نویسنده: کیان کاظمی
// جمعه, ۳۰ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۵۹

بسته الحاقی بازی Crash Bandicoot N. Sane Trilogy یک مرحله مخفی در خود دارد

جدیدترین بسته الحاقی بازی Crash Bandicoot N. Sane Trilogy یک مرحله مخفی حذف شده از بازی اصلی را برای مدت محدود به صورت رایگان ارایه می‌دهد.

یک مرحله بسیار سخت که از نسخه اصلی بازی Crash Bandicoot حذف شده بود، بالاخره پس از گذشت ۲۰ سال از عرضه این بازی قرار است امروز در دسترس بازیکنان قرار گیرد. در جدیدترین اخبار بازی مطلع شدیم به لطف رونمایی استودیو Vicarious Visions از جدیدترین بسته الحاقی بازی Crash Bandicoot N. Sane Trilogy، همه می‌توانند برای عبور از این مرحله که Stormy Ascent نام دارد، برای تعداد بی پایانی کشته شوند.

این خبر امروز در جریان یک پنل کامیک کان در سن دیگو رونمایی شد؛ جایی که اعضای تیم Vicarious Visions (سازنده بازی N. Sane Trilogy) و ناتی داگ (خالق سری Crash) در مورد ساخت این مجموعه صحبت می‌کردند. Stormy Ascent یکی از مراحل بازی Crash Bandicoot است که داخل دیسک‌های پلی‌استیشن 1 بازی وجود داشت، اما بدون استفاده از کدهای گیم شارک یا بعدها شبیه‌ساز، نمی‌توانستید به آن دسترسی پیدا کنید.

طبق گفته دن تنگوی، کارگردان بازی N. Sane Trilogy که پیش از رونمایی امروز صحبتی با گیم‌اسپات داشته است، علت حذف شدن مرحله Stormy Ascent سختی بیش از اندازه آن بوده است:

ما این مرحله را در اختیار داشتیم و اعضای تیم دوست داشتند این مرحله را برای طرفداران هم فراهم کنند، چرا که تعدادی از طرفداران موفق به تجربه آن شده بودند، اما تعدادی هم موفق نشده بودند. این مرحله یکی از آن محتوای تشویقی بود که تیم در موردش می‌گفت: «هی، برای انجام اینکار زمان داریم» و سپس نشستند و مرحله را ساخته و آمده انتشار کردند.

مرحله Stormy Ascent هم‌اکنون از طریق فروشگاه پلی‌استیشن در دسترس است. این مرحله در اولین ماه عرضه رایگان خواهد بود و پس از آن بازیکنان می‌توانند با پرداخت سه دلار، مرحله را خریداری کنند.

برای دانلود تریلر به آپارات مراجعه کنید

تنگوی در ادامه گفت با وجود اینکه برخی بازیکنان به روش‌های مختلفی موفق شدند به این مرحله دسترسی پیدا کنند، این مرحله ناقص بوده و در واقع هیچکس از نظر فنی موفق به اتمام آن نشده است. نکته جالب اینکه یکی از بهترین بازیکنان استودیو Vicarious Visions برای اتمام این مرحله بسیار سخت نزدیک به ۶۰ بار شکست خورده است و از آن به عنوان یک چالش تمام عیار یاد کرده است. تنگوی می‌گوید:

به همین علت است که قصد عرضه این مرحله را داشتیم. معتقدم افرادی که هر سه بازی را تمام کرده‌اند و همه تروفی‌های بازی را گرفته‌اند، این مرحله امتحان واقعی برای سنجش مهارتشان خواهد بود.

بازی Crash Bandicoot N. Sane Trilogy

مانند دیگر بخش‌های این سه‌گانه، مرحله Stormy Ascent هم مجددا از ابتدا ساخته شده است. با این حال مانند سه بازی اصلی، استودیو Vicarious به هندسه مرحله اصلی دسترسی داشته است و تنگوی از آن به عنوان یکی از بهترین قطعات اطلاعاتی که رویش کار کرده یاد می‌کند. وی گفته است به لطف این قطعه اصلی، آن‌ها موفق به ساخت این مرحله شده‌اند:

روند توسعه این مرحله مشابه با خود سه‌گانه بود، اما سختی مطلق این مرحله روند ساخت مشکلی را هم به دنبال داشت. واقعیتش را بخواهید، چالش اصلی، فقط سختی خود Stormy Ascent بود. معتقدم موردی که بیشترین چالش را در ساخت مرحله به وجود آورده بود، زمانبندی رخ دادن خطرات بود، ساخت این زمانبندی مشابه با نسخه اصلی زمان زیادی طلب کرد. بنابراین با چالش فنی مواجه نبودیم، چالش پیش روی ما یک چالش انسانی بود.

سختی N. Sane Trilogy موجب انتقاد برخی بازیکنان شده بود و استودیو Vicarious هم اخیرا گفته بود که متوجه شده نسخه‌های بازسازی شده از بازی‌های اصلی سخت‌تر هستند. گیم‌اسپات از تنگوی پرسیده بود آیا استودیو قصد دارد درجه سختی Stormy Ascent را به دلیل انتقادات مذکور کاهش دهد و تنگوی گفته بود که آن‌ها تصمیم گرفته‌اند به مرحله اصلی وفادار باشند.

با این مرحله به‌خصوص، ما تصمیم گرفتیم که دقیقا حال و هوای نسخه اصلی را حفظ کنیم. این مرحله را به عنوان محتوایی با درجه سختی فراوان منتشر می‌کنیم و به همین علت است که قصد داریم آن را از عرضه اصلی بازی جدا نگه داریم تا کاملا مشخص باشد که با یک چالش به تمام عیار طرف هستید. با این حال، قطعا هر بهبودی که در نسخه اصلی اعمال کرده بودیم در این مرحله هم وجود خواهد داشت. بنابراین تمامی بهبودهای پیاده‌سازی شده برای دشمنان، رابط کاربری و افزوده شدن امکان کنترل بازی با آنالوگ هم در این مرحله وجود دارد.

همراه با Stormy Ascent شاهد افزوده شدن تروفی‌های جدید هم هستیم، اما شکارچیان تروفی‌های پلاتینیوم نیازی به تجربه این مرحله ندارند، چرا که برای گرفتن تروفی پلاتینیوم Crash Bandicoot نیازی به دریافت این تروفی‌های جدید ندارید. تنها محتوای قابل بازی جدید این بسته الحاقی همین مرحله Stormy Ascent است.

بازی Crash Bandicoot N. Sane Trilogy

علاوه بر رونمایی از این مرحله، استودیو Vicarious امروز اعلام کرد که سند اصلی طراحی بازی اول توسط کمپانی Dark Horse Comics منتشر خواهد شد. این کتاب ۱۵۰ صفحه‌ای اسفند ۹۶ عرضه خواهد شد و نام طولانی The Crash Bandicoot Files: How Willy the Wombat Sparked Marsupial Mania را یدک می‌کشد.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده