نویسنده: کیان کاظمی
// یکشنبه, ۷ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۳۱

تشخیص کامل فضای اتاق به هدست واقعیت مجازی آکیولس ریفت افزوده شد

نسخه جدید برنامه آکیولس امکان ردیابی کامل فضای اتاق را به هدست واقعیت مجازی آکیولس ریفت افزوده است.

یکی از محدودیت‌های هدست واقعیت مجازی آکیولس ریفت به عدم امکان تشخیص کامل فضای اتاق باز می‌گشت؛ اما به تازگی مطلع شدیم که نسخه 1.15 نرم‌افزار آکیولس این کمبود را برطرف کرده است. نسخه جدید این برنامه واقعیت مجازی قابلیت تشخیص کامل فضای اتاق را به همراه بهبود ردیابی با سه سنسور به هدست اضافه کرده که مورد دوم برای گرفتن مقیاس اتاق ضروری است.

ردیابی ۳۶۰ درجه کامل تا وقتی که شما به سه سنسور آکیولس دسترسی داشتید، از نسخه 1.14 امکان‌پذیر بود؛ اما در فاز آزمایشی به سر می‌برد. ردیابی ۳۶۰ درجه با دو سنسور نیز همچنان در فاز آزمایشی است و به همین علت امکان ردیابی فضای اتاق با دو سنسور وجود ندارد.

پوشش دادن فضای اتاق به کاربر امکان حرکت در محیط و تشخیص کامل تمامی حرکات در تمامی جهت‌ها را در داخل برنامه واقعیت مجازی می‌دهد. تعداد کمی بازی جالب توجه برای آکیولس وجود دارد که از قابلیت ردیابی کامل اتاق پشتیبانی می‌کنند که از آن‌ها می‌توان به بازی Rec Room، بازی Onward و بازی Arizona Sunshine اشاره کرد. هدست HTC Vive از همان ابتدا به قابلیت ردیابی فضای اتاق با سنسورهایش مجهز بود؛ اما تکنولوژی به‌کاررفته در آن، گران‌ترین مورد موجود برای مصرف‌کنندگان محسوب می‌شود.

هدست آکیولس ریفت همراه با دو سنسور و کنترلرهای تاچ به قیمت ۶۰۰ دلار به فروش می‌رسد. افرادی که قصد استفاده از قابلیت تشخیص فضای اتاق را دارند بایستی یک سنسور اضافی هم خریداری کنند که حدود ۶۰ دلار قیمت دارد.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده