

شمار کاربران بازی Battlefield 1 از مرز ۲۱ میلیون کاربر عبور کرد

الکترونیک آرتز طی گزارش مالی‌اش، مربوط به بازه‌ی زمانی یکم آپریل تا ۳۰ ژوئن (۱۲ فروردین تا ۹ تیرماه)، خبر از رشد قابل توجه کاربران بازی Battlefield 1 داد.

کمپانی الکترونیک آرتز امروز گزارش مالی‌اش از سه‌ماهه اول سال مالی ۲۰۱۸ را منتشر کرد. این سه ماه مالی از روز یک آوریل (۱۲ فروردین) آغاز می‌شود و در روز ۳۰ ژوئن (۹ تیرماه) پایان می‌یابد.

شما می‌توانید در عکس زیر جزییات این گزارش را مرور کنید. ارقام به میلیون دلار هستند.

ea vg chart

نکته‌ی جالب این گزارش نزدیک شدن رقم درآمد فروش دیجیتالی و فیزیکی است. این یعنی آمار فروش دیجیتالی نسبت به گذشته رشد بیشتری کرده است. همچنین با مرور عکس زیر می‌توان چگونگی پیشرفت فروش الکترونیک آرتز در یک سال گذشته را مشاهده کرد.

ea vg chart 2018

مدیر عامل الکترونیک آرتز یعنی اندرو ویلسون طی مصاحبه‌ای با مطبوعات، این سه ماه مالی را «برجسته» خواند. او همچنین قول «چندین بازی خارق‌العاده و خدمات بهتر در سرویس‌های آنلاین» را داد. اندرو ویلسون در مصاحبه با خبرنگاران گفت:

این سه‌ماهه مالی برای ما یک سه‌ماهه برجسته به شمار می‌رود؛ چرا که در این سه ماه شاهد رشد شمار بازیکنان یکی از بهترین مجموعه‌هایمان یعنی سری Battlefield بودیم. از طرفی بازی‌های بخش EA Sports ما، جنگ ستارگان و سیمز در بخش تحت شبکه پیشرفت کردند و به بخش دیجیتال ما رونق بخشیدند. ما موفق شدیم نیروهایی قوی را گرد هم آوریم و اکنون در حال ورود به سالی پر از نوآوری‌های عظیم هستیم؛ سالی که در آن بازی‌های خارق‌العاده‌ای خواهیم داشت، سرویس‌های آنلاین‌مان را رونق خواهیم بخشید و با گسترش مسابقات جهانی‌مان زمینه‌های سرگرمی هواداران و رشد الکترونیک آرتز را فراهم خواهیم کرد.

از سمت دیگر، بلیک یورگنسن مدیر بخش مالی EA، از این گفت که سرویس‌های آنلاین نوع تجارت الکترونیک آرتز را به یک مرحله‌ی اساسی رسانده‌اند. یورگنسن در رابطه با این گزارش مالی گفت:

ما سال مالی ۲۰۱۸ را فوق‌العاده آغاز کردیم و این اتفاق را در درجه‌ی اول مدیون عملکرد خوب سرویس‌های آنلاین خود هستیم. این سه‌ماهه، بهترین شروع ما در یک سال مالی محسوب می‌شود. این موضوع اهمیت سرویس‌های آنلاین برای پیشرفت یک تجارت را نشان می‌دهد. با استفاده از نوآوری و بهبود سرویس‌های آنلاین، ما امیدوار به ادامه‌ی روند رشدمان در سوددهی و تولید پول نقد هستیم.

قسمتی دیگر از این مصاحبه‌ی مطبوعاتی به دستاورد‌های الکترونیک آرتز در سه‌ماهه گذشته اختصاص داشت. عبور شمار کاربران بازی Battlefield 1 از مرز بیست و یک میلیون نفر مهم‌ترین دستاورد EA در طول این سه ماه به شمار می‌رود. این موضوع نشان می‌دهد که ریسک این شرکت در رابطه با ساختن یک بازی با محوریت جنگ جهانی اول چقدر خوب جواب داده است.

در زیر می‌توانید خلاصه‌ای از آمار منتشر شده در این گزارش را بخوانید:

  • درآمد خالص فروش محصولات دیجیتالی ۳.۱۴۷ میلیارد دلار در دوازده ما گذشته است که نشان از فروش خالص ۶۳ درصدی دارد؛ رقمی که ۲۳ درصد نسبت به همین بازه‌ی زمانی در سال گذشته بیشتر است.
  • شمار بازیکنان بخش Ultimate Team با رشد ۱۱ درصدی همراه است.
  • شمار بازیکنان بازی Battlefield 1 از ۲۱ میلیون کاربر عبور کرده است.
  • بازیکنان فعال ماهانه بازی The Sims 4 نسبت به همین بازه‌ی زمانی در سال گذشته با رشد ۲۰ درصدی همراه بوده‌اند.
  • شمار بازیکنان بازی FIFA Mobile نیز از مرز ۹۵ میلیون بازیکن عبور کرده‌.
  • NBA Live Mobile نیز از ابتدای عرضه تا کنون بیش از ۷۰ میلیون کاربر داشته است.
  • نکته: منظور از درآمد خالص، درآمد حاصل از فروش محصولات دیجیتالی، فیزیکی و سرویس‌های مختلف است.

گزارش مالی کامل شرکت EA از سال مالی ۲۰۱۸ در پایان این سال مالی، یعنی ۳۱ مارس ۲۰۱۸، منتشر خواهد شد. الکترونیک آرتز انتظار دارد در این سال مالی درآمد خالص این کمپانی به رقم ۵ میلیارد و ۷۵ میلیون دلار برسد. انتظار می‌رود درآمد خالص حاصل از  بازی‌های آنلاین فعال به رقم ۲۵ میلیون دلار برسد. EA همچنین انتظار دارد که سود خالص حاصل از فروش‌شان به رقم ۱.۱۲۵ میلیارد دلار برسد.


منبع DualShockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده