نویسنده: افشین پیروزی
// چهار شنبه, ۷ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۰۱

جدایی بنیان گذار استودیو سازنده بازی Dishonored

رافائل کولانتونیو، رییس استودیو آرکین، پس از ۱۸ سال فعالیت در این استودیو آن را ترک کرد.

استودیو آرکین با ساخت بازی‌هایی چون Dishonored و Prey شناخته می‌شود. حال در جدید‌ترین اخبار بازی، رافائل کولانتونیو، رییس و یکی از بنیان‌گذاران این استودیو، اعلام کرده که پس از ۱۸ سال فعالیت در آرکین از این استودیو جدا شده است. رافائل کولانتونیو این خبر را با انتشار مطلبی در سایت بتسدا اعلام کرد. متن پیام وی به شرح زیر است:

زمان آن فرا رسیده که از استودیو بروم و بتوانم زمان بیش‌تری را در کنار پسرم سپری کرده و به آینده‌ام فکر کنم. من این شانس را داشته‌ام که در کنار تعدادی از بهترین فعالان این صنعت حضور داشته باشم و فعالیت کنم و خوش‌شانس بودم که توانسته‌ام بخشی از ماجراجویی‌های استودیو آرکین باشم.

کولانتونیو همچنین در بخش دیگری از صحبت‌هایش اعلام کرد زمانی که زنیمکس در سال ۲۰۱۰ استودیو آرکین را خریداری کرد، این شانس را به آن‌ها داد که بتوانند به استودیویی بزرگ تبدیل شده و بازی‌های بزرگی برای بازارهای جهانی تولید کنند. رییس آرکین همچنین در بخش دیگری از بیانیه خود اعلام کرد که به هیچ‌وجه مشکلی با استودیو آرکین نداشته و دلیل جدایی‌اش، مسائل اینچنین نیستند:

من مشکلی با دیگر اعضای استودیو ندارم و دلیل جدایی‌ام مسائل اینچنینی نیستند. هاروی اسمیت، فردی که باهم بازی Dishonored را ساختیم، قرار است از این پس به امور شعبه آستین رسیدگی کند و شخصا هم تا زمانی که مدیریت جدید کاملا کار‌ها را برعهده نگرفته و به شرایط عادت نکرده، روی امور شعبه لیون نظارت خواهم داشت.

رافائل کولانتونیو از جمله افراد قدیمی صنعت بازی‌های ویدویی به شمار می‌رود و حتی پیش از تاسیس آرکین هم در کمپانی الکترونیک آرتز فعالیت داشت. با این حال وی اشاره‌ای به آینده‌اش نداشته و مشخص نیست که آیا قرار است مجددا فعالیتی در این صنعت داشته باشد یا خیر.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده