// سه شنبه, ۲۰ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۳۱

واکنش منتقدان به فیلم Transformers: The Last Knight - ترنسفورمرز: آخرین شوالیه

ترنسفورمرز: آخرین شوالیه، با استقبال ضعیفی از سوی منتقدان مواجه شده است. با زومجی و نگاهی به نظرات منتقدان نسبت به این فیلم همراه باشید.

فیلم Transformers: The Last Knight (ترنسفورمرز: آخرین شوالیه)، پنجمین فیلم سری ترنسفورمرز به کارگردانی مایکل بی و تهیه‌کنندگی کمپانی پارامونت، در تاریخ ۲۱ ژوئن ۲۰۱۷، یعنی ۳۱ خرداد امسال اکران شده است. در این فیلم که در ژانرهای اکشن، ماجرایی و علمی-تخیلی قرار می‌گیرد، بازیگرانی مثل آنتونی هاپیکنز، ایزابلا مونر، جرود کارمایکل، جاش دوهامل، لورا هادوک، مارک والبرگ، سانتیاگو کابررا و استنلی توچی ایفای نقش کرده‌اند.

در مدت کوتاهی که از اکران قسمت جدید ترنسفورمرز می‌گذرد، نقدهای بسیاری درباره‌ی آن نوشته‌اند که اغلب بسیار منفی هستند. وب‌سایت متاکریتیک از مجموع ۴۶ نقد، به این فیلم امتیاز بسیار پایین ۲۸ را داده است. در واقع این فیلم تنها دو نقد مثبت دریافت کرده و باقی نقدها متوسط یا ضعیف هستند. قبل از خواندن نقدها بد نیست نگاهی به خلاصه‌ی داستان ترنسفورمرز: آخرین شوالیه داشته باشیم.

فیلم ترنسفورمرز: آخرین شوالیه، داستان شکسته شدن قهرمان‌های اصلی مجموعه را روایت می‌کند. این فیلم تعریف جدیدی از آن چه که به یک شخص قهرمان می‌گوییم، ایجاد خواهد کرد. انسان‌ها و تبدیل شوندگان در جنگ هستند و اپتیموس پرایم آن‌ها را ترک کرده است. کلید نجات آینده در اسرار پنهان گذشتگان که به خاک سپرده شده و تاریخ پنهان اعضای تبدیل شوندگان بر روی زمین نهفته است. نجات زمین به اتحاد میان کید یگر، لرد انگلیسی و بامبل‌بی بستگی دارد، هرچند این اتحاد احتمالا ضعیف و سست خواهد بود و کمی بعید است رخ دهد.

Transformers: The Last Knight

در ادامه نظرات تعدادی از منتقدین مشهور درباره‌ی این فیلم را می‌خوانیم.

رابی کالین | تلگراف

۸۰ از ۱۰۰

اگر هنگام تماشای این فیلم تکنیک‌هایی که روی پرده‌ی سینما می‌بینید مبهوتتان نمی‌کند، پس حواستان جای دیگریست. این جلوه‌های ویژه کار بی را کیلومترها جلوتر از فیلم‌هایی مثل سریع و خشن، مردان ایکس: آخرالزمان و فیلم جدید تام کروز یعنی مومیایی قرار داده است.

ریچارد برودی | نیویورکر

۵۰ از ۱۰۰

بی‌سلیقگی مطلق تصاویر در فیلم بی و نگاه مبتذل و تجاری آن، به هیچ وجه قدرت تخیل وحشیانه‌ی آن‌ها را کاهش نمی‌دهد.

جاستین چانگ | لس‌آنجلس تایمز

۵۰ از ۱۰۰

اگر سه فیلمنامه‌نویس جدید فیلم (که جایگزین فیلمنامه‌نویس اصلی این سری، یعنی اهرن کروگر شده‌اند) به گونه‌ای بی‌نقص حساسیت جوانانه  ترنسفورمرز را حفظ کرده‌اند، اما حساسیت بصری بی در هر حال رشد کرده و به نقطه‌ای رسیده که شما را از سر خشم تسلیم خود می‌کند.

اریک کوهن | ایندی‌وایر

۵۰ از ۱۰۰

یک شلوغ‌کاری بی‌قید و حتی گستاخانه از انفجارهای سی جی آی، گفتگوهای سریع فیلم و هیولاهای آهنی درخشان که در جنگ‌های حماسی نابود می‌شوند. می‌شود گفت در واقع تا حدی هم سرگرم‌کننده است که با عصبانیت مضحک‌ترین فیلم سال را تماشا کنی که چطور راه خودش را می‌رود.

فرانک شک | هالیوود ریپورتر

۴۰ از ۱۰

این فیلم یک کار بی‌نظم شلوغ است اما از آنجایی که فیلم‌های قبلی این مجموعه هم همین‌طور بوده‌اند، به نظر نمی‌رسد مخاطبان خیلی اهمیتی به این موضوع بدهند.

Transformers: The Last Knight

مایکل فیلیپس | شیکاگو تریبون

۳۸ از ۱۰۰

این تعهد دائمی که همیشه از صحنه‌های پرانرژی اکشن استفاده شود، حتی اگر فقط مقداری آهن، تعدادی آهن دیگر یا انسان‌ها را کتک بزنند، هرگز با استقبال مواجه نمی‌شود. استفاده از تکنیک کراس-کاتینگ نشان می‌دهد که ادیتورها هماهنگی‌ها را از طریق پیام گروهی انجام داده‌اند!

استفانی مری | واشنگتن پست

۲۵ از ۱۰۰

تماشای ترنسفورمرز مثل نشستن در ماشینی است که در حالی که در گل گیر کرده، راننده‌اش گاز می‌دهد. صدا باعث می‌شود فکر کنید ماشین دارد حرکت می‌کند، اما تنها کاری که می‌کند حرکت درجای تایر‌هایش است.

برایان ترویت | یو اس ای تودی

۲۵ از ۱۰۰

حتی اگر شما عاشق روبات‌های فصایی باشید که در حالی که یکدیگر را کتک می‌زنند، شوخی‌های بی‌مزه می‌کنند، باز هم مجبورید دو ساعت و نیم دردناک را تحمل کنید، در حالی که بزرگترین مشکل نه نبودن طرح داستان، بلکه زیاد بودن تعداد آن است.

پیتر برادشاو | گاردین

۲۰ از ۱۰۰

به نظر می‌رسد که صحنه‌ی انفجار نهایی، به لحاظ بصری قصد رقابت با فیلم‌های مارول را دارد. اما فیلم‌های مارول هوشمندانه و سرگرم‌کننده‌اند.  ترنسفورمرزها چندان بهره‌ای از این دو فاکتور نبرده‌اند.

رولینگ استون | پیتر تراورس

۰ از ۱۰۰

ترنسفورمرز: آخرین شوالیه به معنای دقیق کلمه وحشتناک است. این فیلم بدترین فیلم این مجموعه تا به امروز است، دیگر خودتان حسابش را بکنید.

آیا شما دوستان زومجی این فیلم را دیده‌اید؟ خوشحال می‌شویم نظر شما را هم در این مورد بشنویم.

transformers: the last knight


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده