// شنبه, ۳۱ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۵۹

واکنش منتقدان به فیلم Baby Driver

فیلم Baby Driver از سوی منتقدین مختلف تحسین شده و امتیاز آن در سایت متاکریتیک ۸۶ است. برای خواندن نظرات منتقدین درباره‌ی این فیلم با زومجی همراه باشید.

فیلم Baby Driver به کارگردانی ادگار رایت، از ۷ تیرماه امسال در سینماهای جهان اکران شده و در همین مدت کوتاه نقدهای بسیار مثبتی دریافت کرده است. از میان ۵۰ منتقد سایت متاکریتیک، حتی یک نفر نیز امتیاز متوسط یا منفی به این فیلم نداده و با میانگین امتیاز ۸۶ از تحسین‌شده‌ترین فیلم‌های تابستان ۲۰۱۷ است.

در این محصول شرکت کلمبیا پیکچرز، بازیگرانی چون انسل الگورت، جیمی فاکس، کوین اسپیسی، لیلی جیمز و جان هم ایفای نقش می‌کنند. Baby Driver را می‌توان یک فیلم اکشن، تریلر، کمدی، جنایی و حتی تا حدی موزیکال دانست. قبل از مطالعه‌ی نظرات منتقدین حرفه‌ای، بد نیست خلاصه‌ی داستان فیلم را بخوانیم.

بیبی (انسل الگورت) یک راننده‌ی فراری جوان بااستعداد  است. هنگامی که وی دختر رویاهایش (لیلی جیمز) را ملاقات می‌کند، فکر می‌کند فرصتی پیش آمده تا زندگی مجرمانه‌اش را رها کند و خودش را نجات بدهد. اما بعد از اینکه مجبور می‌شود برای یک تبهکار معروف (کوین اسپیسی) کار کند، با یک مأموریت سرقت روبرو می‌شود که شکست در آن زندگی، عشق و آزادی‌اش را تهدید می‌کند.

بیبی درایور

در ادامه نظرات برخی منتقدان درباره‌ی این ساخته‌ی ادگار رایت را خواهیم خواند.

ریچارد روپر | شیکاگو سان تایمز

۱۰۰ از ۱۰۰

تمام بخش‌های این فیلم در جای درست قرار دارند: موسیقی، بازی‌ها، پیچیدگی و چرخش‌های فیلمنامه، انرژی محض و نیروی زندگی فیلم.

پیتر برادشاو | گاردین

۱۰۰ از ۱۰۰

فیلمی پرانرژی و به شدت لذت‌‌بخش درباره‌ی یک سارق ماشین‌باز.

تری وایت | امپایر

۱۰۰ از ۱۰۰

یک فیلم هیجان‌انگیز از ادگار رایت که در قالب تریلر اکشن، یک موزیکال را به ما ارائه می‌کند. شیرین، بامزه و کاملاً اصیل – امسال فیلمی مشابه آن نخواهید دید.

رابی کالین | تلگراف

۱۰۰ از ۱۰۰

مکانیسم‌های به‌کار گرفته شده در فیلم بیبی درایور، که دقتی در حد قطر مو دارند، اصلاً جدید نیستند. اما چه چیز این فیلم جدید است؟ شادی محضی که فیلم با آن مانند ساعت کار می‌کند تا نشان دهد روند فیلم چگونه پیش می‌رود.

پیتر تراورس | رولیگ استون

۸۸ از ۱۰۰

این همان چیزی است که من آن را یک فیلم تابستانی می‌نامم. بیبی درایور همه‌ی این ویژگی‌ها را دارد: هیجان، خنده، عشق، اکشن بدون توقف، موسیقی متن حیرت‌ آور، یک بازی ستاره‌ساز از انسل الگورت و کارگردانی نفسگیر ادگار رایت.

Baby Driver

مانولا دارگیس | نیویورک تایمز

۸۰ از ۱۰۰

چیزهای لذت‌بخش زیادی در Baby Driver وجود دارد، از تکنیک‌ها و هنرهای سینمایی اصیل رضایت‌بخش گرفته تا ویژگی‌هایی که در کمتر فیلمی یافت می‌شوند.

برایان تروییت | یو‌اس‌ای تودی

۷۵ از ۱۰۰

هنگامی که تمام سیلندرها مشغول پمپاژ هستند، بیبی درایور تبدیل به تجربه‌ای فریبنده می‌شود که با بیشترین سرعت شتاب می‌گیرد. و حتی چند نوت خارج هم نمی‌توانند سمفونی سریع و خشن رایت را از ضرب بیندازند.

آنتونی لین | نیویورکر

۷۰ از ۱۰۰

خبر خوب این است که با اینکه بیبی درایور چندان فیلم به حساب نمی‌آید، اما یک موزیک ویدئوی فوق‌العاده است – یک ساندویچ کلاب پر از احساس که با سی لایه آّهنگ غنی شده است.

پیتر دابروج | ورایتی

۷۰ از ۱۰۰

بیبی درایور مانند تمام فیلم‌های ادگار رایت، یک فیلم انفجاری با موسیقی زیبا و زیاده‌روی در ایده‌های الهام‌بخش است. اما فیلمی آشفته نیز هست زیرا انواع آهنگ‌های پاپ را بین صحنه‌های تعقیب و گریز با ماشین، شوخی‌های شاد پرانرژی و یک زیرداستان عاشقانه‌ی احساسی با صدای بلند پخش می‌کند.

آن هورنادی | واشنگتن پست

۶۳ از ۱۰۰

با وجود کوشش بسیار فیلم بیبی درایور برای جذاب بودن، هنگامی که اهداف خاص رایت نمایان می‌شوند، جذابیت فیلم اندکی فروکش می‌کند.

بیبی درایور


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده