فیل اسپنسر: قصد نداریم تریلر بازی های جدید ایکس باکس را چند سال قبل از انتشار نمایش دهیم
مایکروسافت امسال در نمایشگاه E3 2017 کنفرانس خبری قدرتمندی داشت. این کمپانی چندین بازی نوید دهنده و موردانتظار را به نمایش گذاشت: از بازیهای AAA مانند بازی Forza Motorsport 7، بازی Sea of Thieves و بازی State of Decay 2 گرفته تا بازیهای کوچکتر مانند بازی The Last Night، بازی Ori and the Will of the Wisp، بازی Cuphead و بازی Ashen که تمامی آنها یا انحصاری کنسولی یا انحصار زمانی ایکسباکس وان بودند. همچنین اعلام شد که بازیهای ایکسباکس اورجینال با استفاده از قابلیت backwards compatibility برای ایکسباکس وان عرضه خواهند شد.
با این حال یکی از بزرگترین انتقادها به عملکرد مایکروسافت در E3 امسال به عدم وجود بازیهای انحصاری AAA بزرگ باز میگشت که موجب فروش بیشتر کنسول میشود. به جز بازی Forza 7، هیچ بازی ایکس باکس حاضر دیگری در نمایشگاه شامل دسته مذکور نمیشد. با این حال فیل اسپنسر، مدیر ایکسباکس، صدای طرفداران و انتقادات آنها پیرامون عدم وجود بازیهای مذکور را شنید و گفته است که مایکروسافت تنها بازیهایی را که در ۱۸ ماه آتی برای ایکسباکس وان عرضه میشوند را معرفی کرده است.
علاوه بر این، اسپنسر به طرفداران اطمینان داد که خود و تیمش در این زمینه سرمایه گذاری کردهاند و در واقع اخیرا یکسری موارد کلید خورده است و با وجود اینکه این موارد از دیدگاه یک مدیر روابط عمومی میتوانند به سادگی یک تریلر دریافت کرده و در نمایشگاه به نمایش در بیایند، وی علاقهای به انجام این کار ندارد. به عبارتی دیگر، اسپنسر قصد ندارد بازیهایی که هنوز چندین سال تا عرضه آنها زمان باقی مانده را نمایش دهد.
اسپنسر در مصاحبه با کانال یوتیوب Waypoint اظهار داشت:
اسپنسر میگوید هنگامی که سه سال پیش کار کنونیاش را آغاز کرد، سخت افزار تمرکز بزرگی برای تیم بود و او معتقد بود که هنوز میتوان کارهای بیشتری در این زمینه انجام داد. حال که ایکسباکس وان اس عرضه شده و ایکس باکس وان ایکس هم در ماههای آتی عرضه خواهد شد، اسپنسر از دیدگاه سخت افزاری کمپانی راضی است. اما سخت افزار خوب بدون عرضه بازی به صورت پیوسته چه خاصیتی دارد؟ این نکته یکی از بزرگترین انتقاداتی است که هنگام بحث در مورد ایکسباکس وان ایکس مطرح میشود و موردی است که اسپنسر کاملا از آن مطلع است.
طبق گفته مدیر ایکسباکس، سرمایه گذاری برای تولید بازی هم برای مایکروسافت مهم است. علاوه بر این، تیم متوجه نیاز موجود برای سرمایه گذاری پیرامون محتوای در زمینه بازی شده است. اسپنسر در این رابطه میگوید: