نویسنده: آرش عیاری
// یکشنبه, ۲۶ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۳۰

فروش ۱۰۰ هزار دستگاه از نسخه آزمایشی هدست واقعیت مجازی آکیولوس ریفت

واقعیت مجازی حالا بیشتر از هر زمانی به تولید انبوه و یک تکنولوژی قابل لمس تبدیل شده است. مدیرعامل شرکت آکیولوس در توییتر خود اعلام کرد که این شرکت ۱۰۰ هزار دستگاه از نسخه مخصوص توسعه‌دهندگان این هدست واقعیت مجازی را به فروش رسانده است. با زومجی همراه باشید.

واقعیت مجازی یکی از بازارهای نوظهور است و هدست واقعیت مجازی شرکت آکیولوس یکی از بهترین نمونه‌های این تکنولوژی است.  شرکت‌های بزرگ دیگری مانند مایکروسافت، سونی و اِل‌جی قصد دارند تا سهمی از این بازار نوظهور و روبه‌رشد داشته باشند. این در حالی است که برِندان ایریب، مدیرعامل شرکت آکیولوس در صفحه توییتر خود اعلام کرد که ‍۱۰۰ هزار دستگاه از نسخه دوم مخصوص توسعه‌دهندگان این هدست واقعیت مجازی به فروش رفته است.

البته این نکته را باید مدنظر داشت که این رقم فروش بیانگر این نیست که تمام این هدست‌های فروخته شده به دست توسعه‌دهندگان رسیده است و بیشتر این تعداد را بازیکنان و علاقه‌مندانی تشکیل داده‌اند که علاقه داشتند تا پیش از عرضه رسمی آکیولوس ریفت، آن را تجربه کنند. نسخه دوم مخصوص توسعه‌دهندگان هدست واقعیت مجازی آکیولوس ریفت ماه مارس سال گذشته میلادی برای پیش‌فروش گذاشته شد و از آن تاریخ تا به این‌جا به یک استاندارد برای این صنعت و تکنولوژی نوظهور تبدیل شده است. هنوز تاریخ دقیقی برای عرضه عمومی این هدست واقعیت مجازی مطرح نشده است اما گزارش‌ها حاکی از این است که آکیولوس‌ ریفت ماه آپریل سال ۲۰۱۵ (فروردین و اردیبهشت ۱۳۹۴)‌ به صورت عمومی عرضه خواهد شد. از زمان معرفی این هدست واقعیت مجازی مدت زمان زیادی می‌گذرد و می‌توانیم در آینده‌ای نزدیک منتظر عرضه نسخه نهایی آن باشیم. البته باید این را نیز به خاطر داشته باشیم که قیمت نهایی این محصول نیز می‌تواند تاثیر بسزایی در موفقیت یا عدم موفقیت آن داشته باشد. نظر شما راجع به تکنولوژی واقعیت مجازی چیست‌؟ آیا این تکنولوژی می‌تواند به جایگاه مستحکمی در بازی‌های ویدیویی دست پیدا کند و در آخر شما حاضر به صرف چه هزینه‌ای برای این هدست واقعیت مجازی هستید؟ دیدگاه‌های خود را با زومجی در میان بگذارید. منبع: Segmentnext


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده