// شنبه, ۲۵ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۲۰

سونی رسما تایید کرد: پلی‌استیشن 4 صدرنشین فروش ماه ژانویه بوده است

مایکروسافت ساعتی پیش اعلام کرد کنسول ایکس‌باکس وان در بخش نرم‌افزار عملکرد رضایت ‌بخشی داشته است، حال سونی و گروه آماری NPD در آمار جدید خود اعلام کردند کنسول پلی‌استیشن 4 در صدر فروش کنسول‌ها قرار دارد. برای جزئیات بیشتر با زومجی همراه باشید.
سونی اعلام کرد:
پلی استیشن ۴ به صدر جدول فروش ماه ژانویه بازگشته و ما صدرنشینی را طبق آمار ان‌پی‌دی ادامه می دهیم. از ماه نوامبر ۲۰۱۳ تا به امروز، سونی بیش از ۱۸.۵ میلیون کنسول پلی‌استیشن 4 و ۸۱.۸ میلیون نسخه نرم‌افزار فروخته است.
این خبر ناامید‌کننده‌ای برای مایکروسافت است. هرچند مایکروسافت قیمت کنسول  ایکس‌باکس وان خود را از هفته اول ژانویه ۵۰ دلار کاهش داده و به ۳۵۰ دلار رسانده است. باید در نظر گرفت که هردو کنسول ۱۵ ماه است که عرضه شده‌اند و ایکس‌باکس تنها در دوماه نوامبر و دسامبر ۲۰۱۴ توانسته از پلی استیشن 4 پیشی بگیرد. نینتندو آمار فروش خود را به ان‌پی‌دی هنوز گزارش نکرده است. در رابطه با آمار دقیق فروش کنسول‌ها باید منتظر سایر شرکت ها ماند. dying_light بازی Dying Light حاکم ماه ژانویه در جدول فروش بازی‌ها است. این بازی با فروش فوق‌العاده خود در هفته‌های اخیر توانسته باعث سقوط بازی محبوب Call of Duty: Advanced Warfare به رده دوم شود. البته باید در نظر  داشت که اثر بهتر دیگری در ژانویه منتشر نشده است. تحلیلگر ان‌پی‌دی لیم کالاهان افزود:
در ژانویه ۲۰۱۵، بازی Dying Light رکورد سریع ترین فروش در ماه اول در سبک ترس و بقا را بدست آورد. رکورد قبلی در ماه اکتبر ۲۰۱۴ توسط بازی The Evil Within ثبت شده بود.
لیست پرفروش‌ترین بازی‌های ژانویه:
  1. Dying Light
  2. Call of Duty: Advanced Warfare
  3. Grand Theft Auto 5
  4. Minecraft
  5. NBA 2K15
  6. Super Smash Bros
  7. Far Cry 4
  8. Madden NFL 15
  9. Destiny
  10. FIFA 15
فروش بازی‌ها در ژانویه‌ ۲۰۱۵ نسبت به ژانویه ۲۰۱۴، ۲۰۰ درصد افزایش یافته. در این بین بازی Dying Light بیشترین فروش را به خود اختصاص داده است. کنترلر ایکس باکس وان و پلی استیشن ۴ آمار کلی مجموع فروش بازار بازی‌های ویدیویی در ماه ژانویه و در منطقه‌ی آمریکای شمالی به ۶۲۵.۷ میلیون دلار رسید که با توجه به رقم ۶۶۲.۱ میلیون دلاری سال ۲۰۱۴، ۵ درصد کاهش داشته است. دلیل این کاهش ۵ درصدی کم شدن خرید کنسول‌ها است. باتوجه به زمان عرضه نسل هشتم می توان این کاهش را منطقی دانست. فروش سخت افزار نیز با سقوط ۲۳ درصدی از۲۳۹.۶ میلیون دلار در سال ۲۰۱۴ به رقم ۱۸۵.۵ میلیون دلاری سال ۲۰۱۵ رسیده است. پلی‌استیشن ۴ و ایکس‌باکس وان ۲۲ درصد کاهش فروش سالانه داشتند. دو کنسول پلی‌استیشن ۳ و ایکس‌باکس ۳۶۰ نیز با کاهشی ۳۵ درصدی روبرو شدند. فروش نرم‌افزار با ۵ درصد افزایش از رقم ۲۳۱.۲ میلیون دلار به ۲۴۲.۳ میلیون دلار رسید. در آخر گزارش‌های  ان‌پی‌دی، محصولات پخش شده برای خرده فروش‌ها را پوشش می دهد و با توجه با این موضوع شاهد حذف آمار فروش بازی‌های دیجیتالی هستیم. به همین دلیل نمی‌توان فقط با توجه به آمار ان‌پی‌دی تصمیمی نهایی در رابطه با فروش بازی‌ها گرفت. منبع: VG247


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده