نویسنده: آرش رستمی
// دوشنبه, ۲۶ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۵۹

جمع بندی مسابقات EVO 2017: روز سوم

سرانجام روز سوم و پایانی مسابقات EVO 2017 به اتمام رسید که در ادامه نگاهی بر دیدارهای فینال آن خواهیم داشت.

سومین روز مسابقات EVO 2017 هم به پایان رسید و علاقه‌مندان بازی‌های مبارزه‌ای توانستند از نتایج نهایی این رقابت‌ها باخبر شوند. برگزاری فینال بازی‌های Tekken 7 و Street Fighter V از رویدادهای مهم امروز بود که در ادامه نگاهی به آن‌ها می‌اندازیم.

فینال بازی Tekken 7 در مسابقات EVO 2017

بازی Street Fighter V

فینال استریت فایتر 5 میان پانک (PG|Punk) از آمریکا با کاراکتر کارین و توکیدو (FOX|Tokido) از ژاپن با‌ شخصیت آکوما برگزار شد. در ابتدا پانک حملات‌اش را آغاز کرد، ولی با دفاع توکیدو عقب نشست و حین کشیده شدن به کناره صفحه، ضرباتی پیاپی را دریافت کرد. البته او کمی بعد توانست با یک پرش خودش را از این وضعیت نجات دهد، آکوما را گوشه‌ی رینگ گیر بیندازد و چندین بار او را به هوا پرتاب کند. ضربات کارین ادامه داشت تا اینکه توکیدو با گلوله‌های آتشین‌اش و یک پرش، ورق را برگرداند و او را دوباره به گوشه کشاند. البته کارین بی‌کار ننشست و در یک موقعیت مناسب V-Trigger خود را فعال کرد. پانک سپس یک کامبو را اجرا کرد و در آخر با یک Critical Art راند را درجا به سود خود به پایان رساند.

فینال بازی Tekken 7 در مسابقات EVO 2017

در راند دوم مبارزه به آرامی شروع شد و پایاپای پیش می‌رفت. تا آنکه توکیدو آرام آرام از حریف پیش افتاد و در این میان پانک بار دیگر به سراغ V-Trigger رفت که البته نتیجه‌ی خاصی در پی نداشت. رقابت با حفظ فاصله از سوی دو طرف دنبال شد که توکیدو با یک ضربه پا، هادوکن و آپرکات توانست راند را به نفع خود تمام کند. راند سوم با فشار از سوی آکوما آغاز شد که در ادامه ورق برگشت. اما آکوما دوباره نبض بازی را در دست گرفت و پس از کشاندن کارین به لبه زمین، او را گیج کرد. باقی‌اش را دیگر می‌توانید حدس بزنید! این‌گونه بود که توکیدو بازی اول را به نفع خودش به پایان رساند.

توکیدو در راند اول بازی بعد هم تهاجمی ظاهر شد، ولی دفاع خوب حریف سد راه او شد. کارین سپس با حملات پی‌درپی آکوما را به عقب راند و در حالی که تلاش آکوما برای فرار بی‌نتیجه ماند، او را به باد کتک گرفت. در این وضعیت، نمودار سلامت کارین پر بود، در حالی که حریف‌اش نیمه بیشتر آن را از دست داده بود. به لبه کشیده شدن توکیدو وضع را بدتر کرد؛ اما او در حالی که با شکست فاصله‌ای نداشت، با یک کامبو آسیب سنگینی به حریف وارد کرد و مبارزه را به میانه‌ی زمین کشید. وضع همین‌طور به سود آکوما ادامه داشت که ناگهان پانک با پرتاب کردن او (Grab یا Throw) راند را به زیبایی تمام کرد.

فینال بازی Tekken 7 در مسابقات EVO 2017

راند دوم با ضربات و دفاع‌های متقابل شروع شد و یک Throw دیگر از پانک را شاهد بودیم. سپس یک کامبو سر آکومای نگون‌بخت خراب شد که پس از آن وی به لاک دفاعی فرو رفت. البته بخت در نهایت با آکوما یار نبود و گیج شدن او وضعیت را بدتر کرد؛ به‌طوری که حریف‌اش تقریباً پرفکت شد. این‌گونه بود که نتیجه ۱-۱ شد.

راند آغازین بازی سوم با ضربات پا آغاز شد و در ادامه پانک به گوشه‌ی رینگ افتاد. او خودش را با یک V-Reversal نجات داد و حریف را عقب راند. اما دوباره در گوشه‌ای گیر افتاد و با چند آپرکات و لگد چرخشی و سرانجام یک Grab کارش به پایان رسید. در راند بعد دوباره کارین به کناره کشیده شد، اما خودش را از وضعیت رها کرد و بعد از فعال‌سازی V-Trigger از خجالت حریف‌اش درآمد. بازی در میانه زمین دنبال شد و یک ضربه هوایی از پانک به یک کامبو انجامید که در نهایت او را پیروز از میدان خارج کرد. راند نهایی بازی سوم آغاز شد. کارین با یک جاخالی به‌موقع از هادوکن پیش روی‌اش، آپرکاتی به آکوما زد و تلاش کرد او را در کناره سمت چپ گیر بیندازد. البته با توجه به مقاومت توکیدو، این اصلاً کار آسانی نبود. آکوما در نهایت با یک ضربه EX پا، هم‌آوردش را عقب راند و بعد هم نوبت به انتقام رسید؛ انتقامی که با چاشنی ضربات چرخشی پا همراه بود و دمار از روزگار کارین درآورد. کارین در نهایت گیج شد و نتیجه را واگذار کرد.

فینال بازی Tekken 7 در مسابقات EVO 2017

بعد از دستیابی به نتیجه ۲-۱ به نفع توکیدو، بازی بعدی با چندین هادوکن از سمت او آغاز شد. اما پرتاب شدن او به کناره صفحه و فرار نه‌چندان موفقیت‌آمیزش وضعیت را برای او خراب کرد. البته توکیدو در نهایت پانک را گیر انداخت و با ضربات پا از او پذیرایی کرد و این پذیرایی تا پایان راند طول کشید. توکیدو در راند دوم هم به سراغ ضربات پا رفت و با مشت و لگد سر حریف‌اش خراب شد. البته پانک جلوی او کم نیاورد و باز یک Throw دیگر را روی او پیاده کرد. کارین بعد یک کامبو و Throw دیگر، آکوما را گوشه رینگ انداخت و آن‌قدر او را زد که ستاره‌ها دور سرش شروع به چرخیدن کردند. در این شرایط، یک کامبو و یک پرتاب کافی بود که آکوما را از گیجی دربیاورد و نقش زمین کند.

راند نهایی با یورش مبارز ژاپنی همراه بود و کارین حین کشیده شدن به سمت راست صفحه، نیمی از خط سلامت‌اش را از دست داد. اینجا بود که آکوما علاقه زیادی به آپرکات‌های EX نشان داد و کاراکتر بخت‌برگشته را دوبار به هوا پرتاب کرد. پانک که وضعیت را این‌طور دید V-Trigger را فعال کرد و آکوما را عقب راند. یک لگد کافی بود تا گارد توکیدو باز شود و یک Throw هم او را به آن‌طرف میدان بیندازد. به این‌ها آپرکات EX و ضربات پشت‌بندش را هم اضافه کنید که با یک پرتاب دیگر، خط سلامت دو طرف را تقریباً برابر کرد. توکیدو بار دیگر Throw شد و در عوض، همین فن را روی حریف‌اش هم پیاده کرد. این رقابت نزدیک با یک هادوکن آکومایی به پایان رسید و نتیجه ۳-۱ به نفع توکیدو شد.

فینال بازی Tekken 7 در مسابقات EVO 2017

خب، امتیازها ریست و سری دوم مبارزات آغاز شد. راند اول با حملات نتیجه‌بخش توکیدو شروع شد و گرفتار شدن پانک در کناره صفحه، او را گیج کرد و در نهایت آکوما توانست پرفکت شود! راند بعدی در میانه صفحه دنبال می‌شد و حریفان پای به پای هم می‌رفتند که آکوما با آپرکات و یک EX هوا به زمین، حریف را خاک کرد. در اولین راند بازی بعد، آکوما حال و حوصله‌ی درگیری را نداشت و انبوهی از گلوله‌های آتشین را به سمت کارین پرتاب کرد. او آن‌قدر از این فن استفاده کرد که به عبارتی شورش را درآورد. پرتاب شدن او به کناره‌ی صفحه پاسخ خوبی از سوی کارین بود؛ اما توکیدو با ضربات پا و یک EX، پرتاب و لگدهای چرخشی، بازی را به طرف دیگر زمین کشاند و با یک Throw، در حالی که خط سلامت‌اش نسبتاً پر بود، راند را برد. راند بعدی میزبان درگیری‌های نزدیک بود و پانک کمی بعد در گوشه‌ی رینگ درگیر دفاع کردن حملات پیاپی توکیدو شد. او با یکی-دو پرتاب نمودار سلامت آکوما را به وضع بحرانی رساند و با یک کامبو پیروز شد. راند سوم با ضربات متقابل شروع شد و آکوما پس از عقب افتادن، تا حدی خود را جمع‌وجور کرد. کارین گیج شد و Critical Art آکوما مانند صاعقه بر سرش فرود آمد و نتیجه ۲-۰ به نفع مبارز ژاپنی شد.

فینال بازی Tekken 7 در مسابقات EVO 2017

آکوما به سراغ هادوکن‌های‌اش رفت و اینجا بود که سرعت ضربات رد و بدل شده بالا رفت. در این میان، ضربه‌های بی‌نتیجه (Whiff) هم از طرفین سر زد. فعال شدن V-Trigger کارین و ضربات پشت‌بند آن کفه ترازو را به سمت او سنگین کرده بود که یک مشت سبک از سوی آکوما او را متوقف کرد و کلکسیونی از فن‌های مختلف را روانه‌اش ساخت؛ به‌ویژه آپرکاتی که راند را به پایان رساند. راند دوم با ضربات پا پی گرفته شد و آکوما در گوشه زمین سرگرم Throw‌ شدن بود؛ در حالی که نصف حریف‌اش رمق داشت. پانک با همین نمودار نسبتاً پر، در نهایت کار او را ساخت. راند نهایی با یک ضربه سبک و Throw از پانک شروع شد و بعد نظاره‌گر چندین ضربه بی‌ثمر از دو طرف بودیم. در این وضعیت، هادوکن آکوما به کارین برخورد کرد و بعد هم خود آکوما او را به باد کتک گرفت. پانک در پاسخ، دو آپرکات EX را تقدیم توکیدو کرد و سراغ V-Trigger و پرتاب کردن حریف رفت. فاصله مبارزان کم شد و یک گلوله‌ی آتشین ویژه از سوی آکوما، آسیب نسبتاً بالایی به کارین زد. در نهایت آپرکات آکوما توکیدوی ژاپنی را پیروز نهایی میدان کرد. او و پانک یکدیگر را در آغوش گرفتند و توکیدو با خستگی و در عین حال لبخند و آرامشی خاص، از پیروزی‌اش و کسب مقام اول ابراز خوشحالی و به تماشاچیان تعظیم کرد.

فینال بازی Tekken 7 در مسابقات EVO 2017

با این حساب، نتایج بازی استریت فایتر 5 در EVO 2017 از این قرار شد:

  • جایگاه اول: FOX|Tokido (آکوما)
  • جایگاه دوم: PG|Punk (کارین، نش)
  • جایگاه سوم: GGP|Kazunoko (کامی)
  • جایگاه چهارم: DNG|Itabashi Zangief (زانگیف)
  • جایگاه پنجم: Liquid|NuckleDu (گایل) و Moke (رشید)
  • جایگاه هفتم: SPY|Filipino Champ (دالسیم) و GRPT|MOV (چون لی)

 

بازی Tekken 7

دیدار فینال تکن 7 میان دو گیمر کره‌ای برگزار شد؛ FOX|JDCR با کاراکتر هیهاچی و FOX|Saint با‌ شخصیت جک 7. هیهاچی در راند اول با Juggle شدن از حریف‌اش عقب افتاد و در نهایت شکست خورد. او در راند دوم با مشت‌های پیاپی به جک 7 حمله کرد که با وجود دفاع‌های او کاری از پیش نبرد و عقب نشست. عقب‌نشینی او با یک ضربه سنگین جبران شد که البته بی‌پاسخ هم نبود. مبارزه پایاپای ادامه داشت که جک 7 با یکی دو ضربه سنگین و یک ضربه پا، دوباره پیروز شد. جک 7 در راند سوم Juggle شد و پس از آن نیمی از خط سلامت‌اش را از دست داد. جاخالی‌های هیهاچی و لگد سنگین‌اش او را به عقب راند و مبارزه با حفظ فاصله از دو طرف، ادامه یافت؛ تا اینکه زمان به پایان رسید و جک با نمودار بهترش پیروز شد.

بازی دوم در زمین شاد و کودکانه‌ی تکن آغاز شد که با جو مسابقات تضاد جالبی داشت. هیهاچی کارش را تهاجمی آغاز کرد؛ اما جک 7 ورق را برگرداند و باز او را میان زمین و هوا به باد کتک گرفت؛ تا جایی که به کناره زمین کشیده شد. هیهاچی نزدیک بود در آنجا یک مشت شارژشده را هم نوش جان کند که با جاخالی به موقع‌اش از آن نجات پیدا کرد و ضرباتی به حریف زد. البته جک باز هم پیروز میدان شد.

راند دوم آغاز شد؛ با یک جاخالی از سوی هیهاچی و اجرای یک کامبو روی حریف. بعد از آن ضربات دو طرف پی در پی دفع می‌شدند تا اینکه لگد سنگین پیرمرد، جک را نقش زمین کرد و Juggle شدن و چسبیدن به دیواره‌ی زمین هم به همراه آن آمدند. جک خودش را با ضربه‌ی سنگینی نجات داد؛ ولی باز هم میان زمین و آسمان گرفتار و نهایتاً ناک‌اوت شد. Juggle شدن دو طرف اتفاقی بود که در راند سوم پیش آمد؛ راندی که به نفع جک 7 به پایان رسید. مبارزه‌ی بعدی به کناره زمین کشیده شد و با وجود نزدیک بودن رقابت، باز هم جک پیروز شد.

JDCR که از باخت‌های پیاپی‌اش خسته شده بود، سراغ تغییر کاراکتر رفت و دراگانوف را انتخاب کرد. خب در راند اول بازی بعد، نتیجه جالب نبود و دراگانوف آن را با یک پرواز ناخوشایند آغاز کرد و عاقبت خودش را در کناره‌ی زمین یافت. سپس وضعیت کمی متعادل شد و او توانست با Juggle کردن، کمی از خجالت جک 7 دربیاید. قضیه این بار برای JDCR ختم به خیر و او با اختلاف نسبتاً خوبی پیروز شد. او راند بعد را به خوبی آغاز کرد، ولی کمی بعد کتک‌هایی را نوش جان کرد. مبارزه به شکلی نزدیک دنبال می‌شد و عاقبت جک 7 معلق در هوا نتیجه را واگذار کرد. به نظر می‌رسید که تغییر مبارز JDCR به دراگانوف به‌خوبی نتیجه داده است؛ هرچند راند سوم به نفع جک 7 تمام شد. راند بعد پرکشمکش برگزار شد که در نهایت دراگانوف از بخت بد شکست خورد. راند نهایی بازی سوم را هم Saint برد و امتیازها برای سری دوم رقابت‌ها ریست شد.

در سری دو و پس از چهار راند، JDCR پیروز میدان شد و یک امتیاز دریافت کرد. او در راندهای بعد هم عمل‌کرد خوبی را به نمایش گذاشت و نتیجه سری دوم مبارزات ۲-۰ به نفع او شد. JDCR سپس سه راند پیاپی را پیروز شد و سرانجام جایگاه نخست مسابقات را تصاحب کرد. ویدیوی بازی فینال تکن 7 را می‌توانید در ادامه تماشا کنید.

برای دانلود ویدیو از وب‌سایت آپارات اقدام کنید

در نهایت در تکن 7 نتایج زیر به دست آمد:

  • جایگاه اول: FOX|JDCR (دراگنوف، هیهاچی)
  • جایگاه دوم: FOX|Saint (جک-7)
  • جایگاه سوم: Knee (فنگ، استیو، برایان، دراگنوف، دویل جین)
  • جایگاه چهارم: Taisei (استیو)
  • جایگاه پنجم: JEOndding (ادی، لاکی، کلوئی) و Streamme|Anakin (جک-7)
  • جایگاه هفتم: Suiken (الیزا) و Yamasa|Take (کازومی، برایان)

دیگر نتایج مسابقات EVO 2017 را می‌توانید از سایت EventHubs و Smash.gg مشاهده کنید.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده