فامیتو اوئدا از پروژه بعدی خود میگوید
در جریان کنفرانس خبری نوردیک گیمز، فامیتو اوئدا، خالق بازیهایی خاص نظیر بازی Shadow of The Colossus، در مورد ساختههای خود و استایل داستانسرایی خاصی که در اختیار دارند، سخن گفته و در ادامه، صحبتهای خیلی کوتاهی در مورد پروژهی بعدی خود انجام داده است.
طبق جدیدترین اخبار بازی، وی در آغاز در مورد نحوه ورود خود به کمپانی سونی و ساخت بازی Ico سخن گفت. وی در ابتدا قصد داشته تا این بازی را بهتنهایی توسعه دهد؛ ولی پساندازی در اختیار نداشته است. در ادامه اوئدا به عنوان طراح عکس روی سیدیهای بازی در کمپانی سونی استخدام میشود و زمانی که سرپرستهای وی در مورد پروژهاش میشنوند، به اوئدا پیشنهاد میدهند که در داخل کمپانی مشغول به توسعه بازی خود شود.
زمانی که بحث ساخت پروژههای جدید شد، فامیتو اوئدا به این نکته اشاره کرد که معمولا زمان زیادی را صرف خلق یک تصویر ذهنی ایدهآل میکند و سپس در ادامه، داستان بازی را بر اساس تصویری که طراحی کرده است، مینویسد. اوئدا از روشهای ذکر شده برای خلق بازی Ico و بازی The Last Guardian استفاده کرده است. در مورد بازی Ico، عکسی که اوئدا طراحی کرده بود پسرک کوچکی را به تصویر میکشید که دست دخترکی قد بلند را گرفته بود و دو نفری مسیری مشخص را طی میکردند. برای بازی The Last Guardian هم شاهد تریکو، حیوان دوستداشتنی بازی، بودیم که بر لبهای باریک ایستاده و قهرمان داستان در زیر تریکو آویزان است.
به گفتهی اوئدا این تصاویر باعث شدهاند تا او داستان بازی را خلق کند؛ ولی نکتهای که وی همیشه آن را رعایت کرده است، این بوده که بخشهایی از جزئیات داستان را نامفهوم باقی بگذارد. از اینرو اوئدا به مخاطبان خود اجازه میدهد تا به واسطهی قدرت تخیل، قسمتهای نامفهوم را برای خود تحلیل کنند. در شعر ژاپن به این سبک از داستانسرایی «هایکو» (Haiku) گفته میشود که یک سبک معروف در بین شاعران است.
اما بخش اعظم صحبتهای فامیتو اوئدا، در مورد تاثیرگذاری بازی Ico روی بازی Shadow of The Colossus بوده است و اینکه یک بازی خطی چگونه روی یک بازی جهانباز تاثیر گذاشته است. زمانی که بازی Shadow of The Colossus توانست آزادی کامل و مد نظر اوئدا را فراهم کند، وی تصمیم گرفت برای ساختهی بعدی خود به سراغ یک رابطهی صمیمی و دوستانه برود که این نوع رابطه را در بازی The Last Guardian مشاهده کردیم. سپس در آخر اوئدا به این نکته اشاره کرد که نمیتواند جزئیات زیادی از بازی آینده خود منتشر کند؛ ولی تصمیم دارد به سراغ المانهای محیطی بازی Shadow of The Colossus برود. به عبارتی به احتمال زیادی بازی بعدی وی یک اثر دنیای باز خواهد بود.
در آخر، نظر شما کاربران زومجی در مورد پروژه بعدی فامیتو اوئدا چیست؟