نویسنده: نادر امرایی
// دوشنبه, ۲ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۰۱

جدول فروش هفتگی انگلستان: بازگشت ریمستر Crash به صدر جدول

نسخه ریمستر سه‌گانه کرش با نام Crash Bandicoot N.Sane Trilogy توانست دوباره به صدر جدول پرفروش‌ترین بازی انگلستان راه یابد.

بنا به گزارش وب‌سایت چارت ترک که وظیفه انتشار آمار فروش بازی‌ها را در انگلستان بر عهده دارد و در جدیدترین اخبار بازی، نسخه ریمستر سه‌گانه محبوب کرش با نام Crash Bandicoot N.Sane Trilogy، پس از یک هفته غیبت در صدر جدول، دوباره توانست این جایگاه را به دست آورد. 

در مکان دوم جدول این هفته، بازی تازه منتشر شده Splatoon 2 قرار گرفت. این بازی انحصاری نینتندو سوییچ، شروع پر قدرتی را تجربه کرد و نزدیک بود که به صدرنشین این هفته تبدیل شود اما رقابت را به سه‌گانه کرش واگذار کرد. اگر Splatoon 2 تبدیل به صدرنشین این هفته می‌شد، تبدیل به دومین بازی انحصاری سوییچ می‌شد که این عنوان را به دست آورده است. بازی Splatoon 2، پس از زلدا و ماریو، تبدیل به پرفروش‌ترین بازی نینتندو سوییچ شد. این هفته، هفته بسیار خوبی برای بازی‌های نینتندو سوییچ محسوب شد زیرا دو بازی دیگر این کنسول یعنی Mario Kart 8 Deluxe و The Legend of Zelda: Breath of the Wild دوباره توانستند وارد جدول ۱۰ بازی پرفروش انگلستان شوند و به ترتیب در جایگاه‌های چهارم و شِشُم قرار گرفتند. جایگاه چهارم ماریو کارت، بهترین جایگاه این بازی از زمان هفته سوم عرضه‌اش محسوب می‌شود.

در جایگاه سوم بازی‌های پرفروش انگلستان، بازی ثابت جدول یعنی GTA V قرار گرفت که با دو پله صعود نسبت به هفته گذشته،‌ این جایگاه را تصاحب کرد. بازی Overwatch، شوتر اول شخص بلیزارد، نیز این هفته با یک پله سقوط مواجه شد و از جایگاه چهارم هفته گذشته، به جایگاه پنجم رضایت داد.

بازی Final Fantasy XII: The Zodiac Age، صدرنشین هفته گذشته، با سقوط قابل توجهی روبه‌رو شد و از جایگاه اول هفته پیش، به جایگاه هفتم تنزل پیدا کرد. علاوه بر بازی‌های سوییچ، فیفا 17 نیز دیگر بازی‌ای بود که توانست دوباره راه خود را به جدول ۱۰ بازی پرفروش پیدا کند. این بازی از مکان دوازدهم هفته گذشته خود، به مکان هشتم دست پیدا کرد. مکان نُهم جدول این هفته نیز در اختیار بازی Fallout 4 قرار گرفت. نقش‌آفرینی بتسدا، با ۱۰ پله صعود نسبت به هفته گذشته، دوباره وارد جدول شد. در جایگاه آخر ۱۰ بازی پرفروش انگلستان در هفته منتهی به ۳۱ تیر، بازی Lego Worlds قرار گرفت. این بازی نیز با صعودی ۶ پله‌ای، از جایگاه شانزدهم هفته پیش، به مکان ۱۰ رسید تا پنج بازی از ۱۰ بازی پرفروش انگلستان، بازی‌هایی باشند که دوباره وارد جدول شدند تا بتوان این هفته را «هفته بازگشت» نامید!

در ادامه می‌توانید جدول ۱۰ بازی پرفروش انگلستان در هفته منتهی به ۲۲ جولای (۳۱ تیر) را مشاهده کنید:

رتبه فعلیرتبه قبلینام بازینکته قابل ذکر
۱۳

Crash Bandicoot N.Sane Trilogy

صدرنشینی مجدد پس از یک هفته غیبت
۲-

Splatoon 2

هفته اول انتشار
۳۵

Grand Theft Auto V

-
۴۱۳

Mario Kart 8 Deluxe

صعودی ۹ پله‌ای و ورود دوباره به جدول
۵۴

Overwatch

-
۶۱۸

The Legend of Zelda: Breath of the Wild

صعودی ۱۲ پله‌ای و ورود دوباره به جدول
۷۱

Final Fantasy XII: The Zodiac Age

سقوط ۶ پله‌ای

۸۱۲

FIFA 17

ورود مجدد به جدول
۹۱۹

Fallout 4

صعودی ۱۰ پله‌ای
۱۰۱۶

Lego Worlds

-

نگاهی به بازی تازه منتشر شده این هفته:

splatoon 2

Splatoon 2

بازی Splatoon 2 که به صورت انحصاری هفته گذشته برای کنسول نینتندو سوییچ عرضه شد، دنباله بازی‌ای به همین نام است که در سال ۲۰۱۵ برای کنسول Wii U عرضه شد و توانست به موفقیت‌های عظیمی دست پیدا کند. این بازی، یک بازی شوتر سوم شخص است که توسط نینتندو ساخته و منتشر شده است.

این بازی، توانایی پشتیبانی از هشت بازیکن را برای برگزاری بازی‌های چهار در مقابل چهار دارد. بازی در ژانویه سال ۲۰۱۷ معرفی شد و هفت ماه پس از معرفی‌اش، بالاخره در دسترس قرار گرفت. 


منبع Chart Track
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده