نویسنده: آرش عیاری
// چهار شنبه, ۲۹ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۱۵

سازنده Sniper Elite: امتیاز بازی‌ها و سایت متاکریتیک نامربوط و بی‌ارزش است

استودیو سازنده سری Sniper Elite اعتقاد دارد که نمره منتقدان و میانگین آن‌ها در سایت متاکریتیک اهمیتی برای آن‌ها ندارد؛ زیرا بازی آن‌ها فروش قوی دارد، باعث سوددهی شرکت شده و بازیکنان را نیز راضی کرده است. در ادامه با صحبت‌های مدیرعامل این استودیو همراه زومجی باشید.
Sniper Elite 3 اواسط سال ۲۰۱۴ میلادی به بازار عرضه شد و نمرات متوسطی دریافت کرد اما توانست با توجه به بودجه نسبتا پایین فروش خوبی را تجربه کرده و سود زیادی را نصیب استودیو رِبِیلیون کند. در مصاحبه‌ای که جِیسون کینگس‌لی، مدیرعامل استودیو سازنده این سری با وب‌سابت گیم‌اینداستری داشته عنوان کرده است که اهمیت زیادی به نمرات منتقدان نمی‌دهد و ترجیج می‌دهد مخاطبان خود را سرگرم کند.
میانگین نمرات متاکریتیک هیچ‌کسی را در اینجا اذیت نمی‌کند. خیلی رک بگویم، به نظر ما این نمرات نامربوط و بی‌ربط هستند. ما فقط روی طرز تفکر بازیکنان تمرکز می‌کنیم و امتیازی که آن‌ها به بازی می‌دهند اهمیت بیشتری نسبت به امتیازات منتقدان دارد. ما به کسانی اهمیت می‌دهیم که برای تجربه بازی پول خرج می‌کنند و ما خوشحال هستیم که توانسته‌ایم بازی سرگرم‌کننده برای آن‌ها تدارک ببینیم.
کینگس‌لی در ادامه افزود که از مشکلات نقد حرفه‌ای باز‌ی‌ها آگاه است اما گفت که منتقدان و میانگین نمرات آن‌ها حتما بیانگر احساس کلی بازیکنان نسبت به بازی نیست و برای استودیو رِبِیلیون قرار دادن بازی در برابر بازیکنان مهم‌تر از قرار دادن آن در مقابل منتقدان است.
به عنوان یک ناشر دیجیتال، بزرگ‌ترین ارزش برای ما دیدن شدن در سایت‌هایی مانند توییچ و یوتوب و بازیکنان معمولی است که بازی‌ آن‌ها در این وب‌سایت‌ها دیده می‌شود. این مقوله به شما اجازه می‌دهد تا با گیم‌پلی بازی آشنا شوید و تصمیم خود را مبنی بر خرید یا عدم خرید آن بگیرید.
در چند وقت اخیر صحبت‌های زیادی راجع به نمرات ناشی از نقدوبررسی منتقدان بازی‌های ویدیویی صورت گرفته است. برای مثال چند روز پیش وب‌سایت یوروگیمر طی بیانیه‌ای اعلام کرد که دیگر به بازی‌ها نمره نخواهد داد. این یک بحث جذاب است، البته این موضوع نیز واضح است که نمرات بازی‌ها و میانگین آن‌ها طرفدارانی نیز دارد ولی می‌توان به این موضوع از زاویه دیگری نیز نگاه کرد و آن‌ هم این است که به طور قطع هر کسی ذائقه‌ای دارد. نظر شما راجع به صحبت‌های کینگس‌لی درباره امتیازات بازی‌ها چیست؟ شما موافق دادن نمره بازی‌ها هستید یا مخالف آن؟ دیدگاه‌های خود را با زومجی در میان بگذارید. منبع: VG247


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده