هفتهنامه - قسمت دهم | از اخبار Just Cause 3 تاسریال جنجالی Better Call Saul
به دهمین قسمت هفتهنامه رسیدیم و از این بابت بسیار خوشحالیم. امیدواریم شما نیز از این بخش راضی بوده باشید. هفتهی گذشته با توجه به تعدد اخبار و مقالات زومجی، شلوغترین هفته در چند وقت اخیر بود. اخبار و حواشی صنعت گیم در این روزها گرم و هیجانانگیز است.
بعد از مدت زیادی که دارندگان پلتفرم
رایانههای شخصی
برای انتشار بازی GTA V منتظر ماندند و
راکاستار
بالاخره تاریخ انتشار بازی را مشخص کرد، همه منتظر بودند تا ببینند این بازی از لحاظ بصری چقدر میتواند از پتانسیل PC استفاده کند و حالا خبرهایی مبنی بر
تنظیمات پیشرفتهی گرافیکی برای این بازی
به گوش میرسد. ضمن اینکه تا به امروز نه راکستار نه AMD ، هیچکدام در رابطه با اینکه این بازی از فناوری Mantle شرکت AMD که آن را با همکاری سازندهی بازی Battlefield یعنی
دایس
ساخته است، پشتیبانی میکند یا خیر، سخنی نگفتهاند. حدس و گمانها همچنان ادامه دارد ولی هنوز به شکل رسمی هیچ خبری تایید نشده است. در هفتهای که گذشت رئیس استودیوی اسلجهمر سازندهی بازی Call of Duty: Advanced Warfare،
اطلاعات شنیدنیای در رابطه با آینده سری Call of Duty
در اختیار علاقه مندان قرار داد. وقتی که از او پرسیده شد که آیا
اسلجهمر
بر روی ساخت ریمستری از نسخههای پیشین این سری کار میکند یا نه او آرزوی خیلیها را نقش بر آب کرد! بر طبق گفتههای او این استودیو بر روی هیچ کدام از نسخههای ریمستر کار نمیکند. مشخص نیست آیا استودیویهای دیگر این کار را انجام میدهند یا خیر، اما اسلجهمر در حال حاضر تمرکزش را بر روی ساخت محتواهای قابل دانلود گذاشته است. طبق گزارشهای
وال استریت ژورنال
، نینتندو در حال همکاری با سرویس پخش آنلاین نتفلیکس برای
ساخت یک سریال بر اساس بازی The Legend of Zelda
است. خبرگزاری وال استریت ژورنال طبق گفتههای یک منبع آگاه این خبر را منتشر و در گزارش خود اضافه کرده این سریال قرار است یک Game of Thrones برای خانوادهها باشد. اگر واقعاً سریال در دست ساخت باشد، بر روی جنبههای اکشن بازی The Legend of Zelda تمرکز خواهد کرد و عاری از هرگونه محتوای غیراخلاقی خواهد بود.
اولین بروزرسانی کنسول ایکسباکس وان در سال ۲۰۱۵
این ماه منتشر میشود و تغییرات زیادی را به همراه خواهد داشت. این بروزرسانی شامل
بهبودهای کنترلر، شبکههای بازی، بروزرسانیها چت گروهی، پیشزمینههای شخصیسازی شده و شفافیت کاشیها و ... است. استودیو Haemimont سازنده سری بازی استراتژی و شهرسازی Tropico،
. این بازی Victor Vran نام دارد و در سبک و سیاقی مانند بازی دیابلو خواهد بود. Victor Vran جدیدترین ساخته استودیو Haemimont است که سبک آن اکشن/نقشآفرینی است و مضمون کلی آن درباره شکار و کشتن هیولاها است. این بازی ماه می سال جاری میلادی (اردیبهشت و خرداد ۱۳۹۳) از طریق فروشگاه استیم عرضه خواهد شد. طبق اعلام استودیو سازنده بازی، علاقهمندان میتوانند به محض انتشار این بازی در بخش دسترسی سریع استیم، قسمت اول آن را پیش از عرضه بازی تجربه کنند.
Uncharted 4 یکی از موردانتظارترین بازیهای سال ۲۰۱۵ است که بیشتر محبوبیت خود را مدیون جلوههای بصری ویژهاش است. طراح ارشد شخصیتهای Uncharted 4: A Thieves End
اعتقاد دارد که گرافیک این بازی بسیار نزدیک به فیلمهای کامپیوتری و سینمایی
است. Uncharted 4: A Thief’s End تاریخ نامشخصی در سال ۲۰۱۵ به صورت انحصاری برای پلیاستیشن 4 منتشر خواهد شد.
بِرَد واردِل
، مدیرعامل کمپانی
اِستارداک
(Stardock )، یکی از بزرگترین مجموعهها برای ساخت نرمافزار بازیهای رایانهای،
میشود. واردِل در صحبتهای خود گفت زمانی که کاربران کیفیت بازیها را روی
دایرکتایکس ۱۲
مشاهده کنند، دیگر نمیتوانند بازیهایی که روی دایرکتایکس ۱۱ اجرا میشود را ببینند. بیشترین تفاوتی که دایرکتایکس ۱۲ ایجاد میکند در شیوهی نورپردازی بازیها است و با این خصوصیت میتوان صدها منبع نور را در آن واحد پردازش کرد. کارتهای گرافیکی انویدیا و ایامدی توانایی انجام این کار با دایرکتایکس ۱۲ را دارند و با آنها میتوان کارهای بیشتری را در زمینهی گرافیکی نسبت به گذشته انجام داد. با توجه به آمار بدست آمده به نظر میرسد که نسخه آزمایشی Battlefield Hardline به شدت در میان جوامع گیمری محبوب شده، چرا که تا
به حال ۵ میلیون نفر اقدام به امتحان آن کردهاند
. اگر بخواهیم به این مسئله به صورت کلی نگاه کنیم، نسخه آزمایشی Destiny که یکی از بزرگترین IP های کنسولها بود، توانست ۴.۶ میلیون بازیکن را به خود جذب کند. البته این را هم در نظر داشته باشید که Battlefield Hardline از دو مزیت بهره میبرد، یکی نسخه PC و دیگری داشتن پشتوانه یک مجموعهی بزرگ.
برخلاف شایعاتی که مبنی بر منتفی شدن ساخت بازی Homefront: The Revolution به گوش میرسد،
موریس تَن
، مدیر ارتباطات استودیو
دامبوستِر
(شعبهی سابق بریتانیا کرایتک)،
این خبر را رد و اعلام کرد روند ساخت بازی در حال پیشروی
است. Homefront: The Revolution ابتدا در سال ۲۰۱۴ و توسط کمپانی
تیاِچکیو
(THQ) معرفی شد. پس از ورشکستهشدن این کمپانی، کرایتک حقامتیاز این بازی را از تیاچکیو خرید و روند تولید بازی را در دست گرفت. با این حال کرایتک اواخر سال ۲۰۱۴ با مشکلات مالی زیادی رو به رو شد و حقامتیاز این بازی را به کمپانی
دیپ سیلور
فروخت. Homefront: The Revolution هماکنون توسط استودیو دامبوستر در دست تولید قرار دارد. بعد از ماهها گمانهزنی بالاخره اسپینآف سریال «بریکنگ بد» یعنی «بهتره با ساول تماس بگیری» (Better Call Saul) از راه رسیده و اپیزود اول سریال هم در سرتاسر امریکا و شبکهی نتفلیکس پخش شد. به همین مناسبت وینس گلیگان و باب اودنکیرک از خط زمانی سریال Better Call Saul
. به طرفداران گفته شده چشمهایشان را در هنگام تماشای این اسپینآف باز کنند، چون سریال سرشار از اشارات به نکات برجستهی «برکینگ بد» است. این سریال یکی از موردبحثترین سریالهای این چند وقت اخیر خواهد بود. به زودی زومجی هم نگاهی عمیق به این سریال خواهد داشت. در هفتهای که گذشت بزرگترین مراسم سالانهی
جوایز فیلمهای سینمایی بریتانیا، بفتا، به پایان رسید
. مراسمی که برای فیلمهایی مثل «هتل بزرگ بوداپست»، «پسرانگی»، «شلاقزن»، «غرور» و «نظریهی همهچیز» خیلی خوب به پایان رسید و دو جین جایزهی تازه به سبد افتخارات این آثار اضافه کرد. مطابق انتظار فیلم پسرانگی (Boyhood) برندهی جایزهی بهترین فیلم در این مراسم شد.
شرکت
الکترونیک آرتز
میگوید
نسخه بعدی Titanfall تنها یک انحصاری برای کنسول ایکسباکس وان نخواهد بود
و حرفهای بیشتری برای گفتن دارد. نسخه اول بازی Titanfall در مارس سال ۲۰۱۴ برای کنسولهای ایکسباکس و رایانههای شخصی منتشر شد. مدت زیادی است که شایعات فراوانی در رابطه با نسخه بعدی این بازی، بر سر زبانها است. پیش از این
وینس زمپلا از عرضه بازی بر روی شبکه استیم اطلاع داده بود
و از طرفی
جزئیات جدیدی از ساخت یک بازی دراستودیوی ریسپاون اینترتینمنت را بیان کرد.
سرانجام پس از کش و قوسها و شایعات فراوان پیرامون آیندهی سری فیلمهای Spider-Man،
سونی
و
مارول
بر سر ساخت سری جدید اینبار در دنیای فیلمهای استودیوهای مارول(هالک، مرد آهنی، ثور و …) به توافق رسمی رسیدند.
طبق توافق صورت گرفته بین سونی و مارول
، شخصیت
اسپایدرمن
، ابتدا در یکی از فیلمهای پیش روی مارول حضور پیدا خواهد کرد و سپس در فیلم اختصاصی خود ایفای نقش میکند.
کمپولشن گیمز
(Compulsion Games) که پیش از این ساخت بازی Contrast را در کارنامه خود دارد،
عکسهای هنری جدید را از پروژه بعدی خود
منتشر کرد. بعد از عرضه Contrast در سال ۲۰۱۳، خبری از این استودیو در دسترس نبود. اما امروز میدانیم که آنها در این مدت بیکار نبودهاند.
به تازگی
ویدیوی سینمایی بسیار جذاب و دیدنی از بازی مبارزهای Tekken 7
منتشر شده است.
بندای نامکو
(Bandai Namco) ویدئوی سینماتیکی را منتشر کرده است که در هنگام شروع نسخه آرکید Tekken 7 به نمایش در میآید. این ویدئو، یک نمایش فوق العاده هیجان انگیز است که شما را به وجد خواهد آورد. همچنین
تصاویر جدید Tekken 7، شخصیت شاهین را در زمان مبارزه
نشان میدهد.
نتایج اولیه تستهای دایرکتایکس ۱۲ منتشر شد
. این نتایج، عملکرد فوق العادهای را نشان میدهند که حتی باور کردن آن را مشکل میسازد! بدون بیان هرگونه جزئیات تخصصی، و در بیانی ساده، باید گفت دایرکتایکس ۱۲ عملکرد کارت گرافیکهای شرکت
ایامدی
(AMD) را در حدود ۴۰۰ درصد، و عملکرد کارت گرافیکهای شرکت
انویدیا
را در حدود ۱۵۰ درصد افزایش میدهد. استودیوی
بتسدا
در وبلاگ رسمی خود تأیید کرد که
اولین کنفرانس E3 را خود را در نمایشگاه امسال
که در تاریخ ۱۶ ژوئن (۲۶ خرداد ۹۴) آغاز به کار میکند، برگزار خواهد کرد. بتسدا هیچ سرنخی برای اعلامیههای خود در این کنفرانس ارائه نکرده اما چون این اولین بار است که این شرکت تصمیم گرفته یک کنفرانس اختصاصی برگزار کند، احتمال یک معرفی بزرگ از طرف آنها میرود. مورد انتظارترین بازیای که همه امید دارند در E3 2015 رونمایی شود، Fallout 4 است. در حال حاضر بزرگترین نگرانی طرفداران بازی The Order: 1886
مدت زمان به اتمام رساندن بخش داستانی این بازی
است. طی مصاحبهی اخیری که با
دانا جان
، کارگردان بازی The Order: 1886 انجام شده، وی گفته مدت زمان به اتمام رساندن بخش داستانی به طور متوسط بیشتر از بازیهای سومشخص و شوتر دیگر است، با این حال مدت زمان به اتمام رساندن بازی به تواناییهای بازیکن و آشنا بودن آنها با این سبک بستگی دارد. همچنین
تصاویری بسیار زیبا از روند این بازی
در هفتهی گذشته منتشر شد. ممکن است
این روزها بازی Banjo Kazooie را فراموش کرده باشد، اما طرفداران این سری میتوانند منتظر بازی جدیدی باشند که شباهتهای زیادی به این سری قدیمی دارد. اعضای سابق و قدیمی استودیو
رِیر
(Rare)، یکی از استودیوهای تراز اول مایکروسافت اخیرا از این استودیو جدا شدهاند و
استودیو مستقل جدیدی را با نام پِلیتونیک گیمز (Playtonic Games)
تشکیل دادند.
وسعت و پیچیدگی لازم در بازیهایی مانند
یکی از ارکان اصلی آنها است و براساس صحبتهای تهیهکننده این بازی،
دنیای Bloodborne هم بسیار وسیع و پیچیده
است. خالق Bloodborne، هیدتاکی میازاکی یکی از بزرگترین بازیسازان صنعت سرگرمی است. وی خالق بازیهایی مانند Demon’s Souls و Dark Souls است و از زمان پایان یافتن مراحل ساخت قسمت اول Dark Soul’s، کار ساخت Bloodborne را آغاز کرد. در حالی که From Software کار تولید این عنوان را برعهده دارد، اما استودیوی ژاپن سونی نیز در ساخت و توسعهی این عنوان با استودیو اصلی همکاری می کند. این همکاری بزرگ میتواند نتایج به مراتب قابل قبولتری را برای هواداران در پی داشته باشد. شما همچنین میتوانید
را هم از طریق وبسایت زومجی مطالعه کنید. تمرکز سازندگان بازی The Witcher 3: Wild Hunt نه تنها روی داستان و پرورش شخصیتهای بازی است، بلکه بخش عظیمی از کار آنها را تولید زندگی وحشی و محیطهای قابلباور در این بازی تشکیل داده است.
طی مصاحبهی اخیری که با جوناس مَتسون از استودیو
سیدی پِراجکت رِد
انجام شده، وی گفت در The Witcher 3: Wild Hunt هر منطقه حداقل دارای یک نوع موجود اختصاصی است. سازندگان بازی مبارزهای Mortal Kombat X در خبری اعلام کردند
بازیکنان در این قسمت به لباسها و حالات بیشتری برای شخصیتها
نسبت به قسمت قبل دسترسی دارند. ضمن اینکه در روزهای گذشته
برایان گودمَن
مدیر اجرایی استودیو
نِدِرریِلم
(NetherRealm) در جواب پرسشی از
احتمال معرفی سیستم پرداخت درونبرنامه برای بازی مورتال کامبت X
پرده برداشت. با این حساب می توان گفت احتمالا می توانیم این سیستم را در بخش سفارشی کردن شخصیتها ببینیم. گرچه بازی Mass Effect 4 هنوز به صورت رسمی معرفی نشده، اما تا به حال اطلاعات زیادی از این بازی منتشر شده است. در همین راستا مدیرتولید Mass Effect 4 امروز اعلام کرد
هم وجود خواهد داشت. کمپانی
اِلِکترونیک آرتز
در حال حاضر مشغول استخدام افراد جدید برای تولید بخش آنلاین این بازی است. هنوز مشخص نیست بخش آنلاین و چندنفره بازی به چه شکل خواهد بود، اما بخش چندنفره Mass Effect 3 به خوبی مورد توجه طرفداران این بازی قرار گرفت.
کمپانی
یوبیسافت
در طی کنفرانسی ا
ز آمار و ارقام مالی خود برای سه ماه گذشته
رونمایی کرد و همچنین از برنامههای خود برای سال میلادی پیش رو سخن گفت. طبق گفتههای
یوبیسافت
ده میلیون نسخه از دو بازی Assassin’s Creed Unity و Assassin’s Creed Rogue با هم توزیع شده است. آنها همچنین قصد دارند تا در ماه می (اردیبهشت-خرداد) اطلاعات بیشتری در رابطه با ۵ بازی بزرگ و جدید خود ارائه خواهد کرد.
یوبیسافت
همچنین اعلام کرد که فیلم سینمایی Assassin’s Creed که پیش از این در محفلهای مختلف زیاد مورد بحث قرار گرفته بود، بالاخره
چراغ سبز را دریافت کرده و در مرحله تولید
قرار دارد. طبق گفتههای استودیوی
کریستال داینامیکس
بازی Rise of the Tomb Raider ظاهرا
خواهد شد.
برایان هورتن،
کارگردان این بازی امروز در طی مصاحبهای اطلاعات جدیدی از بازی منتشر کرد و در بین آنها اشاره شد که عناصر ماوراءالطبیعه در بازی حضور خواهد داشت و توجه شما را جلب خواهد کرد. متاسفانه اطلاعات روشن کنندهتری در این رابطه داده نشد. بازی Rise of the Tomb Raider قرار است به عنوان انحصاری زمانی برای پلتفرمهای ایکسباکس وان و ایکسباکس 360 در سال پیش رو عرضه شود. پس از آن پلتفرمهای بیشتری به عنوان میزبان رونمایی خواهد شد که احتملا پلیاستیشن 4 و رایانههای شخصی جزو آنها هستند. به تازگی
اولین تریلر بازی Just Cause 3 منتشر و تاریخ عرضهی آن
نیز مشخص شد. در این تریلر انفجار، آتش و دود حرف اول را میزنند و آهنگ گوشنوازی از دههی نود با نام Firestarter در پیشزمینه در حال پخش است. در انتها نیز
ریکو رودریگز
، شخصیت اصلی بازی با لباس پرندهی جدیدش خودنمایی میکند. بد نیست نگاهی هم به مطالب منتشر شده در زومجی بیندازید:
برترین بازی های انحصاری کنسول پلیاستیشن 3 (قسمت اول)
برترین بازی های انحصاری کنسول پلیاستیشن 3 (قسمت دوم)
معرفی بازی 2048: یک پازل دوستداشتنی و جذاب
با این ابزارها و گجتها بهینهتر بازی کنید
بررسی بازی موبایل Little Big City
معرفی بازی موبایل ZigZag: زیگزاگ روی سایهروشنِ آبی
گیشه: معرفی فیلم UNDER THE SKIN
بررسی بازی GAME OF THRONES: EPISODE 2: THE LOST LORDS
امیدواریم از عملکرد تیم زومجی در هفتهای که گذشت راضی بوده باشید. ما را در جریان نظرات و انتقادات خود بگذارید. ممنون!
تهیه شده در زومجی